خبرگزاری کار ایران

مدیرکل نوسازی مدارس استان خبرداد؛

برای اولین بار ۸۲ مدارس کانکسی در فارس برچیده می شود

برای اولین بار ۸۲ مدارس کانکسی در فارس برچیده می شود
کد خبر : ۱۵۳۰۴۱۲

فارس یکی از پیشروترین استان ها در تجهیزات آموزشی سطح کشور است

مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس گفت: کاروان تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی ،هنرستانی و ورزشی هدیه ۱۵ هزار شهید استان فارس به دانش آموزان استان است.

به گزارش ایلنا، محمد خلیل خرد در آیین افتتاح زمین چمن مجموعه پوریای ولی، اولین هنرستان تخصصی تربیت بدنی و توزیع تجهیزات مورد نیاز هنرستان‌های سطح استان که به همت موزش و پرورش ناحیه ۳ در شیراز  برگزار شد، افزود: یکی از شاخصه مهم دانش آموزان در یادگیری که در سند تحول بنیادین نیز به آن اشاره شده ، تجهیزات و فضاهای آموزشی است از اینرو فارس یکی از پیشروترین و اولین استان ها در تجهیزات آموزشی و ساخت مدارس در سطح کشور است.

وی ادامه داد: فارس دومین استان از نظر ساخت فضاهای آموزشی در سطح کشور قرار دارد و امسال توانسته ایم تجهیزات خوبی را فراتر از اعتبارات استانی رقم بزنیم.

خرد با اشاره به اینکه کاروان تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی امروز اقلام هنرستانی بوده که برای ۴۵۲ هنرستان در سطح استان خریداری شده است، یادآور شد: اعتباری که برای سه حوزه تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی، هنرستانی و سرمایش و گرمایش در نظر گرفته شده حدود ۱۹۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس افزود: این اقلام خریداری شده شامل رشته های هنرستانی و برای اکثر رشته ها است که بیش از ۹۰ درصد هنرستان های استان را پوشش می دهد.

وی ادامه داد: مبلغ اعتباری که برای اقلام هنرستانی استفاده شده است ۶۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است؛ برخی از این اقلام برای اولین در استان خریداری شده است  به عنوان مثال موتوری که امروز در هنرستان ها برای یادگیری هنرآموزان  رشته مکانیک استفاده می شود مربوط به موتورهای پیکان و از رده خارج شده است اما موتورهای خریداری tu5، 405 و بروزترین آنهاست.

خرد اضافه کرد: همچنین در خریداری چرخ دوخت، اتوها و چرخ سر دوز به روزترین ها در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی شامل ۲۴ قلم از نوع پرینتر، کپی، میز، صندلی، کمد نیاز است که مبلغی بالغ بر ۹۱ میلیارد تومان تجهیزات برای آن در نظر گرفته شده است؛ همچنین با اعتبار۳۹ میلیارد تومان اقلام سرمایشی و گرمایشی ، موتورخانه ها و ایجاد استانداردسازی در سطح مدارس خریداری شده است.

برای اولین بار ۸۲ مدارس کانکسی در فارس برچیده می شود

مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه برای اولین بار ۸۲ مدارس کانکسی در فارس که قسمت اعظم آن در مدارس عشایری است برچیده می شود ، گفت: این موضوع در فروردین ماه امسال استارت زده شده و برای مهرماه جشن اتمام مدارس کانکسی را خواهیم داشت تا عدالت تربیتی در سطح استان ایجاد شود.

وی ادامه داد: در طرح شهید عجمیان  و برای شاداب سازی مدارس ۵۷۰ مدرسه در این طرح توسط گروه های جهادی تجهیز می شوند.

خرد عنوان کرد: طرح مدارس بزرگ مقیاس در سطح شیراز که به صورت ویژه در سطح کلان شهر شیراز در حال اجراست؛ طرح ساخت و  تعمیرات، آسفالت و ایزوگام مدارس بالای ۹ کلاس در این طرح در حال انجام است و تا چند روز آینده به اتمام می رسد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز