خبرگزاری کار ایران

راهنمای کامل انتخاب پرده مناسب برای هر فضا

راهنمای کامل انتخاب پرده مناسب برای هر فضا
کد خبر : ۱۵۲۵۴۲۲

ممکن است در ظاهر، پرده ها تنها عاملی برای حفظ حریم خصوصی و جلوگیری از ورود نور به داخل به نظر برسند اما در واقع می توانند تاثیر شگفت انگیزی در زیبایی دکوراسیون یک فضا داشته باشند. پرده ها با زیبایی و رنگ های منحصر به فردی که دارند نقش حیاتی در زیباسازی یک محیط ایفا می کنند.

پیدا کردن پرده مناسب برای یک فضا ممکن است کاری چالش برانگیز باشد و زمان زیادی از شما بگیرد. به دلیل اهمیت این موضوع تصمیم گرفتیم این مطلب را به راهنمای انتخاب پرده مناسب از بین انواع مختلف پرده مینیمال، پرده پنل ترک، پرده حریر و... برای هر فضا اختصاص دهیم. اگر تمایل دارید انتخاب هوشمندانه تری در این زمینه داشته باشید ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

آشنایی با انواع پرده و جنس آنها

در این بخش از مطلب قصد داریم شما عزیزان را با انواع پرده و جنس آنها آشنا کنیم:

پرده‌ حریر

بدون شک پرده های حریر به دلیل ظرافتی که دارند از زیبایی فوق العاده ای برخوردار هستند. به علت نازک بودن پارچه این پرده ها اجازه عبور بخشی از نور را به داخل اتاق می دهند و باعث می شوند فضا روشن تر به نظر برسد. یکی از ویژگی های خاص پرده های حریر این است که حس درخشش را القا می کنند و آرامش و زیبایی خاصی را در محیط پدید می آورند.

پرده‌ تور

راهنمای کامل انتخاب پرده مناسب برای هر فضا

این روزها پرده های تور نسبت به گذشته طرفداران کمتری دارند و ممکن است چندان مدرن به نظر نرسند. ساختار پرده های تور به شکلی است که به ظرافت و آرامش خانه کمک بسیاری می کنند. به دلیل ظرافت و نازکی تور عموما به تنهایی برای پنجره ها استفاده نمی شود و غالبا با یک پارچه ضخیم تر جفت می گردد.

پرده‌ کتان

پرده کتان از آن دسته پرده هایی است که ایستایی خوبی دارد. ساختار این پرده باعث شده که نیازی به تنظیم مداوم نداشته باشد. مزیت مهم استفاده از پارچه کتان برای تولید پرده این است که خروجی آن بسیار باکیفیت خواهد بود. پرده های کتان در طرح ها و رنگ های مختلفی موجود هستند که به راحتی می توانید در میان آنها مدل مورد علاقه خود را پیدا کنید. پرده های کتان برای کاهش مصرف انرژی در فصل پاییز و زمستان نیز انتخاب های بسیار مناسبی هستند.

پرده مخمل

راهنمای کامل انتخاب پرده مناسب برای هر فضا

پرده های مخمل بسیار زیبا، تجملاتی و لطیف هستند.  مخمل سنگین و ضخیم است و امکان استفاده از آن در بخش های مختلف خانه وجود دارد. پرده های مخملی به شکل زیبایی آویزان می شوند و ظاهر خود را حفظ می کنند. وزن سنگین کمک بسیاری به ا فزایش ایستایی این پرده ها میکند و ظاهری موقر را در آنها پدید می آورد.

 

عوامل موثر در انتخاب پرده

نکات مهمی وجود دارند که در زمان انتخاب پرده مناسب برای هر فضا می توانند به شما کمک کنند. در ادامه این نکات را با شما عزیزان به اشتراک می گذاریم:

طرح و رنگ پرده ها

اولین نکته برای خرید پرده مناسب توجه به طرح و رنگ آن است. حتما در زمان خرید پرده مدلی را انتخاب کنید که طرح و رنگ آن متناسب با دکوراسیون فضا باشد. پرده مینیمال با طراحی ساده، کم‌جزئیات و بدون الگوی تزئینی یکی از انتخاب های مناسب برای هر فضایی است. این نوع پرده ها ظاهر ساده و رنگ های زیبایی دارند و می توانند ظاهری مینیمال و مدرن را در یک محیط ایجاد کنند.

جنس پرده

یکی از نکات مهم در زمان خرید پرده توجه به جنس آن است. پرده ها در جنس های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند که هر یک از آنها برای محیط های خاصی مناسب هستند. به عنوان مثال پرده های با جنس حریر و مخمل انتخاب های مناسبی برای دکوراسیون های کلاسیک و لاکچری هستند. جنس های نخی و کتان نیز برای سبک های مدرن انتخاب های خوبی به شمار میروند.

ابعاد پرده

توجه به ابعاد پرده از موارد بسیار مهمی است که نباید در زمان خرید از آن غافل شوید. پیش از خرید پرده ابعاد فضا را به دقت اندازه گیری کنید. قد پرده یکی از مواردی است که اگر درست انتخاب شود می تواند زیبایی محیط را دو چندان کند. پس از انتخاب مدل پرده، حتما پنجره ها را به طور دقیق اندازه گیری کنید تا بتوانید ابعاد مناسب را انتخاب نمایید.

سبک پرده

سبک پرده یکی از عوامل با اهمیتی است که نقش مهمی را در انتخاب مدل مناسب آن ایفا میکند. سبک پرده ای که انتخاب می کنید باید با فضا در تناسب باشد. اگر به دنبال پرده های مدرن هستید پرده پنل ترک گزینه ایده آلی برای شما به شمار میرود. این پرده به عنوان یک جزء مهم در طراحی داخلی مدرن و همچنین در فضاهای تجاری و اداری شناخته می شود و این روزها طرفداران بسیاری دارد.

انتخاب پرده بر اساس کاربری فضا

یکی از موارد بسیار با اهمیتی که در زمان خرید پرده باید در نظر بگیرید انتخاب آن بر اساس کاربری فضا است. پرده‌های دارای الگوهای جسورانه می‌توانند یک نقطه کانونی در دکوراسیون داخلی باشند. اگر پالت رنگی فضا خنثی است رنگ های پر جنب و جوش مانند آبی، قرمز تیره و سبز زمردی انتخاب های بسیار خوبی برای پرده هستند.

برای ایجاد ظاهری ساده تر پرده‌هایی با رنگ‌های ملایم و خنثی که الگوهای ظریف دارند گزینه های ایده آلی هستند. برای اتاق خواب پرده هایی که می توانند آرامش بیشتری را در فضا ایجاد کنند را انتخاب کنید.

برای اتاق پذیرایی پرده دی کی یک انتخاب بینظیر است. این پرده جذاب از باریکه‌هایی عمودی تشکیل شده که داخل یک کانال قرار می گیرند. پرده دی کی ترکیب رنگ های مختلفی دارد و میتوان آن را با دکوراسیون های متفاوت هماهنگ کرد.

سخن پایانی

پرده ها همواره به عنوان یک عنصر زیبایی‌شناختی قابل توجه بوده اند و هر روز نیز طرح های مدرن تری از آنها به بازار عرضه می شود. وجود این تنوع در طرح ها باعث می شود که دست شما برای انتخاب باز باشد.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز