خبرگزاری کار ایران

در پاسخ به ایلنا مطرح شد؛

«ساماندهی اتباع بیگانه» دستور کار دولت و قوه قضائیه است/ جلوگیری از اشتغال اتباع غیرمجاز ضرورت دارد+فیلم

«ساماندهی اتباع بیگانه» دستور کار دولت و قوه قضائیه است/ جلوگیری از اشتغال اتباع غیرمجاز ضرورت دارد+فیلم
کد خبر : ۱۵۴۷۲۸۴

قائم‌مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با تاکید بر ساماندهی اتباع بیگانه گفت: این مهم در دستور کار دولت و قوه قضائیه است و مقرر شده ضمن جلوگیری از اشتغال اتباع غیرمجاز، نسبت به خروج از کشور اقدام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، سیدامیر مرتضوی عصر روز پنجشنبه ٣ آبان در پایان سفر یک روزه به استان البرز طی نشست خبری به سوال ایلنا مبنی بر چگونگی نظارت بر ساماندهی اتباع بیگانه در کشور، پاسخ داد و اظهار داشت: دستگاه قضایی در این ارتباط وظیفه خود را انجام می‌دهد و در این راستا چنانچه پرونده‌ای به مراجع قضایی ارجاع شود، رسیدگی خواهد شد و اگر اتباع غیر مجاز شناسایی شوند، دستور طرد از کشور صادر و جهت خروج به اردوگاه مخصوص تحویل داده خواهند شد.

وی تاکید کرد: در حوزه اشتغال و جلوگیری از بکارگیری اتباع غیرمجاز و اشتغال اتباع در مشاغل خاص از جمله مواردی است که باید توسط دستگاه‌های ذیربط رسیدگی شود. 

این مسئول گفت: خوشبختانه با رویکرد پیشگیری از ‌وقوع جرم در دستگاه قضایی، موضوع با عنوان «ساماندهی اتباع بیگانه» در دستور کار است که اتباع غیرمجاز از اتباع با اقامت موقت و یا غیر مجاز تفکیک و تعیین تکلیف شوند.

مرتضوی با عنوان اینکه وظیفه ساماندهی اتباع بر عهده دولت و به ویژه وزارت کشور است، به ایلنا گفت: در این حوزه، مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی لازم است. باید کنار هم باشیم تا این مشکل مدیریت شود لذا در مرحله نخست باید در استان‌ها به تفکیک، شناسایی و شمارش اتباع انجام شود که در مجموع مشخص شود چه تعداد اتباع با چه شرایط اقامتی در کشور، حضور داذند. این امر در تمام استان‌های کشور و همچنین در استان البرز دنبال می‌شود.

قائم‌مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در ادامه با تاکید بر لزوم مشارکت مردم در پیشگیری از جرم، اظهار داشت: قوه قضائیه عزم و اراده جدی دارد مبنی بر اینکه از تمامی ظرفیت‌های موجود بهره‌مند شود از جمله استفاده سازمان‌های مردم نهاد در حوزه های مختلف که در راستای تعامل دوسویه با قوه قضائیه و توانمندسازی سمن‌ها، کل این ظرفیت بکار گرفته شود.

وی ادامه داد: با توجه به شعار سال، لزوم مشارکت مردمی با رویکرد اقتصاد مقاومتی، دو موضوع مهم محسوب می‌شود که با یکدیگر عجین شده است.

مرتضوی گفت: برای حصول این اتفاقات خوب، این امر به قوه قضائیه واگذار شده و آسیب‌ها و چالش‌ها شناسایی شده است که بتوانیم با کمک دستگاه‌های متولی و سازمان‌های مربوطه، موانع را رفع کنیم. بدین ترتیب در حد ارتقاء صنعت با استفاده از ظرفیت تشکل‌های صنعتی و صنفی این کار انجام می‌شود.

این مقام مسئول در حوزه پیشگیری از جرائم خانواده و با اشاره به پرونده های قضایی خانوادگی بر لزوم مصالحه تاکید و اظهار کرد: خانواده ابتدایی ترین پایگاه اجتماعی است و اگر نهاد خانواده فرو ریزد، مشکلات عدیده در جامعه خواهیم داشت.

وی افزود: در سند تحول عمومی بر اهمیت جرائم خانواده تاکید شده است و توجه و پیشگیری راه‌های معمول از جمله پیشگیری با توسعه محاکم حل اختلاف به مجامع قضایی واگذار می‌شود. علاوه بر ایجاد صلح و سازش که با قوت در کشور دنبال می‌شود در کنار همیاران و مصلحین، قوه قضاییه به این موارد اکتفا نکرده و از تمام ظرفیت خود در راستای صلح و سازش خانواده استفاده خواهد کرد.

مرتضوی با عنوان اینکه رسانه‌ها نیز می‌توانند با اطلاع رسانی در راستای تحکیم خانواده به این امر کمک کنند، اضافه کرد: این امر در حوزه معاونت پیشگیری از جرائم با تاکید ویژه دنبال می‌شود که بیش از برخورد، رویکرد علت شناسی، هدف گذاری شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز