خبرگزاری کار ایران

به دورترین نقطه سفر کنید: قدرت شگفت انگیز لنزهای تله فوتو

به دورترین نقطه سفر کنید: قدرت شگفت انگیز لنزهای تله فوتو
کد خبر : ۱۵۲۵۵۳۲

لنز تله فوتو جزئیات دورترین نقاط را به‌درستی ثبت می‌کند

در صنعت عکاسی از لنزهای مختلفی برای ثبت تصاویر با فواصل دور و نزدیک استفاده می‌شود. یکی از کاربردی‌ترین لنزها برای عکاسی از سوژه‌های دوردست، لنز تله فوتو است. با استفاده از لنز تله فوتو می‌توانید به دورترین نقطه سفر کرده و با جزئیات کامل برای عکاسی اقدام کنید. قدرت شگفت انگیز لنزهای تله فوتو در عکاسی به شما امکان عکاسی دقیق از اجسام در فواصل دور را می‌دهد. در این مطلب به بررسی کاربرد و مزایای لنز تله فوتو می‌پردازیم.

لنز تله‌ فوتو چیست؟

به لنز دوربینی که فاصله کانونی آن زیاد است، لنز تله فوتو می‌گویند. این لنزها برای عکاسی از سوژه‌ها در فواصل دور مناسب هستند و قدرت بزرگنمایی بالایی دارند. هر چه فاصله کانونی لنز بیشتر باشد، قدرت بزرگنمایی آن نیز بالاتر می‌باشد. به طور کلی، فاصله کانونی لنز‌های تله فوتو معمولی بین 70 تا 200 میلی‌متر است و در مدل‌های سوپر تله فوتو این عدد به بیش از 300 میلی‌متر می‌رسد.

کاربردهای لنز تله فوتو

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که عکاسان چگونه از سوژه‌های دور از دسترس عکس‌های باکیفیت می‌گیرند؟ در پاسخ باید بگوییم که برای عکاسی از سوژه‌هایی که نمی‌توان به آن‌ها نزدیک شد، می‌توان از لنز تله فوتو استفاده کرد. لنز سونی از جمله لنزهای پرطرفدار تله فوتو است که می‌توان از قدرت شگفت‌انگیز آن برای عکاسی از سوژه‌های دور از دسترس استفاده کرد. در ادامه به معرفی برخی از کاربردهای لنز تله فوتو در عکاسی می‌پردازیم.

عکاسی حیاط وحش

با توجه به اینکه لنز تله فوتو فاصله میان شما و سوژه را کاهش می‌دهد، می‌شود از آن برای عکاسی از حیاط وحش استفاده کنید. با کمک این لنز می‌توانید در شرایطی از سوژه خود عکس بگیرید که انگار در چند قدمی آن قرار دارید. این شرایط ایده‌آل بدین معنی است که حیوانات نمی‌توانند شما را ببینند و به همین علت از شما فرار نمی‌کنند؛ همچنین در شرایطی که قصد عکس‌برداری از یک جانور وحشی را دارید، خطری شما را تهدید نخواهد کرد.

به دورترین نقطه سفر کنید: قدرت شگفت انگیز لنزهای تله فوتو

عکاسی ورزشی

زمین بازی در برخی ورزش‌ها مانند فوتبال و بیسبال بسیار بزرگ است و امکان ورود به آن وجود ندارد. به همین علت می‌توان از لنز نیکون مدل تله فوتو برای عکاسی از بازیکنان و سوژه‌های موجود در زمین استفاده کرد. قدرت بزرگنمایی لنز تله فوتو عکاس را قادر می‌سازد تا با دقت کامل بهترین تصاویر از بازی را ثبت کند.

عکاسی پرتره

در هنگام عکاسی از اشخاص، فاصله گرفتن از آن‌ها می‌تواند حس راحتی بیشتری را به همراه داشته باشد که این مساله به طبیعی به نظر رسیدن عکس کمک می‌کند. همچنین به دلیل فاصله کانونی مناسب لنز تله فوتو، محو کردن پس‌زمینه در عکاسی پرتره به صورت دقیق‌تری انجام می‌شود و تمرکز اصلی عکس برروی سوژه خواهد بود. دقت کنید که در هنگام عکاسی پرتره دست شما دچار لرزش نشود، زیرا لرزش می‌تواند باعث تاری عکس شود.

عکاسی ماه

از لنز تله فوتو می‌توانید برای عکس‌برداری از سطح ماه استفاده کنید. برای انجام این کار به لنز کانن، سه پایه و آب‌وهوای مناسب نیاز دارید. عکاسی از ماه نیازمند صرف وقت است و برای گرفتن شات‌های دقیق باید صبور باشید تا ماه در موقعیت مناسب قرار بگیرد. می‌توانید پس از گرفتن عکس‌های خود، از تکنیک‌های تلفیق چند عکس با یکدیگر برای تولید تصویر نهایی استفاده کنید.

مزایای لنز تله فوتو

یکی از سوالات پرتکرار در هنگام خرید لنز تله فوتو این است که استفاده از لنز دوربین مدل تله فوتو چه مزایایی دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که استفاده از لنز برندهای مختلف مانند لنز سیگما ویژگی‌های مختلفی را برای شما به همراه دارد. در ادامه به بررسی برخی از این ویژگی‌های مثبت می‌پردازیم.

ثبت دقیق جزئیات

از لنز تله فوتو می‌توان برای عکاسی از سوژه در فواصل دور استفاده کرد. این مساله بدین معنی است که جزئیات ریز و درشت به صورت کامل توسط لنز تله فوتو ثبت می‌شوند. هر چه فاصله تا سوژه کمتر باشد، میزان جزئیات ثبت شده توسط دوربین نیز بیشتر خواهد بود.

عکاسی با اندازه واقعی

برخلاف لنزهای واید و اولترا واید که اندازه ابعاد سوژه را تغییر می‌دهند، لنز دوربین تله فوتو می‌تواند ابعاد اجسام را به صورت دقیق ثبت کند. این مساله در هنگام عکس‌برداری با متدهای طبیعی دارای اهمیت است و بسیاری از عکاسان برای ثبت تصاویر دقیق و واقعی از لنز تله فوتو استفاده می‌کنند.

قابلیت ثبت تصاویر پرتره

از دیگر ویژگی‌های مثبت استفاده از لنز تله فوتو می‌توانیم به ثبت تصاویر پرتره با دقت بالا اشاره کنیم. حتما شما هم با تصاویری روبه‌رو شده‌اید که یک سوژه شاپ در مقابل یک پس‌زمینه تار قرار گرفته است، برای ثبت این دسته از تصاویر از یک لنز تله فوتو با فاصله کانونی 70 تا 100 میلی‌متر استفاده می‌شود.

ثبت دقیق عمق تصاویر

لنز تله فوتو به شما این امکان را می‌دهد تا عمق تصاویر خود را به صورت هر چه تمام‌تر به نمایش بگذارید. برخلاف لنز‌هایی که فاصله کانونی در آن‌ها کم است، می‌توان از لنز تله فوتو برای تمرکز کردن تنها بر روی یک محدوده از عمق تصاویر استفاده کرد. این مساله بدین معنی است که می‌توانید از سوژه‌هایی که در میان پیش‌زمینه و پس‌زمینه قرار گرفته‌اند به درستی و با دقت بالا عکاسی کنید. در حقیقت هر چه فاصله کانونی لنز شما بیشتر باشد، توانایی آن برای ثبت تصاویر دقیق نیز بیشتر است.

نکات استفاده از لنز تله فوتو

در دنیای عکاسی استفاده صحیح از لنزها نقشی کلیدی برای ثبت درست تصاویر دارد. به همین علت در هنگام عکاسی با استفاده از لنز تله فوتو باید به یک سری نکات توجه کنید. رعایت این نکات می‌تواند مراقبت از لنز، به شما حس رضایت بیشتری در هنگام استفاده از این لنز بدهد.

برخی از نکات استفاده از لنز دوربین مدل تله فوتو عبارتند از:

  • سرعت شاتر: برای دریافت نتیجه بهتر در زمان استفاده از لنز تله فوتو، سرعت شاتر دوربین خود را بالا ببرید. این کار باعث می‌شود تا لرزش دوربین به حداقل برسد و تصاویر به درستی ثبت شوند
  • استفاده از سه پایه: با توجه به این مساله که لنزهای تله فوتو وزن نسبتا سنگینی دارند، می‌توانید برای راحتی کار از سه پایه استفاده کنید
  • استفاده از کیف محافظ: لنزهای تله فوتو بزرگ و جاگیر هستند؛ به همین دلیل بهتر است برای جلوگیری از ضربه خوردن لنز، از یک کیف محافظ برای حمل آن استفاده کنید
  • عکاسی در فضای باز: با توجه به این که در هنگام استفاده از لنز تله فوتو باید فاصله زیادی تا سوژه داشته باشید، بهتر است از آن برای عکاسی در فضای باز استفاده کنید

به دورترین نقطه سفر کنید: قدرت شگفت انگیز لنزهای تله فوتو

فلاشیران؛ توزیع‌کننده انواع لنز تله فوتو در ایران

یکی از معتبرترین فروشگاه‌های توزیع‌کننده لنز تله فوتو در ایران، فروشگاه فلاشیران است که از سال 1371 در زمینه فروش و تعمیرات تجهیزات عکاسی و نورپردازی مشغول به فعالیت است. امکان خرید انواع لنزهای نو و دست دوم دوربین از جمله مدل‌های تله فوتو، واید و اولترا واید از فلاشیران وجود دارد. این مجموعه همچنین به صورت تخصصی انواع لوازم نورپردازی و عکاسی را تعمیر می‌کند. شما می‌توانید برای خرید انواع تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی و فیلم برداری به سایت فلاشیران مراجعه کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز