خبرگزاری کار ایران

فرماندار زنجان تاکید کرد؛

ضرورت فعالیت خیریه‌های درمانی با هدف پیشگیرانه

ضرورت فعالیت خیریه‌های درمانی با هدف پیشگیرانه
کد خبر : ۱۴۰۶۰۸۷

فرماندار زنجان، گفت: بایستی در کنار گسترش بسترهای درمان بیماری های صعب العلاج در زنجان، ظرفیت خیریه های درمانی عمدتاً صرف پیشگیری، غربالگری و جلوگیری از ازدیاد این نوع بیماری‌ها شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، پرویز خالقی، در جلسه شورای اداری شهرستان زنجان که با حضور مدیران، دهیاران و روسای شوراهای اسلامی روستاها در سالن انجمن خیریه مهرانه زنجان برگزار شد، ضمن قدردانی از فعالیت‌های کم نظیر موسسات خیریه درمانی در زنجان که این خطه را شهره عام و خاص ساخته، تاکید کرد: امروزه می طلبد تا موسسات خیریه ای که در عرصه های درمانی فعالیت می کنند، در کنار کارهای درمانی، بخش عمده ای از اهتمام خود را در راستای غربالگری و شناسایی افراد خطرپذیر به لحاظ ابتلا به بیماریهای صعب العلاج بکار گیرند.

فرماندار زنجان، با بیان اینکه پیشگیری از بیماریهای غیر واگیردار می تواند جامعه را از بسیاری از هزینه های جانی و مالی دور نگه دارد، یادآورشد: آموزش های همگانی و گسترده بویژه در روستاها، خواهد توانست میزان ورودی مبتلایان به بیماری های صعب العلاج را با کاهش چشمگیری همراه کند.

فرماندار زنجان تاکید کرد: دهیاران و شوراهای اسلامی بایستی در راستای غربالگری روستاییان و شناسایی افراد آسیب پذیر به لحاظ ابتلا به بیماری‌های صعب العلاج، کمک حال دوایر مربوطه باشند.

این مسئول در زنجان، اضافه کرد: کارهای خیّرانه صرفاً به امورات مادی محدود نشده بلکه هر یک از افراد جامعه به تناسب ظرفیت‌ها و موقعیت‌های وجودی و اجتماعی خود می‌توانند زمینه گره گشایی باشند.

رئیس شورای اداری شهرستان زنجان، اضافه کرد: متولیان مربوطه بایستی در راستای ارتقای سلامت غذایی افراد، بر نحوه استفاده از سموم دفع آفات نباتی در مزارع و باغات نظارت جدی داشته باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز