خبرگزاری کار ایران

تهرانی‌ها در پیک امسال ۴ میلیون متر مکعب در شبانه‌روز آب مصرف کردند

تهرانی‌ها در پیک امسال ۴ میلیون متر مکعب در شبانه‌روز آب مصرف کردند
کد خبر : ۱۵۲۳۲۶۳

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه امسال پیک مصرف روزانه ۴ میلیون متر مکعب در شبانه‌روز و پیک لحظه‌ای ۶۰ هزار لیتر بر ثانیه را داشتیم، گفت: این میزان مصرف در صنعت آب و فاضلاب کشور بسیار بزرگ و در تهران بی‌سابقه بوده است، اما اقدامات سال گذشته باعث شد با وجود شرایط سخت؛ تابستان بی‌دغدغه ای را در پایتخت پشت سر بگذاریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حسام خسروی در مراسم بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ مخزن ۳۱ و افزایش ظرفیت مخازن ۲۱،۹،۷ تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال تابستان بی‌سابقه‌ای به لحاظ تامین آب داشتیم، اظهار داشت: امسال چهارمین سال خشکسالی بوده که بی‌سابقه است، به صورت نرمال سال‌های خشک تهران ۲ سال بوده و بعد به ترسالی برمی‌گشتیم اما متاسفانه امسال چهارمین سالی است که تهران در خشکسالی سپری شده است.

وی افزود: موضوع دیگر اینکه تابستان امسال اولین سالی بود که دمای هوا بسیار بالا بوده است و اکنون هم که نزدیک اواسط شهریور هستیم دمای هوا همچنان بالاست و این کار را برای ما سخت‌تر کرد و مضاف بر اینکه در برخی روزها دمای ۴۳ درجه را تجربه کردیم.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه امسال پیک مصرف روزانه ۴ میلیون متر مکعب در شبانه‌روز و پیک لحظه‌ای ۶۰ هزار لیتر بر ثانیه را داشتیم، گفت: این میزان مصرف در صنعت آب و فاضلاب کشور بسیار بزرگ و در تهران بی‌سابقه بوده است، اما  اقدامات سال گذشته باعث شد با وجود شرایط سخت؛ تابستان بی‌دغدغه ای را در پایتخت پشت سر بگذاریم.

وی خاطرنشان کرد: ما باید بپذیریم بحث تنش و بحران آبی نداریم و این شرایط بخشی از کار روزمره و روزمره زندگی ما شده است ما باید تمام سال‌ها همچنان برنامه‌های پیشگیرانه را داشته باشیم، مصرف‌کنندگان و مردم نیز باید با ما همکاری کنند تا بدون دغدغه بحث آبرسانی را دنبال کنیم.

خسروی با بیان اینکه امسال به مرحله جیره‌بندی و قطعی آب نرسیدیم اما باید ببینیم که سال‌های آینده بارندگی و ذخایر به چه شکل خواهد بود، به موضوع میزان برداشت از منابع آب زیرزمینی اشاره کرد و گفت: میزان تامین آب از منابع آب سطحی و زیرزمینی در حد ۵۰-۵۰ است.

وی با بیان اینکه سعی ما بر این است که پایداری شبکه را حفظ کنیم،  به پروژه رینگ قمر بنی‌هاشم اشاره و تصریح کرد: این پروژه  ۱۷۰ کیلیومتر رینگ اطراف شهر تهران است که حیاتی‌ترین طرح است زیرا هم بحث پایداری کمی و هم ارتقای کیفی را خواهیم داشت، با اجرای این طرح تمام تصفیه‌خانه و چاه‌ها وارد رینگ می‌شوند و کل شهر از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین نقطه شهر آب را با کیفیت یکسان و فشار مطلوب دریافت خواهند کرد.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: ۳۰ کیلومتر از پروژه باقی مانده است که ۱۵ کیلومتر  آن برای امسال در برنامه قرار دارد ۱۵ کیلومتر نیز در بخش شمالی سال آینده وارد فاز بهره‌برداری خواهد شد. اکنون ۷۰ درصد بخشی که اجرا شده در دست بهره‌برداری است، غرب تهران به طور کامل به بهره‌برداری رسیده و بخش شرقی هم تا پایان امسال وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد و تمام تصفیه‌خانه‌ها باهم رینگ می‌شوند.

وی یادآور شد: پروژه امروز هم بخشی از پروژه رینگ است که به مخزن ۳۱ خط دماوند متصل می‌شود، این بخش از سوهانک آغاز و تا جاده مشهد ادامه دارد  سال آینده اجرای آن آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز