خبرگزاری کار ایران

مقایسه سه چاپ استیکر ، بنر و فلکسی ! کدام چاپ بهتر است ؟

مقایسه سه چاپ استیکر ، بنر و فلکسی ! کدام چاپ بهتر است ؟
کد خبر : ۱۴۸۷۰۹۴

در صنعت چاپ می توان به موارد متعددی اشاره کرد که در صنعت تبلیغات بسیار موثر هستند و می توانند نقش بسزایی در دیده شدن برند و کسب و کار شما داشته باشند. دراین مطلب سه مورد از مهم ترین و جذابترین چاپهای صنعتی و دیجتال را مورد بررسی قرار می دهیم. در ابتدا به معرفی این چاپها می پردازیم :

چاپ استیکر چیست ؟

چاپ استیکر نوعی چاپ دیجیتال است که بر روی متریال‌های نازک و پشت چسبدار مانند وینیل انجام می‌شود. این نوع چاپ برای تولید انواع برچسب، لیبل، علامت، و تزئینات کاربرد دارد. استیکر به دلیل تنوع بالا در طرح و رنگ، ضد آب و مقاوم بودن، چاپ با جزئیات بالا و قیمت مناسب، به یکی از محبوب‌ترین روش‌های چاپ برای مصارف مختلف تبدیل شده است.

چاپ بنر چیست ؟

چاپ بنر نوعی از چاپ است که برای چاپ طرح‌ها و تصاویر بر روی پارچه‌ های بزرگ و بادوام، به نام بنر، استفاده می‌شود. بنرها معمولاً از جنس وینیل یا PVC ساخته می‌شوند و به دلیل مقاومت بالا در برابر آب، نور خورشید و پارگی، برای استفاده در فضای باز مانند تبلیغات بیرونی، تابلوهای سردر مغازه، بیلبوردها، استندها و بنرهای رول آپ و پاپ آپ ایده‌آل هستند.

 

چاپ فلکسی چیست ؟

چاپ فلکسی نوعی از چاپ است که از آن برای چاپ طرح‌ها و تصاویر بر روی متریال‌ های PVC( پلی وینیل کلراید ) استفاده می‌شود. این متریال به دلیل مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی ، نور خورشید و پارگی ، گزینه‌ای ایده‌آل برای تبلیغات در فضای باز محسوب می‌شود.

چاپ فلکسی به دو صورت چاپ دیجیتال و چاپ اکو انجام می‌شود. در چاپ دیجیتال، طرح مورد نظر به طور مستقیم بر روی متریال فلکسی چاپ می‌شود، در حالی که در چاپ اکو، از جوهرهای پایه آب استفاده می‌شود که چاپ را سازگار با محیط زیست می‌کند.

 

مقایسه مزایای چاپ فلکسی، استیکر و بنر:

در این قسمت مزایای هر یک از چاپ ها رو به صورت خلاصه بررسی می کنیم ، انتخاب بین چاپ فلکسی، استیکر و بنر به نیاز و کاربرد شما بستگی دارد. در اینجا به طور خلاصه به مقایسه مزایای این سه نوع چاپ می‌پردازیم:

مقایسه سه چاپ استیکر ، بنر و فلکسی ! کدام چاپ بهتر است ؟

مزایای چاپ فلکسی

  • مقاومت بالا : در برابر آب، نور خورشید، پارگی و ضربه بسیار مقاوم است و برای استفاده در فضای باز ایده‌آل است.

  • کیفیت چاپ بالا : امکان چاپ طرح‌ها و تصاویر با وضوح و کیفیت بالا را فراهم می‌کند.

  • طول عمر بالا : به دلیل مقاومت بالا، طول عمر نسبتاً طولانی دارد.

  • کاربردهای متنوع : قابل استفاده در تابلوهای تبلیغاتی، بیلبوردها، استندها، باکس لایت و ... است.

  • نورپردازی : قابلیت استفاده در تابلوهای با نورپردازی از پشت را دارد.

  • قیمت مناسب : با توجه به مزایای گفته شده، قیمت مناسبی دارد.

 

مزایای چاپ استیکر

  • چاپ با جزئیات بالا : قابلیت چاپ طرح‌ها و تصاویر با جزئیات دقیق را دارد.

  • تنوع طرح و رنگ : محدودیت خاصی در طرح و رنگ ندارد و می‌توان طرح‌های مختلف را بر روی آن چاپ کرد.

  • ضد آب و مقاوم : در برابر آب و رطوبت مقاوم است و برای استفاده در محیط‌های مرطوب مناسب است.

  • قابلیت انعطاف : انعطاف‌پذیرتر از بنر و فلکسی است و می‌توان از آن برای سطوح منحنی نیز استفاده کرد.

 

مزایای چاپ بنر

  • قیمت ارزان : از چاپ فلکسی ارزان‌تر است.

  • چاپ در ابعاد بزرگ : می‌توان آن را در ابعاد بسیار بزرگ چاپ کرد و برای تبلیغات در فضاهای وسیع مناسب است.

  • نصب و جابجایی آسان : نصب و جابجایی آن آسان است و به ابزار و تجهیزات خاصی نیاز ندارد.

  • مقاوم در برابر آب و نور خورشید : تا حدی در برابر آب و نور خورشید مقاوم است و برای استفاده در فضای باز مناسب است.

مقایسه سه چاپ استیکر ، بنر و فلکسی ! کدام چاپ بهتر است ؟

مقایسه ی سه چاپ در کاربرد

این چاپها به طور مستقیم در بازاریابی روزمره کاربرد دارند و می توانند در صورت استفاده ی بجا از آنها باعث رشد کسب و کارتان شود. چاپ بنر به صورت معمول در این بین از نظر هزینه ارزانترین نوع چاپ می باشد که معمولا در مصارفی مثل بنر تسلیت یا تبریک و این چنین موارد که به صورت استفاده ی چند روزه می باشد و سپس کیفیت و کارایی خود را از دست می دهد.

بعد از چاپ بنر ، فلکسی مستحکم تر و جنس با کیفیت تری دارد که می تواند تا چندین روز یا ماه مورد استفاده قرار بگیرد و طول عمر بهتری نسبت به بنرهای معمولی دارد و کیفیت چاپ بهتری را هم به خود می گیرد. معمولا در تابلوها مورد استفاده قرار می گیرد.

در مرحله آخر چاپ استیکر تبلیغاتی با کیفیت چاپ بهتر و بیشتری نسبت به خود می گیرد و به علت چسبدار بودن پشت آن می توان در سطوحی مثل شیشه یا سطوح صاف کاربرد دارد و ازین رو عمر ماندگاری بیشتری هم دارد و طبعا هزینه ی تمام شده ی آن هم بیشتر می باشد.

 

نتیجه گیری

در کل استفاده از چاپها به حوزه ی کسب و کار شما و میزان بودجه و هزینه ی شما بر میگردد که چه نوع متریالی را برای چاپ و تبلیغات محصول یا برند خود انتخاب کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز