خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران شهرداری یاسوج برای وصول مطالبات معوقه

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۴۴۸

کارگران خدماتی شهرداری یاسوج خواستار توجه جدی مسئولان به مشکلات معوقات مزدی‌ساله گذشته خود هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، به ادعای کارگران شهرداری یاسوج در استان کهکیلویه و بویراحمد که بیشترشان در بخش‌های خدماتی به عنوان پاکبان مشغول کارند؛ بین ۵ تا ۸ ماه معوقات مزدی طلبکارند به همین دلیل از مسئولان درخواست دارند حداقل بخشی از مطالبات عقب‌افتاده آن‌ها را بپردازند.

کارگران می‌گویند: مسئولان استانی از وضعیت معیشتی و بی‌پولی کارگران شهرداری یاسوج باخبرند اما پیگیری صورت نمی‌گیرد.

کارگران با بیان اینکه از مدیریت شهر در مقام کارفرمای اصلی درخواست داریم چاره‌ای برای تامین منابع مالی شهرداری و پرداخت دستمزد نیروی کار شهرداری بیندیشد، گفتند: جدا از حقوق، یکی از چالش‌های کارگران خدماتی شهرداری یاسوج لحاظ نشدن حق بیمه آنان در مشاغل سخت و زیان‌آور است که متاسفانه علارغم قرار گرفتن مشاغل خدماتی شهرداری در زمره مشاغل سخت و زیان‌آور، از قرار معلوم کارفرما تعهدی درخصوص پرداخت ۴ درصد حق بیمه اضافی کارگران ندارد.

آن‌ها با بیان اینکه پیگیری‌های زیادی برای وصول مطالبات عقب افتاده خود از مسئولان شهری انجام داده‌ایم که هنوز نتیجه‌ای دربرنداشته است، از مسئولان شهرستانی درخواست کردند چاره‌ای برای پرداخت حداقل بخشی از حقوق‌های عقب افتاده کارگران در ماه‌های پایانی بیاندیشند.

در این زمینه کیوان آشنا (شهرداری یاسوج) درگفتگو با سایر رسانه‌ها با تکذیب ادعای کارگران، میزان طلب کارگران خدماتی شهرداری یاسوج را سه ماه عنوان کرد که مربوط به گذشته است.

به گفته وی؛ تصمیم گیری در ارتباط با پرداخت هزینه سختی کار کارگران خدماتی شهرداری نیز چون همگی طرف قرارداد با شرکت پیمانکاری هستند، باید از سوی تامین اجتماعی و پیمانکاران مربوطه صورت بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز