خبرگزاری کار ایران

۱۰۰ کارگر کارخانه «کاغذ پارس وطبیعت سلولز» تعدیل شدند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۳۵۴

یک منبع کارگری در کارخانه «کاغذ پارس و طبیعت سلولز» واقع در استان خوزستان، از تعدیل تعدای از کارگران این واحد صنعتی خبر داد.

یک منبع کارگری در کارخانه کاغذ پارس و طبیعت سلولز گفت: در این دو واحد تولیدی که تحت یک مدیریت فعالیت دارند حدود ۴۰۰ کارگر مشغول به کار هستند اما از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری حدود ۱۰۰ کارگر پس از خاتمه قرارداد، کارشان را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه همه کارگران تعدیلی با سابقه هستند، در ادامه درباره وضعیت کارگران گفت: این کارگران روز یکم اردیبهشت همزمان با دریافت نامه اتمام قرارداد کار مقابل ساختمان اداره کار شهرستان شوش تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این کارگر با بیان اینکه کارگران هر ماه پس از خاتمه قرارداد کارشان نگران از دست دادن شغلشان هستند، افزود: تعدیل نیرو در این واحد تولیدی در حالی صورت گرفته که کارخانه هیچ مشکلی در زمینه تولید ندارد و حتی بخش زیادی از محصولات خود را صادر می‌کند.

وی درباره دلیل بیکار شدن حدود ۱۰۰نفر از همکاران خود گفت: کارفرما مدعی است به دلیل ناتوانی در فروش محصولات، کارخانه دچار مشکلات مالی شده به همین دلیل به جای متوقف کردن خطوط تولیدی کارخانه اقدام به تعدیل نیرو کرده است.

این کارگر درباره معوقات مزدی و بیمه همکاران خود گفت: تمامی کارگران بیکار شده به همراه کارگران شاغل دستکم دو ماه مزد اسفند سال گذشته و فروردین ماه سال جاری، به همراه دو ماه حق بیمه طلبکارند.

به گفته وی؛ چند سال پیش شرایط تولید در کاغذ پارس طبیعت سلولز» خوب بود اما در حال حاضر این کارخانه به گفته مدیران کارخانه با مشکلات مالی روبرو شده است.

وی درباره مشکلات این واحد تولیدی گفت: مهمترین موضوع حال حاضر «کاغذ پارس طبیعت سلولز» و سایر کارخانه‌های مستقر در منطقه‌ عدم دخالت درست مسئولان شهرستانی و استانی در تصمیم گیری‌های مدیران واحدهایی است که با مشکلاتی مواجه هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز