خبرگزاری کار ایران

اخراج رئیس شورای اسلامی کار کارخانه فیلور به خاطر پیگیری حقوق کارگران

اخراج رئیس شورای اسلامی کار کارخانه فیلور به خاطر پیگیری حقوق کارگران
کد خبر : ۱۵۰۸۹۲۳

نماینده کارگری در کارخانجات تولید لوازم خانگی فیلور بدلیل پیگیری حقوق کارگران از کار اخراج شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس شورای اسلامی کار واحد فیلور (کارخانجات تولید لوازم خانگی) از اخراج خود به دلیل پیگیری مطالبات کارگران در زمینه اصلاح قراردادها و عناوین شغلی خبر داد. 

اسماعیلی (رئیس شورای اسلامی کار واحد فیلور گروه بهمن در تهران) با اشاره به این خبر اظهار کرد: کارخانجات گروه بهمن (واحد فیلور) واقع در جنوب غرب تهران بزرگ سال‌ها با عناوین شغلی اشتباه مشغول فعالیت بوده‌اند. در این شرایط بسیاری از عناوین شغلی کارگران ماهر تحت شرایط کار سخت و زیان‌آور نیز با عنوان کارگر ساده رد می‌شدند که این موجب‌ عدم بهره‌مندی از شرایط بیمه سخت و زیان‌آور برای کارگر می‌شد. 

وی با بیان این مطلب که با مطالبه و پیگیری حقوقی وی به‌عنوان رئیس شورای اسلامی کار این واحد، قراردادهای کارگران از جمله خود وی اصلاح و عناوین شغلی دقیق قید شد، گفت: با پیگیری بنده و تلاش کارگران اصلاح عناوین شغلی در این کارخانه انجام شد. برای مثال بنده به‌عنوان کارگر فوم، با عنوان کارگر ساده برایم بیمه رد شده بود و بسیاری دیگر از کارگران وضع مشابه داشتند. 

این فعال کارگری تاکید کرد: اداره بیمه می‌گوید چون عنوان بیمه سخت و زیان‌آور و عنوان ساده رد شده، بازنشستگی شما عادی می‌شود. لذا مجبور بودیم تا در جهت اصلاح عناوین تلاش کنیم. قبلا به خاطر تخلف تامین اجتماعی در عدم بازرسی از واحد، ما باید به دیوان عدالت اداری شکایت می‌کردیم تا بتوانیم با سختی فراوان شانس اصلاح عنوان شغلی و بازنشستگی با شرایط سخت و زیان‌آور را داشته باشیم. 

اسماعیلی با اشاره به شرایط اخراج خود گفت: پس از ماجرای اصلاح قراردادهای کارگران و اصلاح عناوین شغلی، بنده به‌عنوان یکی از کارگران این مجموعه که از سال ۱۳۸۶ تاکنون قرارداد دوماهه داریم، برای تمدید قرارداد دعوت نشدم و شب اول مرداد امسال درحالی که صبح به سر کار رفته بودم با من تماس تلفنی گرفته شد که دیگر به شرکت نیایم.

وی افزود: در این شرایط بنده اداره کار مربوطه رفتم و شکایت کردم. پرسش من این بود که رئیس شورای اسلامی کار یک واحد به خاطر مطالبه روند حقوقی یک مسیر اصلاح عناوین بدون هیچ تجمع یا اخلالی بیکار شود؟ 

رئیس شورای اسلامی کار واحد فیلور گروه بهمن، تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی اولا باید خود به وظیفه اصلاح عناوین شغلی در قراردادها با بازرسی همت گمارد و این وظیفه کارگران نیست. ضمن اینکه سازمان تامین اجتماعی عناوین شغلی اصلاح شده را عطف به ماسبق می‌کند که این امر و حاکم کردن عنوان جدید شغلی در گذشته حق کارگران را ضایع می‌کند. 

وی در پایان گفت: انتظار داریم وزیر جدید کار بساط این شرایط که نماینده کارگری قانونی یک واحد تنها به خاطر مطالبه حقوق سایر کارگران به این شکل با بهانه‌های قانونی اخراج شود را جمع کند. وقتی نماینده قانونی یک تشکل قانونی نتواند چیزی را پیگیری کند، دیگر کدام تشکل معنا دارد؟

گفتنی است، تاکنون مجموعه کارخانجات بهمن و واحد فیلور پاسخگوی تماس‌های مکرر ایلنا نبوده‌اند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز