خبرگزاری کار ایران

معاون امور مجلس اوقاف و امور خیریه کشور:

الویت اصلی اوقاف تبدیل وقف به پایگاه اقتصادی است

الویت اصلی اوقاف تبدیل وقف به پایگاه اقتصادی است
کد خبر : ۱۴۰۳۵۶۲

نیمی از درآمد موقوفات صرف نیات واقفان شده است

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه، تاکید کرد: اگر استفاده درستی از وقف شود، به مهمترین پایگاه اقتصادی تبدیل خواهد شد که یکی از اولویت‌های اوقاف نیز سوق دادن فعالیت‌ها به این سمت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حجت‌الاسلام سیدناصرالدین نوری زاده امروز چهارشنبه (12مهر1402) در مراسم یاوران وقف در زنجان، اظهار داشت: از بین موقوفات موجود ۸۰۰ نیت از وقف‌نامه‌ها احصا شده است.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، با اشاره به اینکه نیمی از درآمد موقوفات صرف نیات واقفان شده است، ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات مهم در این حوزه حفظ عین موقوفات است.

وی، با اشاره به تلاش دشمن برای تخریب اوقاف افزود: با این حال کارکنان اوقاف که از جمله سرمایه‌های عظیم این سازمان هستند، تلاش کرده اند و درآمد اوقاف به ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

حجت الاسلام نوری زاده، با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی تاکید بسیاری به وقف به عنوان سنت پسندیده شده است، گفت: در نظام سیاسی اسلام هم اگر مثلث سیاسی نام ببریم شامل امنیت، اقتصاد و فرهنگ است که وقف در هر سه آنها موضوعیت دارد و بر همین اساس هدف اوقاف حل نیازهای مردم با استفاده از ظرفیت اوقاف است.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: موقوفات مذهبی از جمله مراکز و کانون‌های مهمی است که می‌تواند به محلی برای تجمع فعالیت‌های فرهنگی و جلب اعتماد مردم در حوزه فعالیت‌های دینی تبدیل شود.

وی گفت: در سازمان اوقاف و امور خیریه برنامه‌های متعددی در دست اجراست تا بتوانیم با افزایش منافع حاصل از موقوفات خدمات بیشتری به مردم ارائه کنیم.

حجت الاسلام نوری زاده، در پایان اضافه کرد: سرمایه گذاری در حوزه اقتصاد دریاپایه، پرورش میگو، پرورش ماهی و پرورش ماهی در قفس همچنین حوزه‌های کشاورزی از جمله مواردی است که در راستای افزایش منافع حاصل از موقوفات در حال اجراست.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز