خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

آتش این بار درحال خاکستر کردن جنگل های کوه سرخ گچساران است

آتش این بار درحال خاکستر کردن جنگل های کوه سرخ گچساران است
کد خبر : ۱۵۱۴۹۴۴

۴۸ ساعت از شعله ور بودن آتش در کوه سرخ می گذرد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد از وقوع دوباره آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های منطقه حفاظت شده "کوه سرخ" این شهرستان خبرداد.

"سیدمحمداَمین حسینی" در گفت و گوی با ایلنا در گچساران، زمان شروع فوران شعله‌های آتش در جنگل‌ها و مراتع منطقه حفاظت شده "کوه سرخ" این شهرستان را ساعت ۲۰ دیشب چهارشنبه هفدهم مردادماه عنوان و اظهار داشت: مهار شعله های آتش در این ارتفاعات حفاظت شده، بدلیل صخره ای بودن، سخت گذری، شیب تند، پوشش گیاهی انبوه، مسیر طولانی تا محل حادثه و وزش باد با مشکل مواجه شده است.

وی از مهار شعله‌های آتش از سوی نیروهای محلی و اداره محیط‌زیست، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و نیروهای بسیج در سحرگاه امروز پنجشنبه هیجدهم مردادماه خبرداد و خاطرنشان کرد: متاسفانه صبح امروز بدلیل وزش باد شدید، شعله‌های آتش دوباره شعله ور شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت :هم اکنون بیش از ۲۰ نفر نیروی امدادگر برای مهار شعله‌های آتش در ارتفاعات کوه سرخ گچساران مشارکت دارند.

حسینی از اعزام دوباره نیروهای اداره محیط زیست و مردم محلی برای مهار آتش به این منطقه هم خبرداد و یادآورشد: وسعت آتش سوزی‌ها پس از مهار و برآورد از سوی کارشناسان اعلام می‌شود.

به گزارش ایلنا از گچساران، ۲۷۲ گونه گیاهی در ارتفاعات حفاظت شده «کوه سرخ» از مناطق حفاظت شده این شهرستان وجود دارد که برخی از آنها کمیاب و منحصر به فرد است.

۳۷ گونه گیاهی منحصر به فرد نیز در منطقه حفاظت شده کوه سرخ وجود دارد.

مناطق حفاظت شده خائیز و سرخ با ۳۳ هزار ۳۸۵ هکتار وسعت در حوزه استحفاظی شهرستان های گچساران، کهگیلویه و بهبهان قرار دارد. بلوط ( گونه غالب )، بنه، کلخنگ، بادام وحشی، ارژن، خوشک، گون، گیاهان دارویی و گونه‌هایی از خانواده گندمیان مهمترین پوشش گیاهی این منطقه است.

شهرستان گچساران از شهرستان‌های ششگانه گرمسیری در استان کهگیلویه و بویراحمد است که با یاسوج مرکز استان حدود ۱۲۰ کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز