خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

بهبود شرایط بیمه و امنیت شغلی بخشی از مطالبات کارگران ساختمانی آذربایجان غربی از رئیس جمهور

بهبود شرایط بیمه و امنیت شغلی بخشی از مطالبات کارگران ساختمانی آذربایجان غربی از رئیس جمهور
کد خبر : ۱۵۲۷۸۰۳

بیش از ۲۸ هزار کارگر ساختمانی استان در انتظار بیمه تأمین اجتماعی

عضو هیات اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر کارگران ساختمانی استان درگیر مشکلاتی هستند ولی مهمترین مطالبه این کارگران از رئیس جمهور بهبود شرایط بیمه و امنیت شغلی است.

دانش اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه  یکی از مطالبات اصلی کارگران ساختمانی، دسترسی به بیمه تأمین اجتماعی است گفت: بسیاری از کارگران ساختمانی به‌صورت روزمزد یا موقت کار می‌کنند و به همین دلیل از بیمه و حمایت‌های اجتماعی کافی برخوردار نیستند. آن‌ها خواستار ایجاد شرایطی برای پوشش بهتر بیمه درمانی، بازنشستگی، و بیمه بیکاری هستند.

اسماعیلی افزود: در حال حاضر بیش از ۲۸ هزار کارگر ساختمانی در استان وجود دارد که بیش از پنج سال است  در صف انتظار بیمه تامین اجتماعی هستند و طی این مدت هیچ کدام از بیمه تامین اجتماعی برخوردار نشدند.

وی با بیان اینکه، کارگران ساختمانی اغلب با ناامنی شغلی مواجه هستند. درخواست آنها این است که دولت قوانین و مقرراتی وضع کند که بتواند ثبات بیشتری در بازار کار ساختمانی ایجاد کند و از اخراج‌های ناگهانی جلوگیری شود.

عضو هیات اجرایی خانه کارگر استان ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از کارگران ساختمانی از دستمزد پایین و عدم پرداخت به‌موقع حقوق شکایت دارند. مطالبه‌ی دیگر آنها افزایش دستمزد و پرداخت منظم حقوق‌ها مطابق با تورم و هزینه‌های زندگی است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه، یکی از نگرانی‌های بزرگ کارگران ساختمانی، شرایط ناامن و نبود تجهیزات ایمنی کافی در محل کار است گفت: آن‌ها از دولت می‌خواهند که نظارت‌های دقیق‌تری بر کارفرمایان داشته باشد و استانداردهای ایمنی و بهداشتی را در محیط‌های کاری اجرایی کند.

وی تصریح کرد: در سالهای اخیر شاهد فوت تعدادی از کارگران ساختمانی در استان بودیم که برخی از این کارگران از وسایل ایمنی حین کار بهره مند نبودند.

عضو هیات اجرایی خانه کارگر استان با انتقاد از قطع بیمه تعدادی از کارگران ساختمانی که برای کار موقت به خارج از کشور رفته اند گفت:این کارگران برای مدت کوتاه و موقت و بع اقتضای شرایط بد اقتصادی به خارج از کشور رفته اند و دور از انصاف است که بیمه این کارگران قطع شود.

وی در خاتمه با بیان اینکه تامین اجتماعی از پروانه ساختمانی حق بیمه کارگران را دریافت می کند گفت: جای تاسف است که تامین اجتماعی هیچ تمایلی به بیمه کردن کارگران ساختمانی ندارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز