خبرگزاری کار ایران

هم‌زمان با سال‌روز ثبت تپه حصار در فهرست آثار ملی؛

رویداد پژوهشی آوای حصار در دامغان برگزار شد

کد خبر : ۱۴۲۷۹۱۱

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان و دبیر اجرایی رویداد آوای حصار گفت: همزمان با سال‌روز ثبت تپه حصار در فهرست آثار ملی؛ رویداد پژوهشی آوای حصار در دامغان برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، مجتبی اکبرپور (رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان و دبیر اجرایی رویداد آوای حصار) با اشاره به اینکه این رویداد در ادامه سلسله نشست‌های تخصصی، دامغان نامی گمشده در هزاره‌های تاریخ برگزار شد، افزود: از دیگر برنامه این رویداد مروری بر روند پیگیری جابجایی ریل راه‌آهن از محوطه تپه حصار و نمایش آثار نقاشی کودکان دامغانی از نقش و نگارهای تپه حصار با نام رویای من در حصار اشاره کرد.

اکبرپور گفت: معرفی و ترویج اهمیت و قدمت تپه حصار هفت‌هزارساله به نسل جدید از دیگر اهداف این رویداد پژوهشی است.

این رویداد پژوهشی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در سالن همایش‌های الغدیر دامغان هم‌زمان با ثبت محوطه باستانی و هفت‌هزارساله تپه حصار دامغان در فهرست آثار ملی و فرارسیدن هفته پژوهش برگزار شد.

تپه حصار دامغان به شماره ۱۲۸۷ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز