خبرگزاری کار ایران

در تماس با ایلنا مطرح شد؛

چرا طرح طبقه‌بندی در شرکت واحد اجرا نمی‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۴۳۷

کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل هستند.

جمعی از رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در تماس با خبرنگار ایلنا، از عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل علیرغم چندین سال مطالبه‌گری پیوسته انتقاد کردند.

این کارگران گفتند: تقریباً سه سال است که اجرای طرح طبقه‌بندی را مطالبه می کنیم؛ گویا شرکت واحد طرح را نوشته اما سر چارت طرح با شرکت توافق نداریم؛ اما از همه مهم‌تر اینکه، شهرداری با پرداخت بودجه برای اجرای طرح طبقه‌بندی در شرکت واحد موافقت نمی‌کند. استدلال‌شان این است که حقوق کارگران شرکت واحد بالاست و نمی‌توانیم بودجه برای طبقه‌بندی اختصاص بدهیم! در حالیکه اجرای طبقه‌بندی تکلیف روشن قانون کار است.

رانندگان شرکت واحد با بیان اینکه شهرداری می‌گویند طبقه‌بندی را اجرا کنید اما هزینه ریالی نداشته باشد، و چنین چیزی اصلاً ممکن نیست؛ افزودند: اجرای طبقه‌بندی حداقل ۷ تا ۱۰ درصد بودجه مازاد می‌خواهد و حاضر نیستند این اعتبار را تخصیص بدهند؛ این در حالیست که تایید طرح از وزارت کار گرفته شده حتی در مقطعی روی چند و چون اجرای آن توافق کردیم اما بازهم به جایی نرسیدیم.

به گفته این کارگران، مدیریت فعلی شهرداری تهران به هیچ وجه اجازه اجرای طرح طبقه‌بندی در شرکت واحد را نمی‌دهد و نمی‌گذارند با اجرای طرح، حقوق کارگران افزایش یابد.

اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‌های مشمول بالای ۵۰ نفر، تکلیف مواد ۴۸ تا ۵۰ قانون کار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز