خبرگزاری کار ایران

ترفند های تشخیص تقلب در بازار کود هیومیک اسید

ترفند های تشخیص تقلب در بازار کود هیومیک اسید
کد خبر : ۱۴۲۲۲۴۶

به دلیل تاثیرات موثر کود هیومیک اسید در اصلاح ساختار خاک تقاضا برای خرید و مصرف آن در حال افزایش است. مایا رشد تولید کننده تخصصی کود هیومیک اسید پرک و سایر کود های کشاورزی با بکار گیری تکنولوژی روز تحت لیسانس آلمان محصولاتی با کیفیت بسیار بالا تولید و روانه بازار نماید.

به دلیل تاثیرات موثر کود هیومیک اسید در اصلاح ساختار خاک تقاضا برای خرید و مصرف آن در حال افزایش است. به همین دلیل بعضاً شاهد عرضه انواع کود های هیومیک اسید تقلبی به نام برند های خارجی در اشکال مایع یا پودری هستیم.

مایا رشد تولید کننده تخصصی کود هیومیک اسید پرک و سایر کود های کشاورزی با بکار گیری تکنولوژی روز تحت لیسانس آلمان محصولاتی با کیفیت بسیار بالا تولید و روانه بازار نماید،در ادامه به بررسی برند مایا رشد و تشخیص تقلب در بازار کود هیومیک اسید می پردازیم.

تقلب در اشکال مختلف کود هیومیک اسید

به طور کلی کود هیومیک اسید قدرت بالایی در افزایش حاصلخیزی خاک و تامین نیاز غذائی گیاهان دارد.

به دلیل تقاضای بالا برای مصرف کود هیومیک اسید،این کود در اشکال مختلف در بازار عرضه می شود.

این اشکال شامل کود هیومیک اسید به شکل مایع،پودر،گرانول و پرک می باشد که هر کدام دارای ویژگی ها و کاربرد های مختلفی می باشند.

کود هیومیک اسید مایع:

در شکل مایع هیومیک اسید امکان تقلب و خالص نبودن کود هیومیک اسید زیاد است در بیشتر هیومیک اسید های مایع تقلبی از ملاس های چغندر،جوهر و …استفاده می شود.

کود هیومیک اسید پودری:

یکی از اصلی ترین مشکلات کود های پودری هیومیک اسید حلالیت آنها و در نهایت کاهش قدرت جذب آنها می باشد.

همچنین کود های هیومیک اسید به شکل پودر دارای خلوص کمتری هستند و در شکل پودری آن ممکن است از سایر عناصر مانند زغال سنگ و براده آهن نیز استفاده شده است.

کود هیومیک اسید گرانول:

این فرم از کود هیومیک اسید نیز مانند فرم پودری خود ممکن است در تولید آن تقلب صورت گیرد با این تفاوت که فرم گرانول هیومیک اسید دارای ناخالصی هایی بیشتری می باشد  همچنین این فرم از نوع غیر فعال است و در آب حل نمی شود.

کود هیومیک اسید پرک:

کود هیومیک اسید پرک نسبت به نمونه های پودری هیچ گونه امکان تقلبی در آن وجود ندارد. 100 درصد محلول می باشد چون این فرم از فرم مایع بدست آمده است و طی فرایند استخراج و فیلتراسیون تمام ذرات نامحلول آن جداسازی می شود.

مایا رشد تولید کننده تخصصی انواع کود های کشاورزی تمام مشکلات هیومیک اسید مایع و پودری را با تولید کود هیومیک اسید به شکل پرک به طور کامل حل کرده است.

 

معرفی کود های کشاورزی و کود هیومیک اسید مایا رشد

کود هیومیک اسید مایا رشد قابلیت نفوذ پذیری خاک را افزایش می دهد و ساختار خاک را بهبود می بخشد و منجر به افزایش عملکرد و فعالیت میکروارگانیسم‌های مفید خاک می‌شود.

استفاده از کود هیومیک اسید برای اصلاح شوری خاک ،کاهش PH بالای خاک و قرار گرفتن آن در محدوده اصلی استفاده می شود.

کود هیومیک اسید 70% مایا رشد دارای 16 درصد پتاسیم نقش مهمی در افزایش و بهبود توانایی گیاهان دارد همچنین برای تمام محصولات زراعی، باغی و گیاهان آپارتمانی قابل استفاده می‌باشد.

این محصول به دلیل ویژگی‌های منحصر بفرد خود بسیار پر کاربرد می‌باشد و تاثیر بسزایی در افزایش کیفیت محصولات دارد.کود هیومیک اسید مایا رشد در فرم پرک(flake) است که نسبت به نمونه های پودری هیچ گونه امکان تقلبی در آن وجود ندارد.

در تولید این محصول هیچ گونه سدیم هیدروکسیدی استفاده نشده است و این محصول عاری از سدیم و کلر بوده و هیچ گونه محدودیتی در مصرف در مناطق مختلف کشور ندارد.

درصد عناصر سنگین در این محصول پایین تر از حد مجاز ارائه شده توسط مراجع رسمی از جمله موسسه آب و خاک می باشد.

ویژگی های کود هیومیک اسید مایا رشد:

انحلال صد در صدی

عدم ایجاد رسوب

پایداری مناسب محلول هیومیک اسید

درصد آنالیز تضمین‌شده بالا

دارای 70 % هیومیک اسید

دارای 16% پتاسیم

همچنین مایا رشد تولید کننده انواع کود های کلات از جمله کود کلات آهن،مس،روی،منگنز و ... می باشد.

بررسی اثر بخشی کود هیومیک اسید مایا رشد

کود هیومیک اسید به دلیل اثر بخشی و  مزایای بسیار در اصلاح ساختار خاک در کشاورزی کاربرد فراوانی  دارد.

از مزایای استفاده از کود هیومیک اسید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش جذب مواد مغذی و ظرفیت نگهداری آب را در خاک

افزایش فعالیت میکروبی خاک

تنظیم مقدار pH خاک

ازبین بردن سموم و شوری خاک

رشد ریشه و جوانه زنی و بهبود ساختار خاک

نگهداری بیشتر آب در خاک و افزایش مقاومت به کم‌آبی گیاه

به طور کلی، کود هیومیک اسید فواید زیادی برای رشد گیاه و سلامت خاک دارند. با ترکیب این محصول ارگانیک در کشاورزی ، می توان دسترسی به مواد مغذی را بهبود بخشید، رشد ریشه را تقویت کرد و بهره وری کلی محصولات را افزایش داد.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز