خبرگزاری کار ایران

اولین جلسه رسیدگی برگزار شد:

مخالفت سهامداران «کاشی گیلانا» با پرداخت دو ماه حقوق کارگران

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۴۹۰

مجموع مطالبات کارگران شاغل و بازنشسته کاشی گیلانا، ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است اما با این وجود سهام داران حاضر در جلسه دیروز با پرداخت ۱۰ درصد از مطالبات کارگران موافقت نکردند.

اولین جلسه بررسی وضعیت کارگران «کاشی گیلانا» در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان برگزار شد.

منابع خبری ایلنا در کارخانه کاشی گیلانا اعلام کردند: در سی و چهارمین روز از شروع اعتراضات صنفی کارگران کارخانه «کاشی گیلانا»، روز گذشته سازمان صنعت، معدن و تجارت استان که با تصمیم شورای تامین شهرستان رودبار متولی رسیدگی به مشکلات این واحد تولیدی شده است جلسه‌ای را برای بررسی وضعیت کارخانه و کارگرانش برگزار کرد.

او با بیان اینکه این جلسه با حضور ۴ نفر از سهام داران کارخانه(از ۷ سهامدار) به همراه معاون سازمان صنعت گیلان برگزار شد، افزود: همچنین به دعوت سازمان صنعت دو نفر از کارگران کاشی گیلانا به همراه مدیر تولید و حسابدار کارخانه در این جلسه حضور پیدا کردند.

به گفته این منبع خبری، حاضرین در جلسه، راهکارهای مختلفی را پیرامون احیاء کارخانه، معوقات حقوقی و بیمه‌ای کارگران، اقلام تولیدی و تامین مواد اولیه تولید مورد ارزیابی قرار دادند و حاضرین تصمیم گرفتند کارخانه به ازای پرداخت ۲ ماه حقوق ۱۶۰ کارگر، مجددا راه اندازی شود که مورد توافق سهام داران قرار نگرفت.

بر اساس این گزارش، مجموع مطالبات کارگران شاغل و بازنشسته کاشی گیلانا، ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است اما با این وجود سهام داران حاضر در جلسه دیروز با پرداخت ۱۰ درصد از مطالبات کارگران موافقت نکردند.

ظاهرا مواضع سهامداران، راه اندازی کارخانه بدون پرداخت مطالبات کارگران بوده است.

بر اساس این گزارش سهام داران عقیده دارند با پولی که از فروش ضایعات کارخانه، فروش ۲۵ هزار متر کاشی انبار شده و تجهیزات ناکار آمد کارخانه بدست می‌آورند شاید بتوانند ضمن پرداخت یک ماه حقوق و بخشی از بیمه کارگران، مقداری مواد اولیه را برای تولید تهیه کنند.

منابع کارگری ایلنا در کارخانه کاشی گیلانا از نارضایتی کارگران از جلسه مذکور خبر داده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز