خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت:

ورود تجارت الکترونیک به دو جایگاه معاملات سنتی/ معاملات خودرو آنلاین می‌شود

ورود تجارت الکترونیک به دو جایگاه معاملات سنتی/ معاملات خودرو آنلاین می‌شود
کد خبر : ۱۵۲۳۳۶۱

به گفته رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت با ایجاد امکان معاملات خودرو در سکوهای بخش خصوصی و امکان برگزاری مزایده‌های اجرای ثبت قوه قضاییه در سامانه تدارکات الکترونیکی، دو فضای معامله سنتی وارد فضای تجارت الکترونیک شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری رونمایی از دستاوردهای مرکز توسعه تجارت الکترونیکی امروز در وزارت صمت برگزار شد. این دو دستاورد شامل آغاز به کار معاملات خودرو در سکوهای بخش خصوصی و امکان برگزاری مزایده های اجرای ثبت قوه قضاییه در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت هستند.

امین کلاهدوزان، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در تشریح سکوهای بخش خصوصی که امکان معاملات آنلاین خودرو در آنها وجود دارد توضیح داد: در طول یک سال علاوه بر قابل توجه معادلات خودرو، شش تا هفت میلیون تعویض پلاک در کشور اتفاق می‌افتد و وظیفه سازمان تجارت الکترونیک ارتقای شفاف سازی در این امور است. در همین راستا، امکان معادله خودرو در سکوهای بخش خصوصی این امکان را طرفین معامله فراهم می‌کند تا در مورد اصالت و سلامت خودرو اطلاعات شفاف و کامل داشته باشند و هیچ ابهامی به هنگام معامله در مورد خودرو وجود نداشته باشد.

وی افزود: این سکوها به هیچ وجه انحصاری نیستند و همه شرکت‌ها می‌توانند در آن عضو باشند و خدمات رسانی کنند و البته طرفین معاتله هم الزام قانونی ندارند که معاملات خود را در این سکوها ثبت کنند این یک گزینه است. 

کلاهدوزان خاطرنشان کرد: امیدوارم در چند سال آینده بازار آنلاین خودرو جز بازار های مرسوم باشد.

وی همچنین اظهار کرد: برای ایجاد این سکو از ظرفیت شرکت‌های تجارت الکترونیک بخش خصوصی استفاده شده است و این سامانه در واقع قولنامه آنلاین خودرو هست و با ارائه کد رهگیری فراجا امنیت معامله را تامین می‌کند.

وی یادآور شد: در پایان برنامه هفتم توسعه ارزش تجارت الکترونیک کشور از  ۳۲۰۰ همت کنونی به ۹۰۰۰ همت افزایش خواهد یافت و برای این کار لازم است بازارهای سنتی مانند خودرو، مسکن و محصولات کشاورزی به این فضا آمیخته شود.

کلاهدوزان در مورد دستاورد دیگر مرکز توسعه تجارت الکترونیک گفت: از دو سال پیش تلاش شد مزایده های قوه قضاییه به معاملات آنلاین اضافه شود زیرا انجام دستی این کار مشکلات زیادی ایجاد می کرد. استفاده از این پلتفرم ها امکان انجام چند معامله یا مزایده را به طور همزمان بدون محدودیت مکانی و زمانی به وجود آورده است.

صابر مهری، سرپرست معاونت راهبردی قوه قضاییه در این رویداد گفت: الکترونیکی سازی امور دستی در قوه قضاییه با توجه  به ۲ میلیون مراجعه روزانه به دستگاه قضا امر مهمی است ضمن اینکه ۱۰۰ هزار مزایده در طول سال در کشور برگزار می شود و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی سالانه در این مزایده ها انجام می شود، با رونمایی از سامانه تدارکات الکترونیکی دولت از شمار زیادی از مراجعات کاسته می شود و بر ارقام مزایده ها نظارت بیشتری می شود.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز