خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۴۰۶

صبح امروز شماری از کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفراز همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند.

یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و افزایش هزینه‌های تولید صبح دیروز ۱۰۰ نفر از همکاران را از کار بیکار کردند.

او با بیان اینکه سوابق فعالیت بعضی از کارگران روزمردی بیکار شده به ۱۰ تا ۱۵سال می‌رسد، اظهار کرد: در مجموع این کارخانه بیش از ۴۰۰ کارگر دارد که حدود ۲۳۰ نفر در کارخانه کاغذسازی مشغول کارند.

به گفته این کارگر، افراد حاضر در تجمع امروز از کارگران شیفت صبح کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز هستند که به حمایت از ۱۰۰ کارگر اخراجی دست از کار کشیده و خواستار بازگشت به کار همکارانشان شده‌اند.

این کارگر در ادامه اظهار داشت: کارگران نگران‌اند که روند اخراج کارگران ادامه پیدا کند و شاهد اخراج سایر کارگران قراردادی در هفته‌های آینده باشیم.

او درباره علت اخراج کارگران گفت: مسئولان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز مدعی‌اند شرکت به دلیل ناتوانی در فروش محصولات خود توان مالی کافی برای پرداخت حقوق همه کارگران را ندارد.

او در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر کارگران شاغل و بیکار شده این دو کارخانه معوقات مزدی طلبکارند، اظهار داشت: پرداخت دو ماه مزد و دو ماه حق بیمه کارگران به تاخیر افتاده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز