خبرگزاری کار ایران

موافقت ضمنی کارگران کاشی گیلانا با فروش اموال کارخانه

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۸۷۸

صبح امروز نماینده سهام داران و تعدادی از سرپرستان و مدیران داخلی کارخانه کاشی گیلانا برای بررسی وضعیت اموال قابل فروش وارد کارخانه شدند و از این اموال صورت برداری کردند.

منابع خبری ایلنا در کارخانه کاشی گیلانا از موافقت ضمنی کارگران این واحد تولیدی برای فروش اموال و سایر مستغلات، برای دریافت بخشی از مطالبات ۱۶ ماهه خود خبر می دهند.

بر اساس این گزارش، همزمان با سی و پنجمین روز از شروع اعتراضات صنفی کارگران کارخانه کاشی گیلانا صبح امروز(۲۹ مهرماه) نماینده سهام داران و تعدادی از سرپرستان و مدیران داخلی کارخانه کاشی گیلانا برای بررسی وضعیت اموال قابل فروش وارد کارخانه شدند و از این اموال صورت برداری کردند.

یکی از نمایندگان کارگران درباره موضع کارگران در قبال تصمیم جدید شان برای فروش بخشی از اموال کارخانه توضیح داد: روز یکشنبه(۲۷ مهر) سازمان صنعت، معدن و تجارت استان که با تصمیم شورای تامین شهرستان رودبار متولی رسیدگی به مشکلات این واحد تولیدی شده بودجلسه‌ایرا برای بررسی وضعیت کارخانه و کارگرانش برگزار کرد.

او با بیان اینکه در جلسه روز یکشنبه که در ساختمان سازمان صنعت در رشت بر گزار شد علاوه بر حضور معاون سازمان، ۴ نفر از سهام داران کارخانه به همراه ۴ نفر نماینده کارگران و کارخانه حضور داشتند افزود: در جلسه فوق تصمیم گرفته شد به ازای پولی که از فروش ضایعات وماشین آلات فرسوده کارخانه و فروش ۲۵ هزار متر کاشی انبار شده و سایر تجهیزات ناکار آمد کارخانه بدست می‌آید بخش از حقوق و بیمه کارگران را پرداخت کنند و مابقی پول بدست امده را صرف هزینه‌های جاری کارخانه و تامین مواد اولیه برای تولید کنند.

به اعتقاد این نماینده کارگران، مجموع مطالبات کارگران شاغل و بازنشسته کاشی گیلانا، ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است که به نظر می‌رسد با فروش اموال کارخانه حداقل یک ماه از حقوق کارگران پرداخت شود.

او با بیان اینکه کارگران از وضعیت پیش آمده رضایت ندارند و می‌خواهند حداکثر تا ۱۵ روز آینده به بخشی از مطالبات خود برسند در ادامه افزود: به همین خاطر قرار است از صبح فردا تمامی کارگران در آماده کردن تجهیزات و دستگاهای فرسوده برای فروش همکاری کنند.

او در خاتمه سخنان خود همچنین تصریح کرد: قرار است بعد از فروش این اموال، برای جلوگیری از سوء استفاده احتمالی، حساب مشترکی بین کارگران و حسابدار کارخانه افتتاح شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز