خبرگزاری کار ایران

سلام و خداحافظی رسمی دو وزیر در یک وزارتخانه /ضرغامی و صالحی امیری در تودیع و معارفه چه گفتند؟

سلام و خداحافظی رسمی دو وزیر در یک وزارتخانه /ضرغامی و صالحی امیری در تودیع و معارفه چه گفتند؟
کد خبر : ۱۵۳۱۵۶۰

وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی عصر امروز در یک رویداد رسمی با حضور اعضای دولت و مئدیران این وزارتخانه با سیدعزت الله ضرغامی خداحافظی و به وزارت سیدرضا صالحی امیری سلام گفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این مراسم که در ساختمان سازمان حج و زیارت در تهران و با حضور محمدرضا عارف، معاون اول رییس‌جمهوری برگزار شد، حدود 3 ساعت به طول انجامید و عزت الله ضرغامی در آیین تودیع خود، سیدرضا صالحی امیری را مدیری خلاق و با اخلاق و اهل تعامل خواند و گفت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور با حضور وزیر جدید روزهای بهتری را شاهد خواهد بود.

او به تلاش های دولت سیزدهم برای بهبود وضعیت گردشگری ایران اشاره کرد و گفت: کارهای زیادی پیش رو داریم. ده‌ها مصوبه در دولت سیزدهم به تصویب رسید و خوشبختانه وزارت میرا ثفرهنگی از یک وزارتخانه دست چندم به وزارت درجه یک در دولت و ساختار حاکمیت تبدیل شد.

ضرغامی افزود: در دولت قبل هر پپیشنهادی از سوی وزارت میراث فرهنگی در دولت مطرح شد مورد تصویب قرار گرفت. به‌عنوان مثال درباره لغو روادید بهانه‌گیری‌هایی وجود داشت اما با تعامل و همکاری دستگاه‌های خوب مثل وزارت خارجه و شخص مرحوم امیرعبدالهیان شاهد این بودیم که با ۳۰ کشور لغو روادید انجام شد. اکنون با جمعیتی حدود نیمی از جمعیت جهان لغو روادید داریم که فرصت بسیار بزرگی است.   

وزیر سابق میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: جایگاه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دولت سیزدهم با نگاه مثبت و تلاش‌های ارزشمند مرحوم شهید آیت‌الله رئیسی در دولت سیزدهم ارتقا پیدا کرد و اکنون به‌عنوان یک وزارتخانه درجه یک و دست اول شناخته می‌شود.

او با اشاره به انتخاب صالحی امیری به‌عنوان وزیر میراث‌فرهنگی، اظهار کرد: به همکاران خودم نیز در این وزارتخانه برای انتخاب آقای صالحی امیری تبریک می‌گویم. ایشان چند ویژگی مثبت دارد. اول این که با اخلاق است، متعامل است، خلاق است. این‌ها ویژگی‌هایی است که بسیار ارزشمند است چرا که حوزه گردشگری فرابخشی است. در کنار این ویژگی‌ها، آقای صالحی امیری فردی مدیر  با ظرفیت و دلسوز است و در این شرایط آمدن آقای صالحی امیری به این وزارتخانه بسیار مهم است.

ضرغامی ادامه داد: در دوره‌های قبل نگاه‌ها به این وزارتخانه نگاه به‌عنوان یک دستگاه درجه دو و سه بود اما با نگاه بسیار خوب شهید رئیسی، شاهد هستیم که اکنون این وزارتخانه به یک دستگاه دست اول و درجه یک تبدیل شده است و در چنین شرایطی انتخاب آقای صالحی امیری به‌عنوان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بسیار اهمیت دارد.

ضرغامی گفت: مطمئن هستم که حضور آقای صالحی امیری یک فرصت بسیار خوبی است و با توجه به ظرفیتی که دارد می‌تواند رشد و توسعه را به دنبال داشته باشد.

ضرغامی در پایان صحبت‌های خود خطاب به رئیس‌جمهور نیز گفت: شاید خیلی از مردم آن کلیپ را در فضای مجازی دیده باشند که به زبان ترکی می‌گوید «گاز ورمه» یعنی گاز نده، اما من امروز خطاب به رئیس‌جمهور کشورمان می‌گویم هرجا که قرار نیست گاز بدهیم در این حوزه و در این وزارتخانه گاز بدهید و به اصلاح آن کلیپ آقای رییس جمهور در این حوزه «گاز ور».

با وفاق می‌توان کشور را نجات داد

سیدرضا صالحی امیری، وزیر جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در آیین معارفه خود اعلام کرد: باید به هویت ایرانی خود افتخار کنیم‌ و آقای رئیس جمهور با انتصاب یک اهل سنت در دولت نشان داد که همه ایرانیان فارغ از رنگ و پوست و مذهب یکی هستند.

وی گفت: وفاق یعنی عبور از نفرت، شکاف، تخریب، حاشیه‌ها، افزایش مشارکت اجتماعی و تجمیع ظرفیت‌های نظام برای حل مسائل ملت و نمایش صدای واحد از دولت و ملت و نظام، کرامت انسانی، امنیت و اخلاق و معرفت و احساس نشاط، غرور، هویت ملت بدون دغدغه به رسمیت شناختن دیگران خواه با ما موافق باشند یا مخالف، عدالت، انصاف و وفاق. نیاز امروز ملت و دولت است.

صالحی امیری گفت: دولت ثابت کرد که به اصول وفاق پایبند است و اراده نظام به حمایت از دولت است. ما وقتی وارد میراث فرهنگی می‌شویم به یک اصل فکر می‌کنیم و آن سربلندی جایگاه ایران در منطقه و جهان است ما به ایران می‌اندیشیم برای اینکه ایران توسعه پیدا کند باید موانع را از سر راه برداریم و مانع مهاجرت شده و باعث شویم که نسل جوان به کشورش افتخار کند اینکه نسل جدید به آینده خود امیدوار باشد وظیفه ماست.

وزیر جدید میراث فرهنگی گفت: از همه آنهایی که برای ایران و میراث فرهنگی تلاش کردند قدردانی می‌کنیم. همه مردم یک هویت دارند که آن هم هویت ایرانی است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ما در برنامه هفتم متعهد شدیم که بتوانیم ظرفیت‌ها را چندبرابر کنیم، ظرفیت گردشگری را از ۶.۲ میلیون نفر به ۱۵ میلیون نفر برسانیم. ما باید تلاش کنیم ظرفیت موزه‌ها را به یک‌هزار موزه برسانیم،‌ هر شهر یک موزه داشته باشد. باید تلاش کنیم در برنامه هفتم ۵۰۰ هزار نیروی شاغل در صنایع دستی را به یک میلیون نفر برسانیم. باید ۲۲۴ میلیون دلار درآمد را به ۵۰۰ میلیون دلار برسانیم. با اراده و انگیزه‌ای که در متن جامعه ایران و نیروهای خلاق می‌بینم حتما برنامه هفتم را محقق خواهیم کرد،‌ اما لازمه آن این است که صدای واحد داشته باشیم.

صالحی امیری با بیان اینکه جهان نباید ایران را از دریچه دانش دفاعی و موشکی و هسته ای ببیند، بلکه باید جهان ایران را از دریچه میراث و هنر مطالعه کند، گردشگری ضامن صلح و امنیت مردم در منطقه و جهان است.

وزیر میراث فرهنگی تاکید کرد: میراث فرهنگی باعث سربلندی و ارتفا جایگاه ایران در منطقه و جهان است، برای تعالی و توسعه ایران باید موانع را برداریم باید مانع مهاجرت شدیم باید تلاش کنیم نسل جدید ما به باید به گذشته ایران افتخار کنند و به آینده امیدوار باید باید جلوی مهاجرت و جلالی وطن جوانان را بگیریم. 

این عضو کابینه دولت چهاردهم افزود:‌حجم مهاجرت نگران‌کننده است. اما می‌توانیم با اقدامات سازنده و امیدآفرینی با پدیده یأس و ناامیدی خداحافظی کنیم و این ممکن نیست مگر اینکه نسل جدید ایمان داشته باشیم و امروز این مسولیت بر گردن من و دولتمردان است که باید جلوی جوانان برای جلای وطن را بگیریم.

صالحی امیری افزود: بزرگترین مزیت ما در دنیای امروز میراث و هویت ما است. ما ملت غنی هستیم. این غنی بودن در تبار ایرانیان حک شده است. هر نقطه از ایران را حفر و اکتشاف کنید آثاری از مردم ایران در آن کشف می‌شود. قدر این جغرافیا و مردم را باید بدانیم و باید تلاش کنیم به جهانیان بفهمانیم ایران را از دریچه موشک و هسته‌ای مطالعه نکنند، ایران را از دریچه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و انسان‌های آن مطالعه کنند. بلاشک فرهنگ ایران‌زمین غنی‌ترین فرهنگ است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز