خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

زمینه اشتغال ۱۵ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری فراهم شد

زمینه اشتغال ۱۵ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری فراهم شد
کد خبر : ۱۵۲۰۸۰۰

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت:‌ در سال جاری برای ۱۵ هزار نفر در استان زمینه اشتغال‌ فراهم شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدکاظم منزوی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران چهارمحال و بختیاری اظهار داشت:‌ در سال گذشته در استان برای ۲۱ هزار و ۹۴۳ نفر تعهد اشتغال فراهم شد و از ابتدای سال‌جاری تاکنون نیز برای ۱۵ هزار نفر اشتغال‌زایی فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه در سه سال گذشته ۷۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات در این استان پرداخت شده است افزود: این تسهیلات ۵۴ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده است.

منزوی بیان کرد: در سال‌جاری تعهد ایجاد اشتغال برای سه هزار و ۲۰۰ دانش‌آموخته دانشگاهی فراهم شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۲۸ شاخص ارزیابی در دستگاه‌های اجرایی مختلف وجود دارد که افزایش سرمایه‌گذاری، جلب رضایت مردم، تسهیل‌گری در امور، ارتقای ساختار حکم‌رانی و کنترل تورم از مهم‌ترین این شاخص‌ها می باشد.

نرخ تورم در چهار محال و بختیاری ۳۶ درصد است

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری در این نشست گفت: چهارمحال و بختیاری در نرخ تورم رتبه پانزدهم کشور را به خود اختصاص داده است.

کیومرث مرادی با اشاره به نرخ تورم استان افزود: نرخ تورم استان در خردادماه سال‌ جاری ۳۶ درصد بود که این نرخ در مدت مشابه سال قبل ۵۹.۱ درصد گزارش شد.

افزایش ۷۰ درصدی صادرات کالا در چهارمحال و بختیاری

سرپرست گمرک چهارمحال و بختیاری در حاشیه این نشست بیان کرد: میزان صادرات کالا از گمرک استان در پنج ماهه نخست سال‌جاری ۱۷۴ میلیون و ۶۶۹ هزار کیلوگرم بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۰ درصد افزایش داشته است.

مظاهر ربیعی با بیان اینکه ارزش این کالاها ۸۲ میلیون و ۳۲۱ هزار دلار بوده است افزود: این کالاها نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳ درصد بیشتر شده است.

وی بیشترین کالاهای صادراتی استان را انواع کود اوره، میله‌های آهنی، میلگرد، مغز بادام، لوازم خانگی، خوراک آبزیان، موکت، شیر خشک و مصنوعات پلاستیکی عنوان کرد.

ربیعی ادامه داد: صادرات کالا از گمرک استان به کشور های ترکیه، عراق، هندوستان، افغانستان، ارمنستان، سوریه، پاکستان، ترکمنستان، امارات متحده عربی، ایتالیا، تاجیکستان، نیجریه، قطر و یونان است.

سالانه ۱۲۰ هزار تن گندم در چهارمحال و بختیاری خریداری می شود

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: خرید تضمینی گندم در استان به ۶۰ هزار تن رسیده است که این میزان خرید نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد افزایش داشته است.

یزدان یگانگی افزود: از مجموع ۹ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مطالبه گندم‌کاران چهارمحال و بختیاری تاکنون یک‌هزار میلیارد ریال به‌صورت علی‌الحساب به کشاورزان پرداخت شده و مابقی مطالبات تا پایان شهریورماه سال‌جاری پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: نیاز چهارمحال و بختیاری به گندم سالانه ۱۲۰ هزار تن است که بقیه نیاز استان از استان‌های دیگر وارد می‌شود.

بیش از ۵۰ هزار واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد

معاون بازرگانی و توسعه تجارت خارجی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در استان۵۰ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی وجود دارد.

حسن شمسی‌پور گفت: از این تعداد واحد صنفی هفت هزار واحد یا بدون پروانه کسب هستند و یا تاریخ پروانه کسب آن‌ها منقضی شده است.

۷۰۰ طرح راکد صنعتی در چهارمحال و بختیاری باطل شد

رئیس اداره طرح و برنامه‌ریزی صنعتی اداره‌ کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری  گفت: در استان مجوز ۷۰۰ طرح صنعتی راکد به علت نداشتن پیشرفت فیزیکی باطل شد.

محمدعلی چراغیان با اشاره به اینکه یک‌هزار و ۷۳۸ طرح تولیدی و صنعتی نیمه‌تمام در استان وجود دارد  اظهار داشت: این طرح ها با حجم سرمایه‌گذاری ۹۱۰ هزار میلیارد ریال و ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی زمینه اشتغال ۲۹ هزار نفر را فراهم کرده است. 

صدور ۱۷ فقره پروانه کشف مواد معدنی در چهارمحال و بختیاری

معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: تا کنون ۱۰ فقره پروانه اکتشاف جاری و ۱۷ فقره گواهی کشف معدنی در استان صادر شده است.

امیرارسلان سیدین گفت: ۱۶۳ معدن دارای پروانه فعالیت در استان وجود دارد و در سال گذشته ۶ طرح شناسایی پتانسیل‌های معدنی انجام شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز