خبرگزاری کار ایران

کار در کشتیرانی

کار در کشتیرانی
کد خبر : ۱۵۲۶۵۵۸

چگونه در کشتیرانی استخدام شویم؟ حقوق کار در کشتی چقدر است؟ چه مدارکی برای استخدام در کشتیرانی نیاز است؟ کار در کشتیرانی چه شرایطی دارد؟

کار در کشتی تجربه‌ای منحصر به فرد و چالش برانگیز است که شرایطی را ایجاد می‌کند تا علاوه بر کسب درآمد به مهارت فنی نیز دست پیدا کرده و از کشورهای مختلف دیدن کنید. در این حوزه دریانوردان این امکان را دارند تا با توجه به مهارت و رشته تحصیلی خود روی انواع کشتی شروع به فعالیت کنند. بدین ترتیب از مشاغل این حوزه می‌توان به مهندس طراحی، پژوهشگر دریانوردی، مهندس زیردریایی و ... اشاره داشته باشیم. کار در کشتی بسیار متنوع بوده و مزایای بسیار زیادی را به همراه داشته و بر این اساس در صورتی که به دنبال یک شغل مناسب با درآمد بالا هستید بهتر است تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا شرایط استخدام در کشتیرانی را به طور تخصصی در اختیارتان قرار دهیم.

استخدام در کشتیرانی  

به منظور استخدام در کشتیرانی باید در دوره‌های آموزشی دریانوردی شرکت کرده و دوره‌های عملی را با موفقیت به پایان رسانده و گواهینامه مورد نیاز را دریافت کنید. همچنین این امکان را دارید تا از طریق آژانس‌های کاریابی به دنبال کار در کشتی بگردید. با استخدام در کشتیرانی می‌توانید به کشورهای مختلف سفر کنید، علاوه بر این مهارت فنی چون تعمیر و نگهداری از تجهیزات را افزایش می‌دهد. این شغل حقوق بالایی داشته و تامین مسکن و غذا را برای کارکنان خود بر عهده گرفته بر این اساس فرصت شغلی مناسبی به حساب می‌آید.

شرایط استخدام کشتیرانی

در صورت تمایل به استخدام در کشتیرانی می‌بایست از شرایط زیر برخوردار باشید. شرایط عمومی برای استخدام در کشتی به شرح زیر هستند:

  • تبعیت کشور جمهوری اسلامی ایران
  • پذیرش جنسیت مذکر
  • تدین به دین اسلام یا ادیان رسمی کشور
  • عدم اشتهار به فساد یا اعتیاد به مواد مخدر
  • نداشتن خالکوبی روی بدن و قد بالای 170 سانتی متر
  • نداشتن کور رنگی

شرایط اختصاصی برای استخدام در کشتیرانی به صورت زیر است:

  • داشتن نمره حداقل 14 برای دیپلم داوطلبان
  • وارد کردن معدل کتبی دانش آموزان مشغول به تحصیل
  • تایید سلامت روحی و جسمی توسط پزشک معتمد
  • داشتن حداقل 22 سال تمام و حداکثر 35 سال تمام

استخدام در کشتی نفتکش

موقعیت‌های شغلی مختلفی برای استخدام در کشتی نفتکش وجود دارد که از جمله مهمترین آن‌ها باید به ناخدا، افسران فنی، ملوانان، مهندسان و آشپزها اشاره کنیم. بر این اساس با توجه به تخصص و حوزه مورد علاقه و با در نظر گرفتن مدرک تحصیلی می‌توانید در کشتی نفتکش شروع به فعالیت کنید. در این زمینه به منظور ارتباط با سایر خدمه و شرکت‌های کشتیرانی لازم است که به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشید. همچنین سلامت جسمانی و روحی برای محیط دریایی الزامی به نظر می‌رسد. در صورت استخدام در کشتی نفتکش برای مشاغل تخصصی داشتن گواهینامه آتش نشانی و کمک‌های اولیه ضروری به حساب می‌آید. بر این اساس به تمامی این موارد دقت کرده و برای استخدام به دنبال شرکت‌های معتبر این حوزه در ایران باشید.

کار در کشتیرانی

حقوق کار در کشتی

از جمله سوالات پرتکرار در حوزه کار در کشتیرانی باید به حقوق دریانوران اشاره کرد، عوامل مختلفی در این زمینه دخیل هستند که از جمله مهمترین آن‌ها نوع کشتی است. بر این اساس حقوق با توجه به کشتی نفتکش، کانتینری، مسافربری و ... متفاوت خواهد بود. از فاکتورهای مهم تعیین حقوق، رتبه و مسئولیت افراد به شمار می‌رود. بی شک ناخدا و افسران که درجه بالاتری دارند حقوق بیشتری دریافت می‌کنند. شرکت‌های مختلف سیاست حقوقی متفاوتی دارند، بر این اساس برخی از شرکت‌ها به منظور افزایش آسایش دریانوردان حقوق بیشتری برای آن‌ها در نظر می‌گیرند. ملیت دریانورد نیز در تعیین میزان حقوق افراد تاثیرگذار است. در صورتی که منطقه عملیاتی در موقعیت جغرافیایی خطرناک یا دورافتاده باشد حقوق بالاتر خواهد بود. بدون شک تجربه و سابقه کار نیز در تعیین حقوق نهایی موثر است.

استخدام کشتیرانی بوشهر

به منظور استخدام در کشتیرانی بوشهر می‌بایست تمامی مدارک مورد نیاز در این زمینه را به شرکت تحویل دهید. مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در سال 1403 به شرح زیر هستند:

  • اطلاعات فردی متقاضی ثبت شده در شناسنامه
  • اطلاعات شناسایی داوطلب ثبت شده در مدارک
  • اطلاعات کامل رشته تحصیلی در پرونده‌های تحصیلی
  • اطلاعات مربوط به محل سکونت فرد
  • اطلاعات مربوط به محل تولد و محل صدور شناسنامه داوطلب
  • اطلاعات مربوط به شماره تلفن و خط ثابت برای ارسال پیامک‌های لازم

بدین ترتیب داوطب می‌بایست شناسنامه، کارت ملی، اطلاعات آدرس، کد پستی و مدارم تحصیلی و ... را به طور دقیق ثبت کرده و ثبت نام اینترنتی را انجام دهد.

کار در کشتیرانی

استخدام شرکت های کشتیرانی خصوصی

به منظور استخدام شرکت‌های کشتیرانی خصوصی بهتر است تمامی شرکت‌های کشتیرانی و حمل دریایی را بررسی کرده و با فرصت‌های شغلی در این زمینه آشنایی پیدا کنید. توصیه می‌شود یک رزومه حرفه‌ای و جامع برای خود تهیه کرده و مهارت و تجربه‌تان را به طور کامل نشان دهید. به آگهی‌های استخدامی پاسخ داده و حتی به طور مستقیم رزومه خود را به شرکت‌های مورد نظر ارسال کنید. برای مصاحبه آماده شده و پاسخ سوالات احتمالی را در نظر داشته باشید. بر این اساس اگر به دنبال یک شغل مناسب و حرفه‌ای با درآمد بالا و شرایط فوق العاده در کشور ایران هستید بهتر است شرکت‌هایی را در نظر داشته باشید که تجربه کاری بالایی داشته و به طور تخصصی در این زمینه مشغول فعالیت هستند.

استخدام ناخدا برای کشتیرانی

ناخدا فردی است که وظیفه ناوبری و بهره برداری از تجهیزات را بر عهده داشته و به طور کلی فرماندهی کشتی را بر عهده دارد. این فرد بالاترین فرمانده و راهبر در ناو آبی بوده و دستور او بر هر دستور دیگری مقدم است. این شخص باید از وضعیت جسمانی بالایی برخوردار باشد تا بتوانید سفرهای طولانی را تحمل کند. ساعت کاری ناخدای کشتی نیز همچون سایر شاخه‌های صنعت حمل و نقل به نوع سفر و ماموریت بستگی دارد. در صورتی که ناخدا در کشتی گردشگری یا تفریحی کار کند ساعات کاری مشخصی دارد. این شغل به سبب درجه بالایی که دارد مزیت‌های بیشتری را به ارمغان آورده که از جمله مهمترین آن‌ها باید به حقوق بالای آن اشاره داشته باشیم.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز