خبرگزاری کار ایران

معاون آبفای استان:

مصرف بالای آب تهدیدی جدی برای دشت قزوین است

مصرف بالای آب تهدیدی جدی برای دشت قزوین است
کد خبر : ۱۵۳۱۰۸۳

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای استان قزوین گفت: باتوجه به اینکه عمده منابع تامین آب استان، زیرزمینی است، مصرف بالای آب که در حال حاضر شاهد آن هستیم، دشت قزوین را تهدید کرده و می‌تواند عامل فرونشست باشد.

به گزارش ایلنا، "کارگاه آموزشی سواد آبی، نقش بانوان هوشمند و آینده‌نگر در پویش: قزوین، شهر حساس به آب" که به همت شرکت آب و فاضلاب این استان برگزار شد.

کبری علیخانی در این کارگاه گفت: اگر موضوعات مرتبط با آب را تبدیل به ارزش و ضدارزش کنیم مردم نسبت به آن حساس شده و خود کنترلی را برای بحران آب مورد توجه قرار می‌دهند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین عنوان کرد: گفتمان سازی در حوزه آب باید اثرگذار و ادامه‌دار باشد و آموزش‌های مربوطه برای تمام بانوان و بویژه بانوان خانه‌دار که ۷۰ درصد جامعه بانوان را شامل می‌شوند به‌عنوان مصرف کنندگان عمده آب در منازل را پوشش دهد.

وی ادامه داد: با گفتمان سازی می‌توان به مدیریت مصرف آب کمک قابل توجهی کرد.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای استان قزوین نیز در این کارگاه گفت: برخلاف گفتار رایج در خصوص اهمیت آب، رفتار مصرفی ما بیانگر عمل به گفتارمان نیست و همچنان مصرف بالای آب در شهرها و روستاها را شاهد هستیم.

حسین حیدری اضافه کرد: میزان بارندگی در کشور ما به طور متوسط ۲۵۰ میلی‌متر در سال است که به دلیل تغییر اقلیم در حال کمتر شدن است؛ بنابراین کشور در شرایط خوبی نیست و باید از منابع آب حفاظت جدی‌تری صورت بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: منابع تامین آب شهرها و روستاهای استان قزوین بجز در شهر آبیک، بقیه از منابع زیرزمینی و چاه‌ها صورت می‌گیرد و به این شکل دشت قزوین مورد تهدید و فرونشست قرار دارد که دو عارضه مهم خطر برای تاسیسات و تجهیزات آبرسانی و نیز از بین رفتن دشت حاصلخیز قزوین را به دنبال دارد.

در ادامه این کارگاه نکات کاربردی در خصوص سیمای آب آشامیدنی این استان، وضعیت کیفیت آب آشامیدنی و وضعیت آزمایشگاه‌های تخصصی استان و  نقش زنان در مدیریت مصرف آب، آب مجازی، راهکارهای مدیریت مصرف در منازل و ... توسط نسرین جوادی، مدیر مرکز کنترل کیفی و سمیه ذوالقدر، رئیس گروه آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان ارائه شد.

کارگاه آموزشی سواد آبی، ویژه بانوان برنامه‌ای است که همه ساله با هدف آموزش گروه‌های هدف در قالب طرح مروجین مدیریت مصرف در سطح استان قزوین و بصورت مستمر  اجرا می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز