خبرگزاری کار ایران

افزایش بی‌سابقه مصرف برق و تلاش برای بهبود زیرساخت‌ها در آذربایجان‌غربی

افزایش بی‌سابقه مصرف برق و تلاش برای بهبود زیرساخت‌ها در آذربایجان‌غربی
کد خبر : ۱۵۰۴۵۹۵

مدیرعامل شرکت برق آذربایجان‌غربی،از افزایش بی‌سابقه مصرف برق در استان خبر داد و به اقدامات انجام‌شده برای بهبود زیرساخت‌ها و خدمات برق‌رسانی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، طاهر مهرکیا در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد:هر سال مصرف برق حدود ۴ درصد افزایش می‌یافت، اما امسال این رقم به بیش از ۸ درصد رسیده که نشان‌دهنده بار نامتعارف بر شبکه است.

وی افزود: آذربایجان‌غربی یک میلیون و ۴۴۵ هزار مشترک برق دارد که ۸۰ درصد آنها را مشترکان خانگی تشکیل می‌دهند.

مهرکیا از جذب ۲ هزار و ۱۲۴ میلیارد تومان اعتبار در دولت سیزدهم خبر داد و افزود: این اعتبارات برای بروزرسانی و اجرای طرح‌ها، تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه روستایی، توسعه روشنایی معابر، نصب ترانسفورماتور، واگذاری انشعاب، تحویل پنل خورشیدی قابل حمل به عشایر و هوشمندسازی کنتورها هزینه شده است.

وی همچنین اظهار داشت: به منظور بروزرسانی شبکه و استانداردسازی خدمات، یک هزار و ۹۳۹ ترانس جدید نصب شده که این رقم در سال‌های قبل ۵۰۰ ترانس بود.

وی ادامه داد: همچنین،سال گذشته ۳۲ هزار و ۲۵۳ انشعاب جدید در استان واگذار شده و ۳۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه بهینه‌سازی و اصلاح شده است.

مدیرعامل شرکت برق آذربایجان‌غربی افزود:در حوزه برق ناترازی داریم، به طوری که میزان تولید با مصرف همخوانی ندارد و این ناترازی از مرز ۱۵ مگاوات فراتر رفته است. افزایش هر یک درجه دما باعث افزایش یک هزار و ۸۰۰ مگاواتی مصرف برق می شود.

وی  گفت: هفته گذشته مصرف برق در استان به یک هزار و ۲۳۱ مگاوات رسید که تاکنون بی‌سابقه بوده است.

هشدار به دارندگان رمزارزهای غیرمجاز و اعلام پرداخت پاداش به گزارش‌دهندگان ماینرهای غیرمجاز

مهرکیا از کشف و ضبط ۱۲۱ دستگاه ماینر غیرمجاز از نیمه دوم خرداد ماه تاکنون خبر داد و گفت: از نیمه دوم خردادماه، با آغاز ایام پیک بار تابستان، تعداد ۱۲۱ دستگاه استخراج رمز ارز که فاقد مجوزهای قانونی بوده و به صورت غیرمجاز از شبکه توزیع استفاده می‌کردند، در سطح استان کشف و ضبط شده است.

وی افزود: با تشکیل اکیپ‌های ویژه شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی و با کمک نیروی انتظامی، نظارت بر مناطق مشکوک و پرمصرف برق به ویژه در ایام پیک بار تابستان ۱۴۰۳ تشدید شده است تا از سوء استفاده‌های احتمالی جلوگیری شود.

کیامهر تصریح کرد: دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمز ارز همواره تهدیدی برای صنعت برق به شمار می‌روند. این شرکت با هدف صیانت از منافع ملی، جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌المال و تأمین برق مطمئن و پایدار برای مشترکان، به طور مستمر پیگیر کشف مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز در استان است. این پیگیری‌ها از ابتدای خرداد تا پایان شهریور ماه سال جاری جهت جلوگیری از اختلال در برق‌رسانی و تحمیل فشار به شبکه برق با جدیت بیشتری ادامه می‌یابد.

وی بیان کرد: میزان مصرف برق دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمز ارز کشف شده، نزدیک به ۱۱۷۹.۵ مگاوات ساعت از ظرفیت شبکه برق بوده که با زحمات و مشارکت دستگاه‌های قضایی و انتظامی با شرکت توزیع نیروی برق، این دستگاه‌ها جمع‌آوری شده‌اند.

مدیرعامل شرکت برق آذربایجان‌غربی بر نقش مهم گزارش‌های مردمی در کشف مراکز غیرقانونی استخراج رمز ارز در سطح استان تأکید کرد و افزود: طی سه ماهه ابتدایی سال جاری، برای افرادی که مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز را شناسایی و به شرکت توزیع برق گزارش دادند، مطابق دستورالعمل اعلامی وزارت نیرو و توانیر پاداشی در نظر گرفته شد. از ابتدای سال تا پایان خردادماه امسال، حدود ۳۳ میلیون تومان پاداش برای این گزارش‌های مردمی پرداخت شده است.

کیامهر در پایان تأکید کرد: هم‌استانی‌ها می‌توانند در صورت اطلاع از این مراکز، مراتب را از طریق تماس با شماره ۰۹۰۱۸۳۹۳۸۵۸ به حراست و یا همکاران دفتر روابط عمومی به شماره ۳۱۱۰۴۲۷۷-۰۴۴ اطلاع داده و علاوه بر یاری رساندن به خادمان خود در صنعت برق جهت تأمین برق پایدار، پاداش معرفی مراکز استخراج غیرمجاز را دریافت کنند.

وی افزود: از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا پایان خرداد ماه سال جاری، ۲۶۰ مرکز استخراج رمز ارز و بیش از ۳ هزار و ۱۳۳ دستگاه ماینر کشف و ضبط شده است. مجموع انرژی احصا شده از محل کشف این دستگاه‌های رمز ارز غیرمجاز حدود ۱۷ هزار مگاوات ساعت بوده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز