خبرگزاری کار ایران

شهردار زنجان:

زنجان مهد هنر ایران است

زنجان مهد هنر ایران است
کد خبر : ۱۴۱۱۲۵۳

شهردار زنجان، با بیان اینکه زنجان شهر میزبان مهربان است، گفت: زنجان با این روحیه شهروندان هنرمند مهد هنر ایران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علیرضا فیروز فر، شامگاه امروز (2آبان 1402) در آئین تجلیل از پیشکسوتان فرهنگ و هنر، استان زنجان، با اشاره به ویژه گی خاص زنجان، بعنوان شهر میزبان مهربان، اظهار داشت: زنجان با روحیه شهروندان هنرمند مهد هنر ایران است.

شهردار زنجان، با بیان اینکه قدرت دستان هنرمندان زنجان، غیر قابل وصف است مخصوصا در زمانی که خلق هنر با ذوق و قریحه ذاتی انجام می دهند و هنر مندی می کنند، ادامه داد: شهروندان زنجان با حجب وحیا هستند.

وی، با اشاره به اینکه مردم زنجان با رعایت حیایی ذاتی باعث نرسیدن  به حق و حقوق شهروندی خود می شوند، افزود: حجب و حیای بیش از حد شهروندان زنجان حتی باعث شده مردم آنچنان که باید دنبال درجه هنری خود نباشد.

شهردار زنجان، تاکید کرد: ضروری است متولیان و مسئولین استان برای شهروندانی با چنین خصوصیاتی تدابیری در  راستای شان آنها اتخاذ کنند.

در ادامه این مراسم تجلیل، حسین عباسی نیا، نیز با اشاره به اقدام سنجیده برای برگزاری این مراسم، اظهار داشت: پیشکسوتان سرمایه های زیاد و ارزشمندی را هزینه اعتلای  فرهنگ و هنر کردند.

پژوهشگر هنر تئاتر و نمایش استان، با بیان اینکه هنرمندان عمر و جوانی خود را صرف حوزه هنر می کنند، ادامه داد: اصحاب هنر وسیله بیان شان خلق و اجرای هنر است.

وی، با اشاره به هنرمندی هنرمندان زنجان و کشور در هنر خود، تصریح کرد: هنرمندان با هنر زاده، رشد کرده و بالیده شده‌اند.

به گفته عباسی نیا، در زندگی هنرمندان زخم های بسیار ی وجود داشته که با تحمل این زخم ها آنها نسبت به خلق هنر اقدام کرده اند و هنرمندان با بردباری به هنر تعظیم کرده اند تا به جا های که قرار بوده برسند رسیده‌اند.

 مدرس تئاتر و نمایش استان، با اشاره به سرپایی هنر با وجود هنرمندان در حوزه های مختلف در کشور، اضافه کرد: نمایش ها، کارهای سینمایی، داستانی، هنر های تجسمی، فاخر و حتی ابنیه و غیره نیز همگی از کثرت به سمت وحد پیش می روند.

وی، تاکید کرد: تعزیه ایران بر تارک هنرهای دنیا می درخشد.

عباسی نیا، در پایان با بیان اینکه بهترین نوع نمایش را در تعزیه های استان زنجان می بینیم، افزود: نقالی حماسی و نقالی آوایی بعنوان پالایش ذهنی در اختیار مخاطب است.

زنجان مهد هنر ایران است

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز