خبرگزاری کار ایران

۵ مقصد برتر برای سفر با هواپیما در تعطیلات

۵ مقصد برتر برای سفر با هواپیما در تعطیلات
کد خبر : ۱۴۹۷۱۲۱

سفر یک سرگرمی بسیار لذت‌بخش است؛ بسیاری از افراد برای گذراندن اوقات فراغت و تعطیلات خود به سفر می‌پردازند. از طریق سفر، افراد اطلاعاتی در مورد آداب‌ورسوم مناطق مختلف به دست می‌آورند و خاطرات منحصر‌به‌فردی برای خود رقم می‌زنند. در کشورمان یا در همسایگی کشور، شهرها و کشورهای توریستی متعددی برای کاوش و گردشگری وجود دارند. سفر و گشت‌وگذار در داخل و خارج از کشور، می‌تواند انبوهی از تجربیات جدید و درس‌های ارزشمندی را به هر فردی ارائه دهد. در این مقاله درباره ۵ مقصد برتر برای سفر با هواپیما در تعطیلات صحبت خواهیم کرد.

چه فصلی را برای سفر انتخاب کنیم؟

بهار و تابستان به دلیل شرایط آب‌وهوایی مناسب در بسیاری از مقاصد، معمولا بهترین زمان برای برنامه‌ریزی سفرهای داخلی و خارجی است. با این حال، ذکر این نکته ضروری است که این فصول، دوره‌های پیک سفر نیز هستند و در نتیجه قیمت بلیط هواپیما و رزرو هتل در این دوره‌ها افزایش می‌یابد. برای مقرون‌به‌صرفه‌ترکردن سفر خود، فصل‌های خلوت‌تری را انتخاب کنید.

۱. سفر به کیش

بدون شک شما تابه‌حال از شهر زیبای ساحلی کیش دیدن کرده‌اید یا در مورد آن شنیده‌اید. برای کسانی که می‌خواهند به خارج از کشور سفر کنند؛ اما امکانات و شرایط لازم را ندارند، کیش مقصدی ایده‌آل با هزینه کمتر است.

اکثر مردم برای تفریحات آبی و خرید به جزیره کیش سفر می‌کنند، اما این جزیره جاذبه‌های تاریخی و دیدنی متعددی دارد. در سفر به این جزیره زیبا بازدید از درخت سبز کیش، آب‌انبار کیش، خانه اشراف کیش، خانه مردم‌شناسی کیش، شهر باستانی حریره، شهر زیرزمینی کاریز و کشتی یونان باستان را از دست ندهید.

معمولاً دلیل اصلی خرید بلیط کیش و سفر گردشگران به کیش لذت‌بردن از فعالیت‌های ساحلی و گذراندن اوقات فراغت است. سواحل خیره‌کننده کیش هم موردتوجه ساکنان محلی است و هم گردشگران. پارک‌های ساحلی مختلفی در اطراف سواحل مختلف کیش ایجاد شده است که امکاناتی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. برخی از سواحل اطراف جزیره کیش عبارت‌اند از: ساحل اسکله تفریحی، ساحل درختان نارگیل، ساحل سیمرغ، ساحل و پارک ساحلی میرمهنا، ساحل و پارک ساحلی مرجان، ساحل مرد ماهیگیر و پارک ساحلی.

معروف‌ترین جاذبه‌ها و سرگرمی‌های کیش عبارت‌اند از:

اسکله تفریحی

گشت‌وگذار دریایی با کشتی‌های کروز

کشتی یونانی

ساحل مرجان

آکواریوم جزیره کیش

مجموعه تفریحی پارس سافاری

۲. سفر به ایروان، پایتخت ارمنستان

ایروان یک مقصد خارجی محبوب و ارزان برای ایرانیان است. این کشور کوچک، آب‌وهوایی خنک و لذت‌بخش دارد و جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و تفریحی مختلفی را در خود جای داده است. مناظر زیبا از جمله دریاچه سووان، ساختمان‌های قرون‌وسطایی و کلیساها در کنار قیمت‌های مناسب، ایروان را به گزینه‌ای عالی برای مسافران ایرانی تبدیل کرده است. یکی دیگر از مزیت‌های سفر به ارمنستان هم‌مرز بودن این کشور با ایران است که امکان سفر زمینی راحت را فراهم می‌کند.

۳. سفر به ترکیه

ترکیه یکی از محبوب‌ترین و ارزان‌ترین کشورها برای سفرهای خارجی نه‌تنها در بین مسافران ایرانی بلکه در بین مسافرانی از چین، اروپا و حتی کشورهای آفریقایی است. ترکیه آب‌وهوای معتدل مدیترانه‌ای و طبیعت خیره‌کننده‌ای دارد و به‌عنوان دروازه آسیا و اروپا عمل می‌کند. جاذبه‌های منحصربه‌فرد، همراه با بلیط هواپیما ارزان و عدم نیاز به ویزا، ترکیه را همواره در صدر فهرست سفرهای خارجی قرار می‌دهد.

استانبول، مرکز گردشگری ترکیه، تجربه‌ای فوق‌العاده از سفر و گردشگری به شما ارائه می‌دهد. علاوه بر این، شهرهای ساحلی مانند آنتالیا، آلانیا، بدروم و کوش آداسی تعداد زیادی از بازدیدکنندگان را در فصل تابستان جذب می‌کنند. ترکیه طیف وسیعی از سرگرمی‌های مختلف از جمله پارک‌های آبی، بالون‌سواری، ورزش‌های آبی، سواحل زیبا و غیره را برای گردشگران فراهم کرده است. از مراکز خرید مجلل گرفته تا بازارهای سنتی و مکان‌های تاریخی، در ترکیه سرگرمی‌های لذت‌بخشی برای همه افراد با هر سلیقه‌ای، وجود دارد.

با درنظرگرفتن هزینه سفر، عدم الزام به داشتن ویزا، نوع مقصد و سبک سفر شخصی، می‌توانید سفر خود را به یکی از این مقاصد خارجی پرطرفدار و ارزان مثل ترکیه برنامه‌ریزی کنید.

۴. سفر به گرجستان

گرجستان یکی دیگر از مقاصد گردشگری محبوب برای ایرانیانی است که به دنبال سفرهای خارجی ارزان هستند. این کشور آب‌وهوای خنک و مناظر سبز زیبایی دارد که جذابیت آن را بیشتر می‌کند. هزینه سفر به گرجستان در مقایسه با سایر مقاصد خارجی برای ایرانیان نسبتاً پایین است. تفلیس، پایتخت گرجستان، محبوبیت خاصی در بین مسافران ایرانی دارد. بهترین بخش سفر به گرجستان این است که برای سفر به گرجستان نیازی به ویزا ندارید. با وجود طیف گسترده‌ای از هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و پروازهای چارتر ارزان، گزینه‌های زیادی برای برنامه‌ریزی مقرون‌به‌صرفه دارید.

فرصت کشف جاذبه‌های تاریخی مانند قلعه ناریکالا، پل صلح، قلعه آنانوری، قلعه خارتویسی و میدان آزادی را از دست ندهید. کوه کازبک که به‌عنوان اورست کوچک نیز شناخته می‌شود، مقصدی است که علاقه‌مندان به طبیعت و دوستداران تاریخ باید حتماً از آن بازدید کنند.

۵ مقصد برتر برای سفر با هواپیما در تعطیلات

۵. مشهد، سفر معنوی موردعلاقه ایرانیان

مشهد همیشه مملو از زائران و مسافران است و به‌سختی می‌توان پیش‌بینی کرد که این شهر چه زمانی خلوت خواهد بود. راه‌های گوناگونی برای سفر به مشهد وجود دارد، مسافران می‌توانند از روش‌های حمل‌ونقل گوناگونی از جمله خرید بلیط قطار، بلیط اتوبوس، سفر با ماشین شخصی و خرید بلیط هواپیما مشهد به این شهر سفر کنند.

اگر مشهد را به‌عنوان مقصد سفر خود در تعطیلات انتخاب کرده‌اید، تصمیم عاقلانه‌ای است. شما یک سفر زیارتی لذت‌بخش و یک سفر به‌یادماندنی خواهید داشت که مملو از خاطرات گران‌قدر خواهد بود. مشهد معمولاً در تعطیلات تابستانی شلوغ‌تر از سایر فصول سال است.

اگر در تابستان به شهر مشهد سفر کردید، می‌توانید به پارک‌های آبی مشهور مشهد سر بزنید و سفر لذت‌بخشی را برای خود و خانواده خود رقم بزنید. پارک‌های آبی مشهد، جزو تفریحات هیجان‌انگیز این شهر محسوب می‌شوند. همچنین توصیه می‌کنیم در تعطیلات تابستانی از روستای هزارساله کنگ، شاندیز، طرقبه و چالیدره مشهد که مقاصدی خوش‌آب‌وهوا هستند، دیدن کنید و از جاذبه‌های طبیعی این مناطق لذت ببرید.

۵ مقصد برتر برای سفر با هواپیما در تعطیلات

کلام آخر

مقاصد خارجی و داخلی متعددی وجود دارند که در تعطیلات می‌توانید برای سفر به آنها برنامه‌ریزی کنید. معمولاً سفر به کشورهای همسایه، سفرهای خارجی ارزانی برای ایرانیان است. کیش و مشهد نیز از جمله مقاصد داخلی پرطرف‌دار برای سفر در تعطیلات هستند. اگر می‌خواهید برای سفر در تعطیلات برنامه‌ریزی کنید، می‌توانید بر اساس بودجه، شرایط و علایق شخصی برای سفر به هر یک از مقاصد داخلی و خارجی برنامه‌ریزی کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز