خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در استان:

بودجه و منابع استانی کافی برای جهش و تحول در لرستان وجود ندارد

بودجه و منابع استانی کافی برای جهش و تحول در لرستان وجود ندارد
کد خبر : ۱۵۴۵۰۲۸

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: بودجه و منابع استانی کافی برای جهش و تحول در استان وجود ندارد و اعتباراتی که بصورت متمرکز در اختیار مرکز نشینان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی امروز پنجشنبه در آیین معارفه استاندار لرستان با بیان اینکه گفتمان اصلی در نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت به مردم است، اظهار داشت: خدمت دو گونه است که یکی خدمت در ساعت اداری مشخص و نوعی دیگر خدمتی جهادی و شبانه روزی با شور و اشتیاق و خستگی ناپذیری همانند خدمت رییس جمهور شهید است. 

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه پس از عبادت خدا عبادتی بالاتر از خدمت به مردم نیست، ادامه داد: عمده مشکلات ملت‌ها این است که برخی از حاکمان کارهایشان در راستای خدمت به مردم نیست، در نظام جمهوری اسلامی خدمات فراوانی با وجود مشکلات داخلی و خارجی به مردم ارایه شده و قطار سازندگی در تمام موارد در حال حرکت بوده است. 

حجت الاسلام شاهرخی عنوان کرد: نکته مهم در لرستان این است که گفتار درمانی در این استان به اتمام رسیده و لرستان نیازمند اقدام و عملیات جهادی است، این خدمات و پیشرفت‌ها یکسان نیست و پیشرفت متوازن در کشور واقع نشده است و برخی استان‌ها مانند لرستان با وجود ظرفیت‌های قابل توجه و استعداد برای صنایع گوناگون و ۱۲ میلیارد متر مکعب آب و نیروی انسانی متخصص و متعهد و انقلابی اما در جایگاه مناسبی در کشور نیست. 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد گفت: بودجه و اعتبارات لازم به اندازه کافی به لرستان اختصاص داده نمی‌شود و بنابراین باید اقداماتی را انجام داد که مشکلات استان برطرف شود. 

وی افزود: وزارت کشور وزارتی راهبردی است و این وزارتخانه در حمایت همه جانبه از استاندارانش در دوره‌های مختلف در حدی که بتواند مشکلات لرستان را حل کند، حمایت نکرده است، استانداران باید در وزارت کشور حمایت‌های لازم را داشته باشند. 

حجت الاسلام شاهرخی یادآور شد: اگر پس از چهار سال یا بیشتر پارسیلون؛ صدر فولاد ازنا؛ سیمان خرم آباد با ۴۰ هزار نفر سهامدار و دیگر صنایع استان؛ پادگان۰۷ و برج ۲۲ بهمن به همین شکل تعطیل بماند، به تدریج استانداری در چشم مردم جایگاه خود را از دست می‌دهد و خدمتگزاران احساس می‌کنند توانایی لازم را برای پیشبرد برنامه‌ها را ندارند. 

وی افزود: لرستان ۲۵ سال در جایگاه یک، ۲ و سه از نظر نرخ بیکاری قرار دارد، باید دولت وفاق ملی اقدام اساسی در این راستا داشته باشد. 

امام خرم آباد ادامه داد: کسانیکه در سه قوه فعالیت دارند، در یک فعالیت جمعی بوده و وقتی به نتیجه می‌رسد که همه اعضا با هماهنگی و همدلی و هم افزایی لازم فعالیت و متعهد، متدین و متخصص با همت و کار مضاعف باشند و امید و ایمان به راهی که به آن‌ها سپرده شده است، داشته باشند. 

حجت‌الاسلام شاهرخی اظهار داشت: مسوولان باید از خواسته‌های شخصی و توصیه‌های فراقانونی از طرف هر کسی بگذرند و آنچه مردم از آن بعنوان پارتی یاد می‌کنند، پرهیز و فاصله بگیرند و به مبنای انقلاب اسلامی تا بن دندان معتقد باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز