خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

دولت نسبت به ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق محروم کشور اهتمام ویژه‌ای دارد

دولت نسبت به ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق محروم کشور اهتمام ویژه‌ای دارد
کد خبر : ۱۵۱۵۱۱۵

جانشین  وزیر و معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت سیزدهم در راستای تحقق عدالت فرهنگی در مناطق کم برخوردار کشور، نسبت به ایجاد زیرساخت های مورد نیاز اهتمام ویژه ای داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، سید محمد هاشمی امروز ۱۹ مرداد ماه در آیین افتتاح مجتمع فرهنگی و هنری شهرک دانش به  بحث عدالت فرهنگی و تأمین زیرساختی حوزه فرهنگ و هنر یک مجتمع فرهنگی و هنری در قسمتی از شهر (شهرک دانش) که از کمبود زیرساخت‌های فرهنگی و هنری رنج می‌برد، اشاره کرد و گفت:  مجتمع فرهنگی و هنری شهرک دانش خانه امیدی برای اهالی فرهنگی و رسانه است.

 وی گفت: در دولت شهید رئیسی بر مسئله عدالت فرهنگی و تأمین زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق کم‌برخوردار اهتمام جدی بود که امروز در کرمانشاه به ثمر نشست.

وی تصریح کرد: مجتمع فرهنگی و هنری تلاش شهر کرمانشاه بعد از پنج سال توقف، عملیات اجرایی دوباره آن از سال ۱۴۰۰ با تزریق ۲۵ میلیارد تومان آغاز شد و در مجموع با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار، امروز به بهره‌برداری رسید.

هاشمی ادامه داد: در دولت سیزدهم علاوه بر اینکه در بحث زیرساخت‌های مختلف فرهنگی و هنری در شهرهای مختلف در تلاش بودیم؛ از لحاظ نرم‌افزاری و تولیدات فرهنگی و رسانه‌ای نیز اهتمام جدی داشتیم که یکی از آن راه‌اندازی قرارگاه شهید آوینی بود که به منظور حمایت از تولیدات هنری با تقویت بنیه فرهنگی استان‌ها شکل گرفت؛ از منابع همین قرارگاه ۷.۵ میلیارد تومان به استان کرمانشاه تزریق شده است.

وی خاطرنشان کرد: مجتمع فرهنگی و هنری بیستون نیز آماده افتتاح است، تنها تجهیزات آن باقی مانده که ان‌شاءالله در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

 کرمانشاه جزو سه استان برتر کشور از نظر سرانه فضاهای فرهنگی است 

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه هم در این مراسم با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم تمام تلاش ما برای ارتقا زیرساخت ها در بخش های مختلف بوده است گفت: امروز با افتتاح مجتمع فرهنگی – هنری دانش، جزو سه استان برتر کشور از نظر سرانه فضاهای فرهنگی قرار داریم.

وی با بیان اینکه ریشه های فکری، روحی و فرهنگی استان کرمانشاه روز به روز پرثمرتر می شود که نویدبخش حرکتی پرشتاب برای آبادانی و رفاه است افزود : علاوه بر حوزه فرهنگ، با ۵۵۰ کیلومتر حفاری در کرمانشاه، اولین پروژه فیبرنوری در کلانشهرهای کشور اجرایی شد که سرعت دستیابی به اینترنت و راه های ارتباطی را حدود ۷۰ برابر افزایش داد.

وی از افتتاح باند اصلی فرودگاه کرمانشاه تا پایان پاییز امسال خبر داد و درخصوص تکمیل راه آهن کرمانشاه – خسروی هم گفت : در یک ماه و نیم گذشته ۳۰ همت که معادل هفت برابر بودجه عمرانی استان بود، برای تکمیل راه آهن کرمانشاه به مرز خسروی اختصاص یافته است که از اواخر شهریور اولین قسط آن قابل دریافت است و این پروژه می تواند برای یک هزار نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کند.

در ادامه این مراسم پوریا جلالی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ، این پروژه را یکی از مصوبات سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان عنوان و تصریح کرد: برای ساخت این مجتمع ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: این مجتمع با زیربنای ۲۵۰۰ متر مربع یکی از مجهزترین و به روزترین مجتمع‌های فرهنگی هنری کشور است.

وی با اشاره به ساخت این مجتمع بر اساس استانداردهای بین المللی، گفت: این مجتمع دارای یک آمفی تئاتر با ظرفیت ۵۰۰ نفر و یک پلاتو با ظرفیت ۱۰۰ نفر است.

وی افزود: همچنین این مجتمع دارای نگارخانه ویژه نمایش آثار هنری، استودیو ضبط صدا و موسیقی و سن روباز است.

جلالی گفت: ساخت این پروژه سال ۱۳۹۳ آغاز شد، اما پس از مدتی به دلیل مشکلات اعتباری متوقف شد و این توقف ساخت پنج سال ادامه داشت تا اینکه با روی کار آمدن دولت سیزدهم پروژه مجددا در سال ۱۴۰۰ فعال شد.

وی افزود: طی این سه سال ۲۵ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و با در نظر گرفتن اعتبارات گذشته، در مجموع ۳۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده تا امروز شاهد بهره برداری از آن باشیم.

جلالی خاطرنشان کرد: مجتمع فرهنگی هنری بیستون هم که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است آماده افتتاح بوده و در مرحله نصب تجهیزات قرار دارد و تامین منابع برای تجهیزات آن انجام شده است.

وی افزود: برای ساخت این مجتمع هم حدود ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده و این پروژه هم هفته دولت افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز