خبرگزاری کار ایران

تلویزیون ایکس ویژن یا جی پلاس؟ مقایسه 2 تلویزیون ایرانی محبوب

تلویزیون ایکس ویژن یا جی پلاس؟ مقایسه 2 تلویزیون ایرانی محبوب
کد خبر : ۱۵۲۴۷۴۴

جنگ بین تلویزیون‌های ایرانی به حساس‌ترین مرحله خود رسیده است و امروزه دیگر ما دنبال پیدا کردن جنس ایرانی در این بازار نیستیم، بلکه به دنبال پیدا کردن بهترین تلویزیون ایرانی هستیم.

 در این میان دو شرکت ایکس ویژن و جی پلاس توانسته‌اند اسم و رسمی برای خود دست و پا کنند و در بین بهترین محصولات بازار قرار بگیرند. با این وجود از آنجایی که هر دو شرکت محصولات متنوع و با کیفیتی دارند، انتخاب بین آن‌ها سخت است و به یک چالش برای خریداران تبدیل شده است. در این نوشته به بررسی محصولات این دو برند از جنبه‌های مختلف می‌پردازیم و تلاش می‌کنیم برای سوال «تلویزیون جی پلاس بهتر است یا ایکس ویژن؟» جوابی منطقی پیدا کنیم.

کیفیت تصویر

اولین و مهم‌ترین خصیصه‌ای که هنگام خرید تلویزیون باید به آن توجه داشته باشید، کیفیت تصویر آن است. در این زمینه هر دو برند به خوبی عمل کرده‌اند و در تلاش هستند تا جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا را به کار ببرند. به همین دلیل در محصولات پرچمدار ایکس ویژن و جی پلاس با کیفیت‌های 4k و Ultra HD روبرو هستیم که تصاویر شاداب و سرزنده‌ای را به نمایش می‌گذارند و جزئیات تصاویر را به خوبی نشان می‌دهند؛ همچنین ویژگی‌هایی مانند HDR در آن‌ها وجود دارد که به بهبود کیفیت تصاویر کمک می‌کند.

در برخی از محصولات ایکس ویژن فناوری dolby vision هم دیده می‌شود که کیفیت را به سطح بالاتری می‌رساند. با این توضیحات می‌توان گفت که در بخش کیفیت تصویر ایکس ویژن کمی بهتر عمل می‌کند و تصاویر را با طیف رنگی بیشتری نمایش می‌دهد.

طراحی و ظاهر

تلویزیون علاوه بر اینکه برای تماشای فیلم و سریال به کار گرفته می‌شود، بخشی از دکوراسیون منزل را هم تشکیل می‌دهد. به همین دلیل لازم است که طراحی زیبا و جذابی داشته باشد تا بتواند مخاطبان زیادی را جذب کند.

در این زمینه هم هر دو شرکت ایکس ویژن و جی پلاس عملکرد قابل قبولی دارند. محصولات هر دو برند به اندازه کافی باریک هستند و حاشیه نمایشگر آن‌ها در کمترین حالت ممکن قرار دارد. در بخش طراحی و ظاهر هر دو شرکت در یک سطح هستند و نمی‌توان یکی را بر دیگری برتری داد.

سیستم عامل و رابط کاربری

تلویزیون ایکس ویژن یا جی پلاس؟ مقایسه 2 تلویزیون ایرانی محبوب

امروزه بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌ها در بستر اینترنت ارائه می‌شوند و دیگر مانند تلویزیون‌های قدیمی وابسته به آنتن یا فلش نیستند. از این رو نیاز است که سیستم عامل مناسبی داشته باشند که از انواع برنامه‌های پخش محتوا مانند نتفلیکس، فیلیمیو و فیلم نت پشتیبانی کنند.

اکثر تلویزیون‌های هوشمند جدید شرکت‌های بزرگ از سیستم عامل اندروید بهره می‌برند که همین رویه هم در تلویزیون‌های جی پلاس و ایکس ویژن دیده می‌شود. البته برخی از مدل‌های قدیمی‌تر ایکس ویژن از سیستم عامل اختصاصی این برند استفاده می‌کردند که در حال حاضر منسوخ شده و هر دو برند از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند.

توجه به میزان حافظه داخلی و رم تلویزیون هم می‌تواند در رسیدن به جواب سوال «تلویزیون ایکس ویژن خوبه یا جی پلاس؟» به ما کمک کند. در زمینه رم و حافظه داخلی مدل‌های هم قیمت این دو برند، معمولا جی پلاس عملکرد مناسب‌تری دارد و رم و حافظه بیشتری دارد.

 

صدا و اسپیکر

یکی دیگر از مبحث‌هایی که در آن می‌توان تلویزیون‌های جی پلاس و ایکس ویژن را با هم مقایسه کرد، بحث صدا و اسپیکر است. امروزه دیگر کمتر تلویزیونی را می‌بینیم که صدای استریو نداشته باشد. تلویزیون‌های ایکس ویژن عموما از یک اسپیکر دو کاناله 10 واتی استفاده می‌کند که در نهایت یک صدای 20 واتی شفاف و بلند را تولید می‌کند. از طرفی دیگر اکثر محصولات جی پلاس از اسپیکرهای دو کاناله 8 واتی استفاده می‌کنند که در روی هم رفته یک صدای 16 واتی را تولید می‌کند.

این اسپیکرها هم کیفیت مناسبی دارند و علاوه بر وضوح بالا، از بلندی مناسبی برخوردار هستند. در جدیدترین مدل‌های تلویزیون جی پلاس هم اسپیکرهای 20 واتی به کار گرفته شده است و دیگر اختلاف آنچنانی وجود ندارد. در بخش صدا و اسپیکر هم هر دو برند عملکرد مناسبی از خود ارائه می‌دهند؛ اما محصولات ایکس ویژن کمی بهتر هستند.

تلویزیون ایکس ویژن یا جی پلاس؟ مقایسه 2 تلویزیون ایرانی محبوب

پورت‌ها و اتصالات

پورت‌ها ساختارهایی هستند که به کمک آن‌ها می‌توان انواع وسایل جانبی از هارد و کامپیوتر گرفته تا آنتن و گیرنده‌های دیجیتال را به تلویزیون متصل کرد. Usb، HDMI و کامپوزیت رایج‌ترین پورت‌های یک تلویزیون هستند. برای مثال تلویزیون ایکس ویژن سری 6 مدل XCU655 سایز 65 اینچ 2 درگاه Usb و 3 درگاه HDMI دارد و در کنار آن هم درگاه کامپوزیت، ورودی آنتن، درگاه LAN، وایفای و بلوتوث هم دارد. به این ترتیب برای اتصال به آن نباید مشکل خاصی داشته باشید. هر دو برند تلاش کرده‌اند دستگاه‌های خود را به جدیدترین پورت‌های ممکن مجهز کنند و از این نظر هم می‌توان آن‌ها را برابر دانست.

گارانتی و خدمات پس از فروش

بر اساس اعلام سایت ایکس ویژن، تلویزیون‌های این برند از 24 ماه گارانتی و خدمات پس از فروش بهره‌مند هستند که در صورت بروز هر مشکل می‌توانند در رفع مشکل به شما کمک کنند. همچنین می‌توانید گارانتی دستگاه خود را برای مدت طولانی‌تری هم تمدید کنید. تلویزیون‌های جی پلاس هم دارای 24 ماه گارانتی و خدمات پس از فروش هستند و امکان تمدید گارانتی هم برای محصولات این شرکت فراهم است. تنها تفاوت قابل بیان در این مقوله، تعداد بیشتری نمایندگی‌های جی پلاس در سراسر کشور است. همین موضوع کمک می‌کند که برای دریافت خدمات با مشکلات کمتری روبرو شوید. بنابراین در بخش گارانتی و خدمات پس از فروش با کمی تسامح می‌توان جی پلاس را برتر دانست.

کاربردهای گیمینگ

برخی از افراد ممکن است وسوسه شوند که به جای خرید یک مانیتور جداگانه برای بازی و پرداخت هزینه اضافه، از تلویزیون خود برای بازی هم استفاده کنند. این ایده منطقی است و در بسیاری از موارد هم کاربرد دارد. تلویزیون‌های جی پلاس و ایکس ویژن عموما نرخ تازه سازی 60 هرتز را ارائه می‌دهند؛ بنابراین اگر تمایل دارید که بازی‌های خود را با نرخ نوسازی بیشتری بازی کنید، پیشنهاد می‌کنیم سراغ برندهای دیگر بروید یا مانیتور جداگانه‌ای تهیه کنید. در کاربردهای گیمینگ، تلویزیون‌های هیچ کدام از دو برند عملکرد مطلوبی ندارند و نمی‌توان یکی را بر دیگری برتر دانست.

جمع بندی

جی پلاس و ایکس ویژن را می‌توان جزو بازیگران اصلی بازار ایران در حوزه تلویزیون و مانیتور دانست که در تلاش هستند تا محصولات با کیفیتی را تولید کنند. تنوع محصولات و ویژگی‌های این دو برند باعث شده که انتخاب از بین آن‌ها سخت باشد؛ بنابراین نیاز است که بخش‌های مختلف یک تلویزیون را مورد بررسی قرار داد و بر اساس آن و با در نظر گرفتن نیازهای خودتان، بهترین گزینه را انتخاب کنید. در زمینه‌های کیفیت تصویر و صدا و اسپیکر تلویزیون‌های ایکس ویژن کمی برتری دارند و در زمینه سیستم عامل و گارانتی محصولات جی پلاس را می‌توان کمی بهتر دانست. در نظر داشته باشید که به طور کلی اختلاف این دو برند خیلی زیاد نیست و جز در موارد خاص می‌توان از نقص‌های آن‌ها چشم پوشی کرد. شما می‌توانید تلویزیون مورد نظر خود را، چه جی پلاس چه ایکس ویژن و چه هر برند دیگری،‌ در فروشگاه تکنولایف پیدا کرده و با قیمتی فوق‌العاده خریداری کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز