خبرگزاری کار ایران

جهانگیر در تشریح پرونده:

بخشی از پرونده نیلوفر حامدی و الهه محمدی که مربوط به ۱۴۰۱ بود، مشمول عفو شد/ برخی اتهامات امنیتی است

بخشی از پرونده نیلوفر حامدی و الهه محمدی که مربوط به ۱۴۰۱ بود، مشمول عفو شد/ برخی اتهامات امنیتی است
کد خبر : ۱۵۴۶۱۳۸

سخنگوی قوه قضاییه گفت: درباره پرونده دو خبرنگار به نام خانم الهه محمدی و نیلوفر حامدی پیگیری‌های ما نشان می‌دهد، آن بخش از پرونده این افراد که مربوط به ۱۴۰۱ بود، مشمول عفو شد، اما اتهاماتی مربوط به پیش از این زمان داشتند که امنیتی بود و به حوزه خبر مربوط نبود، سیر مرحل اجرایی خود را دنبال و به اجرای احکام ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جهانگیر در پاسخ به این سوال که با توجه به مورد عفو قرار گرفتن برخی از زندانیان سیاسی طی عفو اعلام شده در اعیاد اخیر انتظار می‌رفت که روزنامه‌نگاران محبوس یعنی ویدا ربانی، سعیده شفیعی و روح‌الله نخعی و همچنین الهه محمدی و نیلوفر حامدی هم مشمول این عفو قرار گیرند، علت عدم اعلام اسامی این افراد در میان عفوشدگان چه بوده است؟ آیا حساسیت خاصی نسبت به عفو و آزادی روزنامه‌نگاران وجود دارد، گفت: متهمین و محکومانی که پرونده آنها واجد شرایط عفو مقام معظم رهبری به عنوان یک عفو معیاری در سال ۱۴۰۱ و در جریان اغتشاشات بود نسبت به آنها اعمال شد و پرونده افرادی که مشمول آن عفو می‌شدند، مختومه شد.

وی افزود: اما پرونده تعدادی از افراد مربوط به اغتشاشات نبود بلکه مرتبط با سال‌های قبل از آن در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه‌های امنیتی بود که در سیر رسیگی قرار داشت.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: درباره پرونده دو خبرنگار به نام خانم الهه محمدی و نیلوفر حامدی خبرنگاران روزنامه‌های هم میهن و شرق، پیگیری‌های ما نشان می‌دهد آن بخش از پرونده این افراد که مربوط به ۱۴۰۱ بود، مشمول عفو شد، اما اتهاماتی مربوط به پیش از این زمان داشتند که امنیتی بود و به حوزه خبر مربوط نبود، سیر مرحل اجرایی خود را دنبال و به اجرای احکام ارسال شده است.

جهانگیر عنوان کرد: دستگاه قضایی از سال‌های گذشته اطلاع‌رسانی و تلاش برای ایجاد شفافیت در حوزه های مختلف را در دستور کار قرار داده است و انتقاد از این دستگاه و پیگیری برای بررسی موضوعاتی که در این حوزه صورت می‌گیرد را از خبرنگاران درخواست کرده است. نه تنها هیچ‌گونه حساسیتی نسبت به خبرنگاران نبوده بلکه تاکنون حمایت‌های لازم از اصحاب رسانه صورت گرفته است زیرا ما اعتقاد داریم که هرجا اصحاب رسانه و خبرنگاران در جهت تنویر افکار عمومی، حاکمیت را یاری کردند، وظایف نظارتی حاکمیت به درستی انجام می‌شود. بنابراین امیدوارم برخورد با معدود افرادی که تحت پوشش رسانه اقدام به اقدامات مجرمانه می‌کنند، حرکت عظیمی که برای کمک به جریان رسانه‌ای کشور و حمایت از این جریان صورت می‌گیرد را تحت الشعاع خود قرار ندهد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز