خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر شاهین‌شهر:

ساختار چهارمین جشنواره ملی شعر کودک به کودکان و نوجوانان سپرده شد

ساختار چهارمین جشنواره ملی شعر کودک به کودکان و نوجوانان سپرده شد
کد خبر : ۱۵۴۶۷۹۷

عضو شورای شهر شاهین‌شهر گفت: ساختار چهارمین جشنواره ملی شعر کودک به کودکان و نوجوانان به‌عنوان عوامل اجرایی سپرده شده است.

به گزارش ایلنا در اصفهان، گل جهان شکرزاده در جلسۀ هم‌اندیشی با کودکان و نوجوانان عضو در کمیتۀ اجرایی چهارمین جشنوارۀ ملی شعر کودک، گفت: شما فرزندان شاهین‌شهر تا چندروز آینده جشنوارۀ شعر کودک را در مقیاس ملی برگزار خواهید کرد و جشنواره ملی یعنی تمام کودکان و نوجوانان و تمام شاعران فعال در حوزۀ شعر کودک از سراسر ایران از همه استان‌ها و همۀ شهرها آثار خود را به جشنواره ارسال می‌کنند.

وی ضمن اشاره به محورهای برگزاری این جشنواره، افزود: جشنوارۀ ملی شعر کودک، کاملاً هدفمند است و غیر از اهدافی که در حوزه ادبیات و شعر کودک در محورهای تعیین‌شده دنبال می‌کند پیام‌های مختلفی را نیز دریافت خواهد کرد و پیام‌هایی را نیز به دیگران منتقل می‌کند. اولین پیامی که جشنواره ملی شعر کودک شاهین‌شهر به سراسر ادب‌دوستان ایران مخابره می‌کند این است که شاهین‌شهر، شهر دانش و خلاقیت است و برازندۀ اوست که برگزارکنندۀ چنین رویداد ادبی باشد.

وی با بیان اینکه برای اولین‌بار در ایران، هیئت اجرایی یک جشنواره را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند، یادآوری کرد: این جشنواره یک پیام مخابره می‌کند و صدها پیام از سراسر ایران دریافت می‌کند و قرار است توسط شما و با حمایت مسئولین برگزار شود.

عضو شورای شهر شاهین‌شهر با اشاره به اینکه تاکنون بیش از صد شعر توسط فرزندان این مملکت برای کودکان غزه سروده و به دبیرخانۀ جشنواره ملی شعر کودک ارسال شده است، بیان کرد: اینکه ما نسبت به آحاد بشر در سراسر دنیا احساس مسئولیت می‌کنیم و حداقل در کلام با آنها همدردی می‌کنیم نشان‌دهندۀ بلوغ فرزندان ما است.

وی افزود: شاهین‌شهر تنها شهر ایران است که به نام شهر دانش و خلاقیت نامیده شده و ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای دارد که باید به ایران ارائه کند و بتواند در پازل بزرگ این مملکت برای خود جایگاه و نقش ایفا کند؛ بنابراین باید تلاش و هزینه کرد و باید این موضوع را به ایران مخابره کرد که ما شهری با ظرفیت‌های بالا هستیم و قرار است که مرکز رویدادهای علمی، فرهنگی، هنری و ادبی در کشور باشیم.

شکرزاده با تأکید بر اینکه در همه دنیا و در همه فرهنگ‌ها و ممالک، آنهایی سرافرازتر هستند که از ادبیات غنی برخوردارند، ادامه داد: همۀ دنیا در مقابل ادبیات ایران تعظیم می‌کند و شاهکار و اوج افتخار ادبیات در هر کشوری شعر است، ما در دنیا شاعرانی داریم که نظیر ندارند و ادبیاتی لطیف‌تر، غنی‌تر و فاخرتر از شعر فارسی در دنیا وجود ندارد. شعرای گران‌سنگ ایران پیام‌ها و ارزش‌های فرهنگی، حماسی و وقایع تاریخی را در قالب اشعار خود بیان کرده و گنجینه‌ای از یک تاریخ را به نسل بعد از خود مخابره کرده‌اند و همۀ این مباحث به اهمیت شعر در ادبیات اشاره دارد.

وی بیان کرد: مطمئن باشید در جامعه‌ای که مردمانش در کلام خود از شعر استفاده می‌کنند خشونت و بی‌فرهنگی و نامهربانی نمی‌بینید و لازم است که نظام آموزش‌وپرورش بیش‌ازپیش به ادبیات و شعر بپردازد تا با چگونگی گفتگو با نسل جدید بیگانه نباشد. نسل امروز بسیار آگاه‌اند و چقدر خوب است که این آگاهی به ادبیات غنی ما پیوند بخورد.

عضو شورای شهر شاهین‌شهر در پایان خطاب به کودکان و نوجوانان عضو در کمیتۀ اجرایی چهارمین جشنوارۀ ملی شعر کودک گفت: شما در این جشنواره از همۀ کودکان و کودک ایران میزبانی می‌کنید و یک مملکت در این رویداد ادبی مهمان شماست، پس تلاش کنید که مهمان‌نوازان خوبی باشید و همه برنامه‌ریزی‌ها در سطح عالی برگزار شود تا ایران، شما را میزبانی شایسته‌ای بخواند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز