خبرگزاری کار ایران

مالکی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

نظر دولت و مجلس تغییر قانون مشاغل حساس است/ با طرح برخی مسائل برای دشمنان نظام و انقلاب خوراک درست نکنیم

نظر دولت و مجلس تغییر قانون مشاغل حساس است/ با طرح برخی مسائل برای دشمنان نظام و انقلاب خوراک درست نکنیم
کد خبر : ۱۵۴۵۴۲۰

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نظر دولت و مجلس این است تغییراتی در قانون مشاغل حساس به وجود بیاید، در واقع نظر دولت و مجلس هماهنگ و مثبت بود. همه ما دولت را تحت عنوان دولت وفاق ملی پذیرفته‌ایم نباید چنین مسائلی مطرح شود و خوراک برای دشمنان نظام و انقلاب درست شود، آن هم در حالیکه رهبر انقلاب از دولت چهاردهم حمایت کردند و حمایت از دولت آقای پزشکیان را حمایت از نظام تلقی کردند.

فدا حسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره بررسی حضور افراد در مشاغل حساس در کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی گفت: این موضوع در کمیسیون امنیت ملی بررسی شد، نظر دولت و مجلس این است که تغییراتی در این قانون به وجود بیاید، در واقع نظر دولت و مجلس هماهنگ و مثبت بود، یعنی هم نظر دولت این بود و هم نظر نمایندگان.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما باید به دنبال راهکارهای قانونی برویم که این کار هم از طریق مجلس ممکن است و هم از طریق سران ۳ قوه می‌تواند صورت گیرد. قرار شد معاونت حقوقی ریاست جمهوری آقای انصاری ظرف چند روز آینده موضوع را بررسی کنند و نتیجه را به مجلس ارائه دهند.

وی در پاسخ به این‌که مطرح می‌شود تابعیت و حضور فرزندان مسئولان در خارج از کشور تا چه حد حساسیت‌برانگیز است که برای عدم حضور معاون راهبردی رئیس‌جمهور این مسئله مطرح می‌شود، عنوان کرد: ۲ نگاه وجود دارد؛ ما باید قانون را ملاک قرار دهیم و اگر ایرادی وجود دارد آن را برطرف کنیم نه اینکه روی فرد بحث کنیم؛ برخی از دوستان صرفاً آقای ظریف را مطرح می‌کنند در حالیکه ممکن است در کشور به قول آقای انصاری معاون حقوقی رئیس‌جمهور برخی از آقایان در دیگر رده‌های مختلف هم فرزندان‌شان در خارج از کشور تحصیل کنند و یا به گونه دیگری باشند. بنابراین ما نباید فرد را در نظر بگیریم، نظر دولت و مجلس این است باید در یک فضای آرام روی قانون کار کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت باید لایحه بیاورد تا در صحن مجلس در موردش تصمیم‌گیری شود.

وی درباره این‌که‌ برخی از نمایندگان عنوان کردند اگر آقای رئیس‌جمهور معاون راهبردی خود را برکنار نکند، به دلیل استنکاف از قانون پرونده وی را به قوه قضائیه برای رسیدگی ارجاع می‌دهند، گفت: واقعا من به مصلحت نمی‌دانم در شرایطی که کشور نیاز به وحدت و همدلی چه در سیاست خارجی و چه در سیاست داخلی دارد چنین حرف‌هایی زده شود، آن هم بعد از عملیات وعده صادق دو که مخالفان جمهوری اسلامی ایران را در شوک فرو برد و یک مشت محکم بر دهان صهیونیست‌ها زد، نباید چنین صحبت‌هایی مطرح شود.

مالکی با اشاره به نماز جمعه نصر گفت: صلاح نیست بعد از جمعه‌ای که مقام معظم رهبری در آن حضور پیدا کردند و ما شاهد حضوری میلیونی ملت ایران از هر قشر و نگرشی در نماز جمعه تهران و سایر شهرها بودیم، یک فردی از طریق رسانه‌ ملی مطرح کند که اگر رئیس‌جمهور فلان معاونش را که منظورش آقای ظریف است برکنار نکند به قوه قضائیه از ایشان شکایت می‌کنیم و بحث محکومیت را مطرح می‌کنند. 

وی یادآور شد: مگر آقای پزشکیان چند وقت است رئیس‌جمهور شده؟ حدود ۳ الی ۴ ماه، در این چند ماه فراز و نشیب‌ها و مشکلات زیادی وجود داشت، روز اول که با ترور ناجوانمردانه شهید اسماعیل هنیه که مهمان جمهوری اسلامی ایران و در واقع رئیس‌جمهور بودند مواجه شدیم و سپس اتفاقات دیگر رخ داد از همین رو باید انصاف به خرج داد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: همه ما دولت را تحت عنوان دولت وفاق ملی پذیرفته‌ایم نباید چنین مسائلی مطرح شود و خوراک برای دشمنان نظام و انقلاب درست شود، آن هم در حالیکه رهبر انقلاب از دولت چهاردهم حمایت کردند و حمایت از  دولت آقای پزشکیان را حمایت از نظام تلقی کردند.

وی گفت: باید فضا را تلطیف کنیم، در این فضای تلطیف شده بیاییم بگویم، بله به این نتیجه رسیده‌ایم که موردی را از قانون حذف کنیم، موردی مثل کسانی که فرزندشان خارج از کشور هستند، تحصیل می‌کنند و یا اقامت دارند. بیاییم به نحوی کار کارشناسی کنیم که به نفع کشور باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز