مریم جلالی:
آنچه در زیر پوست نمایشگاه رصتا رخ میدهد، مهم است
مریم جلالی معتقد است؛ آنچه که در زیر پوست نمایشگاه رصتا اتفاق میافتد ایجاد شبکه ارتباطی میان کسانی است که محتوا تولید میکنند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، مریم جلالی (معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) عنوان کرد: نمایشگاهها باید در امتداد یک ارزش افزوده تعریف شوند و نمایشگاه به خودی خود فایده ندارد و یک رویداد چند روزه است که تمام میشود؛ آنچه که در زیر پوست نمایشگاه اتفاق میافتد ایجاد شبکه ارتباطی میان کسانی است که محتوا تولید میکنند و این شبکه ارتباطی منجربه این میشود که ایدههای جدید بگیریم و داشتههای خود را همافزا کنیم و در دنیای امروز که باید چند ساحته به مقوله رسانه فکر کنیم و تمامی ساحتهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی در نظر بگیریم، چنین نمایشگاههایی بسیار به این همافزایی کمک میکند.
او افزود: خیلی خوشحال هستم از اینکه میبینم نسل جدید تولیدکنندگان محتوا کنار همدیگر هستند و در کنار یکدیگر برای همافزا کردن دنیای جدید که احتیاج به زاویه دید جدیدی دارد همگرا میشوند.
جلالی در پایان با اشاره به ضرورت حرکت این دست رویدادها به سمت بینالمللیشدن گفت: بینالمللی شدن یک رویکرد تازه برای این است که ما وابستگیهای منطقهای داریم یعنی وابستگی زبانی داریم که البته با پلتفرمهای چند زبانه میتوان آن را حل کرد، وابستگیهای جغرافیایی و سبک زندگی و فرهنگی داریم که میتوان آن را هم با ایجاد تشکلهای منطقهای حل کرد. برای بینالمللی شدن باید نگاه بینالمللی پیدا کرد و فکر میکنم برای رسیدن به بلوغ بینالمللی رسانههای ما در عین اینکه ایران بهشت سوژههای فرهنگی است، باید زاویه دید محلی را کنار گذاشت و زاویه دید بینالمللی داشت.