خبرگزاری کار ایران

تثبیت قیمت نفت خام در بازارهای جهانی

تثبیت قیمت نفت خام در بازارهای جهانی
کد خبر : ۱۵۰۵۹۲۵

قیمت نفت خام در بازارهای جهانی با وجود کاهش مقدار ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا به‌دلیل پایین‌آمدن تقاضای چین، تثبت شد.

به گزارش ایلنا از خبرگزاری رویترز، ظهور نشانه‌هایی از تضعیف تقاضای نفت چین که عامل افزایشی پایین‌آمدن حجم ذخیره‌سازی‌های نفت آمریکا را خنثی کرد باعث شد قیمت نفت خام در معاملات روز چهارشنبه (۲۷ تیر) ثابت بماند و در عین حال قیمت شاخص نفت خام برنت در دادوستدهای روز سه‌شنبه (۲۶ تیر) نزدیک به پایین‌ترین سطح یک‌ماهه خود بود.

قیمت شاخص نفت خام برنت تا ساعت ۳ و ۱۵ دقیقه به‌وقت گرینویچ با چهار سنت افت به ۸۳ دلار و ۶۹ سنت به ازای هر بشکه رسید.

نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا هم با ۴ سنت کاهش، ۸۰ دلار و ۷۲ سنت برای هر بشکه دادوستد شد.

هر دو شاخص در سه جلسه معاملاتی پیشین با کاهش روبه‌رو بوده‌اند، به‌طوری که شاخص برنت در معاملات روز سه‌شنبه به ۸۳ دلار و ۳۰ سنت و پایین‌ترین رقم از ۱۷ ژوئن (۲۸ خرداد) رسید.

پریانکا ساچدوا، تحلیلگر ارشد بازار در کارگزاری فیلیپ نوا مستقر در سنگاپور، گفت: درحالی‌که نگرانی‌ها درباره تقاضای چین همچنان بر تصمیم‌های سرمایه‌گذاران تأثیر می‌گذارد، کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا عاملی است که جلوی افت بیشتر قیمت نفت را می‌گیرد و داده‌های خرده‌فروشی ثابت ایالات‌متحده نشان می‌دهد که اقتصاد با وجود هزینه‌های استقراض بالاتر، هنوز شرایطی مطلوبی دارد.

چین، بزرگ‌ترین واردکننده نفت جهان، رشد اقتصادی خود را در سه ماه دوم ۴.۷درصد نشان داد؛ داده‌های رسمی اوایل این هفته نشان داد که این مقدار، پایین‌ترین رشد از سه ماه نخست سال ۲۰۲۳ تا امروز بوده است.

دانیل هاینس، تحلیلگر بانک استرالیایی ای‌ان‌زد، در یادداشتی اعلام کرد: تقویت ارزش دلار آمریکا بر قیمت نفت نیز تأثیر گذاشته است. شاخص دلار برای سومین جلسه معاملاتی پیاپی در روز چهارشنبه اندکی بالاتر بود و این وضع سبب شد نفت برای سرمایه‌گذاران با دیگر ارزها گران شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز