خبرگزاری کار ایران

تامین ۵۰ هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان بهزیستی کشور

تامین  ۵۰ هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان بهزیستی کشور
کد خبر : ۱۵۱۵۴۷۸

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان بهزیستی گفت: در دولت سیزدهم ۵۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی احداث و تحویل شد.

به گزارش ایلنا، علی محمد قادری روز شنبه در سفر به شهرکرد و در دیدار با استاندار چهارمحال وبختیاری اظهارداشت: در هجده سال گذشته ۱۴۲ هزار واحد مسکونی ساخته شد و در زمان حاضر عملیات احداث ۴۵ هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی در حال احداث است.

وی افزود: با تکمیل این واحدهای مسکونی بیش از ۳۰ درصد واحدهای احداث شده برای مددجویان بهزیستی در مدت سه سال دولت سیزدهم بود و برای سرعت‌بخشی در روند اجرای واحدهای مسکونی بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی مددجویان بهزیستی اعتبار ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

قادری گفت: تسهیلات مسکن و پرداخت اعتبارات بلاعوض مسکن برای معلولان و خانواده‌های تک معلولی از یک میلیاردریال  به ۲ میلیارد ریال افزایش یافته است.

رییس سازمان بهزیستی  کشور بیان داشت: اعتبارات سازمان بهزیستی کشور در سه سال فعالیت دولت سیزدهم بیش از ۲۴۰ درصد افزایش داشته است و پشت نوبتی‌های مستمری بهزیستی، پشت نوبتی دریافت خدمات افراد ضایع نخاعی در کشور به صفر رسیده است.

قادری گفت: در راستای حمایت از افراد دارای معلولیت شدید، خیلی شدید و ضایع نخاعی کشور حق پرستاری دایر است و ۴۵ هزار خانواده در کشور از این طرح بهره‌مند هستند.

رییس سازمان بهزیستی افزود: در زمان حاضر هیچ پشت نوبتی از جامعه مددجویان بهزیستی برای دریافت تسهیلات اشتغال در کشور وجود ندارد مشروط به اینکه زنجیره فرایند تسهیلات کامل باشد.

وی با اشاره به اینکه هشت میلیون نفر تحت پوشش بهزیستی هستند افزود: برای نخستین بار آزمون استخدامی معلولان ۱۷ اردیبهشت ماه برگزار شد و چهار هزار و ۳۰۰ نفر از جامعه هدف بهزیستی در این آزمون شرکت کردند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز