خبرگزاری کار ایران

فرمانده ارشد آجا در استان فارس و کهگیلویه:

مسابقات مهارت آموزی سرباز ماهر در یگان‌های مختلف ارتش برگزار می‌شود

مسابقات مهارت آموزی سرباز ماهر در یگان‌های مختلف ارتش برگزار می‌شود
کد خبر : ۱۴۲۱۹۶۲

صدور گواهینامه مهارت آموزی برای ۹۵ هزار و ۹۳۹ نفر سربازان ارتش

فرمانده ارشد آجا در استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد از صدور گوهینامه مهارت آموزی برای ۹۵ هزار و ۹۳۹ نفر سربازان ارتش خبر داد.

به گزارش ایلنا، امیر ابوالقاسم رضایی امروز ۵ آذر در نشستی خبری اظهار داشت: مسابقات مهارت آموزی سرباز ماهر همزمان با سراسر کشور در یگان‌های مختلف ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه فارس و کهگیلویه و بویراحمد هم برگزار می‌شود.

وی گفت: این مسابقات در چهار رده نظامی نظیر ارتش جمهوری اسلامی ایران، فراجا، سپاه و وزارت دفاع در حال برگزاری است؛ مهارت آموزی که به فرمایش مقام رهبری شکل گرفت امروز به خوبی در حال اجراست و این برنامه با هدف ایجاد نشاط انجام می‌شود.

فرمانده ارشد آجا در استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد افزود: در دوره تکاور زندگی در شرایط سخت به تکاوران آموزش داده می‌شود و آنچه که به این افراد اجازه ادامه می‌دهد، امید به زندگی است.

وی با اشاره به اینکه در طرح مهارت آموزی، امید به سربازان ارائه می‌شود و این افراد احساس و فکر نمی‌کنند که عمرشان تلف شده است، اظهار کرد: برای 95 هزار و 939 نفر سربازان ارتش گواهینامه مهارت آموزی صادر شده است.

امیر رضایی افزود: 402 کارگاه مهارت آموزی فعال است و تمام سربازان که می‌خواهند ترخیص شوند با گواهینامه فنی و حرفه‌ای از خدمت مرخص می‌شوند و تسهیلات بانکی برای این عزیزان هم در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز در سطح کل کشور مسابقه سرباز ماهر برگزار می‌شود، اظهار کرد: 537 نفر در مرحله شهرستانی شرکت کردند که 157 نفر به مرحله استانی رسیدند که از هر رشته 2 نفر انتخاب می‌شوند که مسابقات در 15 رشته برگزار می‌شود و برندگان به مرحله سازمانی می‌روند و در نهایت در هر رشته از استان فارس 2 نفر و از استان کهگیلویه و بویراحمد یک نفر به مرحله سازمانی اعزام می‌شوند.

وی افزود: برندگان در بخش مسابقات هدیه نقدی و مرخصی تشویقی دریافت می‌کنند و در مرحله شهرستان عملی و پروژه محور برگزار شده است و در مرحله استانی 70 درصد امتیاز بر اساس آزمون است و 30 درصد مابقی بر اساس سابقه فعالیت است و در مرحله سازمانی و کشوری هم آزمون به صورت عملی و پروژه محور برگزار می‌شود.

 برندگان در بخش مسابقات هدیه نقدی و مرخصی تشویقی دریافت می کنند

در ادامه سرگرد علیرضا صفری رییس کارافرینی و مهارت اموزی اجا در استان های فارس و کهکیلویه و بویراحمد نیز با بیان اینکه این رقابت ها موجب امیدآفرینی در جامعه خواهد شد، گفت: این مسابقات در مرحله شهرستان عملی و پروژه محور برگزار شده است.

وی با اشاره به نحوه ارزیابی سربازان نیز افزود: در مرحله استانی ۷۰ درصد امتیاز بر اساس آزمون تئوری است و ۳۰ درصد مابقی بر اساس سابقه فعالیت و رشته مرتبط با رشته تحصیلی است و در مرحله سازمانی و کشوری هم آزمون به صورت عملی و پروژه محور برگزار می شود.

صفری در عین حال بیان داشت: برندگان در بخش مسابقات هدیه نقدی و مرخصی تشویقی دریافت می کنند.

طی ۸ ماهه اخیر در یگان‌های مختلف پنج هزار و ۹۱۰ نفر آموزش مهارتی کسب کردند

در ادامه رهام کیایی مدیر کل فنی و حرفه ای فارس نیز گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور وظیفه آموزش مهارت آموزی را دارد و وظیفه ما در بحث آموزش در پروژه سرباز ماهر، آموزش سربازان است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس با اشاره به اینکه به ازای هر 240 ماه آموزش که قبل از خدمت دیده باشد یک ماه کسر خدمت می‌گیرد و در زمان خدمت هم هر سرباز یک مهارت آموزش می‌بیند، اظهار کرد: در هشت ماهه اخیر در یگان‌های مختلف پنج هزار و 910 نفر آموزش مهارتی کسب کردند که معادل 800 هزار نفرساعت می‌شود.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای استان فارس گفت: با اجرای طرح هرسرباز یک مهارت ارتباط خوبی با ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع داشتیم.

رهام کیایی ابراز داشت: طبق رسالتی که بر عهده سازمان فنی و حرفه ای است وظیفه ما ارائه اموزش و مهارت اموزی افراد مختلف است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز