خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

قرار است محل استقرار انجمن خوشنویسان قزوین با مولدسازی از ما گرفته شود

قرار است محل استقرار انجمن خوشنویسان قزوین با مولدسازی از ما گرفته شود
کد خبر : ۱۵۳۱۰۱۳

رئیس انجمن خوشنویسان استان قروین گفت: نسبت به انجمن شاهد وعده‌های محقق نشده و کارشکنی‌های مختلف بوده‌ایم و این بار هم بنا است محل استقرار انجمن با مولد سازی از ما گرفته شود.

بابک البرزنیا روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به جایگاه هنر خوشنویسی استان گفت: خوشنویسی استان ما در سطح کشور مطرح بوده و هنرمندان و اساتید این حوزه اذعان دارند که قزوین در واقع پایتخت خوشنویسی ایران است، در همین راستا برگزارکننده دوسالانه خوشنویسی هستیم.

رئیس انجمن خوشنویسان استان قروین ادامه داد: اگر بر داشتن جایگاه مناسب و درخور شأن برای انجمن خوشنویسی اصرار داریم، صرف یک مطالبه شخصی و صنفی نیست، بلکه به خاطر تعصبی است که نسبت به فرهنگ و هنر استان داریم.

مسئولین نسبت به جایگاه خوشنویسی قزوین بی‌تفاوت هستند

وی با بیان اینکه مسئولین نسبت به جایگاه خوشنویسی استان بی‌تفاوت هستند، عنوان کرد: باتوجه به قدرت اجرایی و توانمندی انجمن خوشنویسی اقدامات مختلفی ازجمله دوسالانه خوشنویسی را برپا می‌کنیم، هحچنین می‌توان از این ظرفیت برای جذب گردشگر بهره برد؛ اما هنوز مکان مناسبی نداریم.

این هنرمند خوشنویس استان قزوین افزود: می‌توان از ظرفیت خانه‌های تاریخی برای حضور انجمن استفاده کرد، نه تنها این امر محقق نشده بلکه قصد دارند مکان فعلی را هم از ما دریغ کنند.

وی با اشاره به وعده‌های محقق نشده برای انجمن خوشنویسی استان اظهار کرد: بنا بود یکی از ساختمان‌های تاریخی در محله آخوند در اختیار ما قرار گیرد، اما بعد از یک سال و نیم هنوز اتفاقی نیفتاده، پیش از آن هم قرار بود ساختمان امیرکبیر در اختیار انجمن‌ها قرار گیرد؛ اما باوجود اینکه سند آن هم متعلق به ارشاد است به راحتی به حوزه هنری واگذار شد.

البرزنیا ادامه داد: بنا دارند یک سالن را در مجتمع ارشاد پارتیشن بندی کرده و فضای کوچکی را در اختیار انجمن‌ها قرار دهند که این اقدام هم بدتر از کارهای قبل است.

وی بیان کرد: انجمن خوشنویسی قزوین به لحاظ مدیریت و انسجام جزء برترین‌ها است اما کافی است امکانات آن با استان‌های دیگر مقایسه شود، استان‌هایی که خوشنویسی آن‌ها در جایگاه قزوین نیست وضعیت خوبی دارند، اما ما مورد بی‌مهری قرار می‌گیریم و قدمی برای ما برداشته نمی‌شود.

رئیس انجمن خوشنویسان استان قروین بیان کرد: با مصوبه شورا و کمک خیرین زمینه تجهیز و بروزسانی انجمن فراهم شده و بنا بود یک گالری هم طراحی شود، اما باتوجه به اینکه آینده روشنی نداریم، فعلا مجبور شده‌ایم دست نگه داریم.

وی خاطرنشان کرد:  این ساختمان با امضای مدیرکل سابق ارشاد جزء اموال مازاد محسوب شده، درصورتی که انجمن‌های مختلف در آن فعال هستند، البته مدیرکل فعلی در سطح وزارت‌خانه درحال تلاش و پیگیری است تا مولدسازی این ساختمان لغو شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز