خبرگزاری کار ایران

نقش اساسی شرکت فولاد اکسین خوزستان در اقتصاد کشور

نقش اساسی شرکت فولاد اکسین خوزستان در اقتصاد کشور
کد خبر : ۱۵۲۲۸۲۲

مدیر فروش شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: فولاد اکسین با هدف ارتقای جایگاه برند خود به عنوان تامین‌کننده محصولات استراتژیک فولادی، در مسیر توسعه بازارهای صادراتی گام برداشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان، محمد هیزم‌بر با اشاره به حوزه فعالیت شرکت فولاد اکسین خوزستان، اظهار داشت: محصولات فولاد اکسین در تولید ورق‌های عریض مورد استفاده در صنایع بزرگی نظیر خودروسازی، کشتی‌سازی، ماشین‌سازی، نفت و گاز، پتروشیمی و … خلاصه می‌شود که نقش مهم و تاثیرگذار آن را در صنعت کشور به وضوح نمایان می‌کند.

وی بیان کرد: امروزه فولاد اکسین در خلق ارزش، توسعه صنایع پایین‌دستی و در نهایت رشد اقتصادی کشور نقش ارزنده‌ای را ایفا می‌کند و این برند را به یک افتخار ملی مبدل ساخته است.

مدیر فروش شرکت فولاد اکسین خوزستان در ادامه به عملکرد این شرکت در حوزه فروش اشاره کرد و افزود: بررسی عملکرد فروش شرکت حاکی از آن است که در سال ۱۴۰۲ بیش از ۷۱۷ هزار تن از محصولات فولاد اکسین به فروش رفته که به معنای رشد ۲۱ درصدی فروش محصولات در مقایسه با سال قبل از آن است.

هیزم‌بر افزود: بخش عمده فروش فولاد اکسین در سال گذشته، به صورت مالکیتی و با راهبری شرکت سرمایه‌گذاری صبا انرژی صورت گرفته است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود ضمن اشاره به رکوردشکنی در حوزه فروش، مطرح کرد: در سال ۱۴۰۲، شرکت فولاد اکسین خوزستان رکورد جدیدی را در زمینه فروش ماهانه انواع ورق‌های «API» به میزان ۷۸ هزار و ۸۵۳ تن به ثبت رساند.

مدیر فروش شرکت فولاد اکسین خوزستان تصریح کرد: اگرچه فولاد اکسین تمرکز خود را در وهله نخست بر تامین نیاز بازار داخل معطوف کرده اما با توجه به اهمیت حضور در بازارهای صادراتی، بخشی از ورق‌های تولیدی این شرکت در بازارهای خارجی عرضه می‌شود.

هیزم‌بر تاکید کرد: در حال حاضر محصولات شرکت به ۱۸ کشور جهان در سه قاره‌های بزرگ جهان شامل آسیا، آفریقا و اروپا صادر می‌شود که در این زمینه، فولاد اکسین توانسته است قراردادهای صادراتی خود را به ۱۴ درصد افزایش دهد.

وی عنوان کرد: موقعیت جغرافیایی فولاد اکسین به لحاظ نزدیکی به آب‌های آزاد، مزیت قابل‌توجهی برای صادرات محصولات به وجود آورده که می‌تواند مسیر توسعه صادرات محصول را در این شرکت تسهیل کند.

مدیر فروش شرکت فولاد اکسین خوزستان خاطرنشان کرد: عملکرد مثبت فولاد اکسین در حوزه صادرات طی سال گذشته، سبب شده است که این شرکت برای نخستین بار در تاریخ خود به عنوان صادرکننده نمونه ملی انتخاب شود. با این حال، فولاد اکسین به این دستاوردهای بزرگ در زمینه صادرات بسنده نکرده و با هدف ارتقای جایگاه برند خود به عنوان تامین‌کننده محصولات استراتژیک فولادی، در مسیر توسعه بازارهای صادراتی گام برداشته است.

هیزم‌بر در پایان یادآور شد: در همین راستا، این شرکت در سال جاری به انعقاد دو تفاهم‌نامه جدید با کشورهای منطقه خاورمیانه، حوزه خلیج فارس و اروپای شرقی اقدام کرده است که نشان از عزم جدی فولاد مردان اکسین خوزستان برای فتح بازارهای جهانی و به اهتزار درآمدن پرچم پر افتخار کشور دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز