خبرگزاری کار ایران

در نشست روسای هیات های ورزشی استان مطرح شد؛

افزایش بیمه شدگان ورزشی از اهداف مهم ورزش جوانان قزوین است

افزایش بیمه شدگان ورزشی از اهداف مهم ورزش جوانان قزوین است
کد خبر : ۱۵۴۷۲۷۵

۹۹ درصد اماکن ورزشی استان در اختیار هیات هاست

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: افزایش بیمه شدگان ورزشی به ۱۲۰ هزار نفر و توسعه ورزش همگانی و قهرمانی و فراگیر شدن ورزش در سبد خانوار از اهداف مهم در سال جاری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست روسای هیات‌های ورزشی استان قزوین با عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان و سردار آتانی فرمانده سپاه استان روز پنجشنبه در اداره ورزش و جوانان قزوین برگزار شد.

عباس علایی‌مقدم در این نشست اظهار داشت: وقتی از سلامت می‌توانیم حرف بزنیم که ورزش وارد زندگی مردم شود و برای همگانی شدن آن بایستی همه دستگاه‌ها پای کار باشند و کمک کنند.

وی در خصوص فعالیت هیات‌های ورزشی گفت: ابتدای سال با همه روسای هیات‌ها جلسه داشتیم و اعلام کردیم هر کار و فعالیتی که داشتید باید دستگاه‌های نظارتی مطلع باشند و در کنار آن اساسنامه هیات‌ها ما را مکلف کرده مجامع را در هر سال برگزار کنیم و هر نوع واریز به حساب هیات ها منوط به حرکت در مسیر قانونی و برگزاری مجامع و تایید مالی است.

علایی مقدم تصریح کرد: برای پرداخت‌های امسال نیازمند تایید قانونی بازرس هستیم و جلسات هیات رئیسه هم بایستی برگزار شود و برای پوست اندازی در ورزش باید تشکیلاتی رفتار کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین یادآور شد: برخی رشته ها مانند تکواندو وقتی مسابقه می‌گذارند و اعزام تیم دارند به ما اطلاع داده و گزارش کار می‌دهند و ما هم بر اساس عملکرد اعتبارات مالی را پرداخت می کنیم اما یک هیات هم خبر ندارد که چند قهرمان و چند اعزام داشته است.

وی بیان کرد: مراقب باشید تا هزینه ها و پرداخت در تقویم هیات تصویب شود تا دستگاه‌های نظارتی اشکال نگیرند و در خصوص شناسه ها اقدام و عملکرد روسای شهرستانها را حتما رصد کنید زیرا برخی هیات‌ها فعالند اما برخی مسیر اشتباه می روند که باید راهنمایی شوند.

علایی مقدم اضافه کرد: شما بایستی حتما ایجاد انگیزه کنید و شناسه داشته باشید و چون حسابداری تعهدی انجام می‌شود و همه چیز تحت کنترل است بایستی کارها قانونی باشد.

این مدیر گفت: در هنگام میزبانی و اجرای مسابقات بایستی مراحل اداری و مسایل امنیتی و بهداشتی و سلامت ورزشکاران طی شود و مذاکره کنید تا بخشی از هزینه ها از فدراسیون در تهران تامین شود تا ما برای قامت ورزشکاران و تامین سالن همکاری کنیم و در اعزام و اردو و سایر موارد مشکل نخوریم.

وی اظهار داشت: پایگاه تیم ملی در اختیار هیاتهاست ولی هزینه های جاری میزبانی‌ها را فدراسیون باید تامین کند و در شرایطی که میزبانی کشوری گرفتید و ورودی دارد باید حتما گزارش کامل مالی ارائه دهید.

علایی مقدم اضافه کرد: ۹۹ درصد اماکن ورزشی استان در اختیار هیات هاست و با کمترین هزینه اداره می شود زیرا دنبال درآمدزایی نیستیم بلکه دنبال توسعه ورزش هستیم و تلاش می کنیم ورزشکاران اعزامی به بازی های آسیایی از ۱۹ نفر به ۲۲ نفر برسد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین یادآورشد: تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی به مردم و خانواده ها و ورزشکاران وظیفه همه ماست و شما نباید نگران انتقاد و اعتراض باشید بلکه با پاسخگویی می توان رضایت مخاطبان و جامعه هدف را جلب کرد.

وی اظهارداشت: اگر تجهیزاتی برای هیات خریداری شد، حتما ثبت کنید و گزارش دهید و مراقب باشید بدلیل بدهی و هزینه‌های آب و برق و انرژی هیچ سالنی تعطیل شود.

علایی مقدم بیان کرد: برخی رشته ها اماکن خصوصی دارند و اگر کار آموزشی دارید نظارت کنید تا خدمات بخوبی داده شود چون فدراسیون یک ارزیابی از هیات‌ها دارد لذا مراقب باشید اگر عملکرد خوبی دارید حتما گزارش دهید تا حقتان ضایع نشود که در این راستا هیئت سوارکاری با این که سرپرستی بوده با ارائه گزارش جامع توانسته رتبه نخست کشور را کسب کند و هیئت جانبازان موفق بوده ولی برخی رشته های باسابقه به دلیل ضعف در ثبت گزرش نتوانسته اند توانمندی خود را نشان دهند و این ضعف بایستی برطرف شود.

وی بیان کرد: در رشته هایی که آمایشی نیستند بایستی رده ما بین ۱۰ تا ۲۰ و در رشته های غیر آمایشی حتما بین اول تا دهم قرار گیریم در غیر این صورت لازم است آسیب شناسی کنیم و مشکلات را حل کنیم.

علایی مقدم اضافه کرد: در خصوص بیمه ورزشی یک هیات ۱۰ نفر بیمه شده داریم و یک هیات کاهش بیمه شده دارد که لازم است کنترل و بررسی کنید و در حوزه آموزش هنوز هیاتی هست که آمار مربی و داوران را ندارد که نیازمند بررسی است.

وی در خصوص استعدادیابی هم اظهارداشت: روسای هیات‌ها بایستی برای مدال آوران مانند مهران برخورداری حتما جایگزین داشته باشند و هر مربی را برای استعدادیابی اعزام نکنند و برای بازی آسیایی ۲۰۲۶ و المپیک ۲۰۲۸ از هوش مصنوعی استفاده کنید.

علایی مقدم یادآورشد: ورزش استان با تلاش روسای ورزشی به موفقیت های خوبی رسیده و اگر خراسان رضوی و فارس ورزشکار المپیکی نداشت و اصفهان یک نفر اعزام کرد ما از قزوین سه ورزشکار و یک مربی اعزام کردیم و امروز هم  در حوزه قهرمانی استعداد زیادی داریم و رشته های آمایشی ما ۱۸ رشته است.

وی بیان کرد: تعداد بیمه شدگان ورزشی از ۴۰ هزار نفر به ۹۰ هزار بیمه شده رسیده و هدف گذاری ما افزایش آن به ۱۲۰ هزار نفر است که در این راستا تلاش می کنیم تا ورزش در سبد خانوار قرار گیرد و ادارات و نهادها و بخش خصوصی هم کمک کنند تا با ورزش سلامت جامعه را بالا برده و اسیبها را کم کنیم.

علایی مقدم در ادئامه از خدمات حسین لشکری مسئول سابق بسیج ورزشکاران تشکر و قدردانی کرد.

در این مراسم سرهنگ ابوالفضل مهدوی منش به عنوان مسئول جدید بسیج ورزشکاران استان معرفی شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز