خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیر کانون های عالی انجمن صنفی کارگری:

پس از پیروزی برجام دولت به شعارهایش در قبال کارگران عمل کند

پس از پیروزی  برجام دولت به شعارهایش در قبال کارگران عمل کند
کد خبر : ۳۳۹۱۹۸

عضو هیات مدیر کانون های عالی انجمن صنفی کارگری می‌گوید: پس از پیروزی برجام برنامه ای برای پرکردن شکاف تاریخی هزینه – مزد ارائه شود و شاهد تغییرات موثر لغو تحریم ها در معیشت خانوارهای کارگری باشیم.

ناصرچمنی، عضو هیات مدیر کانون‌های عالی انجمن صنفی کارگری با بیان اینکه جامعه کارگری به لغو تحریم‌ها چشم دوخته بود، گفت: حال که دولت در بحث سیاست‌های خارجی موفق ظاهر شده انتظار می‌رود به شعارهایی که در سیاست داخلی و خصوصا معیشت کارگران داده است عمل کند.

وی افزود: در این دو سالی که آقای روحانی آمده در جلسات شورای عالی کار به ما گفته می‌شد که چون در رکود و تحریم به سر می‌بریم باید از دولت حمایت کنیم.

وی ادامه داد: حال که این مانع برداشته شده، کارگران نیازمند حمایت دولت هستند و توقع دارند به خواسته برحق افزایش عادلانه دستمزد‌ها رسیدگی شود.

چمنی با اشاره به ماده ۴۱ قانون کار که در آن بر تامین معیشت کارگران با کلمه «باید» تاکید شده استٰ، گفت: در آنجا دیگر نمی‌توان خودمان آنگونه که می‌خواهیم قانون را تفسیر کنیم یا آنچه خودمان دوست داریم بگوییم.

عضو هیات مدیر کانون‌های عالی انجمن صنفی کارگری با تاکید بر اینکه ما خواهان اجرای کامل قانون در بخش کارگری هستیم گفت: ما توقع داریم پس از پیروزی برجام برنامه‌ای برای پرکردن شکاف تاریخی هزینه – مزد ارائه شود و شاهد تغییرات موثر آن در معیشت خانوارهای کارگری باشیم.

چمنی ادامه داد: انتظار می‌رود پس از اجرایی شدن برجام شرایطی به وجود بیاید که کارگران راحت‌تر به خرید بروند و وسایل مایحتاجشان را راحت‌تر فراهم کنند.

چمنی با اشاره به این شعار دولت که می‌خواهیم لبخند بر لبان فرزندان کارگران بیاوریم، گفت: اکنون وقت آن است بحث لغو تحریم‌ها و تاثیر آن بر افزایش دسمزد ۹۵ در جلسات شورای عالی کار مطرح شود.

عضو هیات مدیر کانون‌های عالی انجمن صنفی کارگری با تاکید برنقش دولت به عنوان بزرگ‌ترین کارفرما گفت: پس از برجام دولت نباید به عنوان کارفرما بلکه به عنوان دولت مردانی که ما کارگران انتخاب کرده‌ایم در جلسات شورای عالی کار شرکت کند.

چمنی با اشاره به بند دوم ماده ۴۱ قانون کار که گفته است معیشت کارگران با دستمزد کارگران همخوانی داشته باشد، گفت: دولت باید هزینه اقلام سبد خانواده‌های کارگری را بر اساس نرخ واقعی تورم محاسبه کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز