خبرگزاری کار ایران

ادامه اعتراض کارگران بیکار شده «کاغذ پارس طبیعت سلولز»

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۳۷۹

کارگران کاغذ پارس طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران خود و بلاتکلیفی شغلی مقابل ساختمان فرمانداری شوش اجتماع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران کاغذ پارس طبیعت سلولز از یکم اردیبهشت ماه و متعاقب تعطیلی برخی خطوط تولیدی این  کارخانه مقابل کارخانه و ساختمان فرمانداری تجمع می‌کنند.

یکی از این کارگران به ایلنا گفت: تجمع کنندگان کارگرانی هستند که با سوابق بالا به قراردادهای موقت و دائمی در این کارخانه مشغول به کار بودند اما بعد از اعلام اخراج ۱۰۰ نفر از کارگران از سوی کارفرما هنوز هیچ کدام از کارگران بیکار شده وضعیت مشخصی ندارند.

وی افزود: قرار است امروز سه‌شنبه، جلسه‌ای در خصوص وضعیت کارگران اخراجی و مشکلات ایجاد شده برای کارخانه کاغذسازی پارس طبیعت سلولز با حضور مسئولانی از فرمانداری و اداره کار برگزار شود و ما کارگران منتظر تصمیمات جلسه امروز هستیم.

بر اساس گفته‌های این کارگر، جدا از بلاتکلیفی کارگران اخراجی، سایر کارگران با متوقف شدن برخی خطوط تولید نگران از دست دادن شغل خود هستند. اگر مشکلات کارخانه ادامه پیدا کند، بدون شک آنان هم به سرنوشت همکاران اخراجی خود گرفتار می‌شوند.

این کارگر کاغذ پارس همچنین درباره معوقات حقوقی‌ همکاران خود گفت: کارگران دو ماه حقوق اسفند و فروردین ماه را از کارفرما طلب دارند و دو ماه حق بیمه نیز پرداخت نشده است.

وی مطالبه اصلی همکارانش را بازگشت به کار ذکر کرد و اظهار داشت: مسئولان استانی و کشوری موضوع بیکاری کارگران کاغذ پارس را پیگیری کنند چراکه ما کارگران در زمان اشتغال از پس مخارج زندگی خانواده‌هایمان برنمی‌آمدیم و حال که اخراج شده‌ایم، به طور قطع خانوادهایمان آسیب خواهند دید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز