خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز پایش کیفیت هوای محیط‌زیست استان مرکزی:

وضعیت ناسالم هوای اراک، ساوه، شازند نفس کشیدن را به شماره انداخت

وضعیت ناسالم هوای اراک، ساوه، شازند نفس کشیدن را به شماره انداخت
کد خبر : ۱۵۰۵۲۰۸

رئیس مرکز پایش کیفیت هوای اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی گفت: هوای 3 شهر صنعتی اراک، ساوه و شازند در این استان، امروز یکشنبه 24 تیر ماه همچنان در وضعیت ناسالم قرار دارد و نفس کشیدن در این شهرها برای مردم به شماره افتاده است.

به گزارش ایلنا، علیرضا محرابیان افزود: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 11 صبح امروز یکشنبه به عدد 154 رسید که بیانگر شاخص کیفیت هوای ناسالم برای تمام گروه‌های سنی بود.

وی ادامه داد: وضعیت شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا در ساعت 11 صبح امروز یکشنبه در شهر اراک به عدد 189، در شهر ساوه به عدد 158 و در شهر شازند به عدد 161 رسید که در هر 3 شهر بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی است.

رئیس مرکز پایش کیفیت هوای اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی به دلیل آلایندگی هوا در شهرهای آلوده استان اشاره کرده و اظهار داشت: آلاینده مسئول آلودگی‌ هوا، در 3 شهر ناسالم این استان، ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون است.

محرابیان به تعداد روزهای ناسالم شهر اراک در سال گذشته و سال جاری اشاره داشته و تصریح کرد: اراک یکی از 8 کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای سال جاری تاکنون 17 روز ناسالم و در سال گذشته نیز 137 روز ناسالم را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

بر اساس هشدار سطح نارنجی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی، از امروز یکشنبه 24 تیر ماه تا صبح روز سه‌شنبه 26 تیر ماه، به دلیل تداوم وزش بادهای شرقی در بیابان‌های شرق قم، پتانسیل خیزش و انتقال گردوخاک از این مناطق به استان وجود دارد.

همچنین احتمال خیزش گردوخاک محلی در مناطق مستعد استان به ویژه مناطق حاشیه و بستر خشکیده تالاب میقان پیش‌بینی می‌شود. بر اساس این هشدار، کاهش دید افقی و کیفیت هوا و افزایش شاخص آلودگی هوا پیش‌بینی می‌شود. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز