خبرگزاری کار ایران

معرفی برنامه‌های تلویزیون برای هفته دفاع مقدس

معرفی برنامه‌های تلویزیون برای هفته دفاع مقدس
کد خبر : ۱۵۳۱۸۱۶

شبکه‌های تلویزیونی رسانه ملی به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی، برنامه های مختلفی را در قالب ساختارهای متنوع را با هدف بزرگداشت شخصیت ها و رویدادهای مهم هفته دفاع مقدس، الگوسازی سبک زندگی و سیره ایثارگران، برجسته سازی پیام ایستادگی در مقابل استکبار جهانی، نمایش اقتدار و کارآمدی نظامی و امنیتی نظام اسلامی و برخی اهداف تبیینی دیگر، تدارک دیده اند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه روابط عمومی و رسانه های نوین معاونت سیما، فیلم های سینمایی دفاع مقدسی، مستند، ویژه برنامه های زنده و گفتگو محور با رویکرد روایت تاریخ جنگ تحمیلی و پاسخ به شبهات، نماهنگ‌های دفاع مقدس بخشی از تدارک سیما در هفته دفاع مقدس است که از 31 شهریور تا 6 مهر ماه روی آنتن می‌رود.

 

روایت هایی از «دفاع مقدس» روی آنتن شبکه یک سیما

برنامه «حماسه خوان»؛ روایت فرمانده در ۶ قسمت از ۳۱ شهریور ماه روی آنتن خواهد رفت. فصل جدید برنامه «حماسه خوان» به مناسبت هفته دفاع مقدس شامل روایت سردار محسن رضایی از تاریخ هشت سال دفاع مقدس به همراه انتشار برخی از اسناد و صوت های منتشر نشده خواهد بود.

برنامه «کتاب یک» که پخش آن از ۲۴ شهریور آغاز شده است؛ ساختاری ترکیبی دارد و با موضوع معرفی و پرداختن به کتاب هایی که با موضوع دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و تقریظ رهبر معظم انقلاب بر آن روایت می شود. 

مستند «الف دزفول» در هفت قسمت از هفته دفاع مقدس روی آنتن می رود.

دزفول به عنوان پایتخت مقاومت در طول تاریخ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی یکی از مراکز اصلی آسیب دیده بود و به دفعات توسط موشک های ارتش عراق مورد حمله قرار گرفته است مقاومت مردم این شهر در طول جنگ موجب شد تا دزفول در این دوره به شهر استقامت و پایتخت مقاومت ایران معروف گردد؛ این برنامه قصد دارد تا گوشه ای از این رشادت ها را ارائه دهد.

برنامه «صبح بخیر ایران» با انعطاف برنامه هایش به ایام دفاع مقدس و با دعوت از مهمانان و کارشناسان مرتبط با موضوع هفته دفاع مقدس آیتم هایی را طراحی کرده است.

«سیمای خانواده» نیز در ایام هفته دفاع مقدس با دعوت از مهمانان مرتبط، خانواده شهدا به موضوع این هفته می پردازد.

گفتنی است پخش مستندهای تامینی، میان برنامه، کلیپ، سرود و زیرنویس های مرتبط با هفته دفاع مقدس در فواصل مختلف از شبکه یک پخش خواهد شد.

 

 

«وادی» شبکه دو در هفته دفاع مقدس

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس ویژه برنامه «وادی» با حضور «عبدالحمید قدیریان» از شبکه دو سیما تقدیم نگاه بینندگان می‌شود.

در این ویژه برنامه تلویزیونی که به پاسداشت هفته دفاع مقدس روانه آنتن می‌شود، روایت مکان هایی است که جنگ را برایمان خاطره ساز کرده است. در این ویژه برنامه استاد عبدالحمید قدیریان (هنرمند، نقاش و طراح صحنه و لباس) میزبان کارشناسان معماری یادمانی است و در گفتگویی شنیدنی به بررسی مکان رویدادهای شاخص دفاع مقدس می پردازند.

ویژه برنامه تلویزیونی «وادی» به تهیه کنندگی حمید صالحی و کارگردانی میثم ملکی پور همزمان با هفته دفاع مقدس از یکشنبه 1 مهرماه تا پنج شنبه 5 مهرماه، حوالی ساعت 18:45 در 5 قسمت روانه آنتن شبکه دو می شود.

برنامه «سینما دو +» با پخش فیلم های کوتاه با محوریت دفاع مقدس روی آنتن شبکه دو می رود.

در این جشنواره، فیلم های داستانی کوتاهی همچون «همکلاسی»، «سلام»، «رویای گل‌ها»، «از تبار حبیب»، «صنم و سایه»، «پرچم مدرسه»، «سوزن»، «شهیدانه زیستن»، «ژاکت»، «کاردستی»، «خداحافظ رفیق»، «سالوس»، «بازی هشتاد میلیونی»، «نوشابه مشکی» و «شهیدانه» جانمایی شده‌اند.

 «سینما دو +» از شنبه ۳۱ شهریور ماه هر شب حوالی ساعت 21:30 روانه آنتن شبکه دو خواهند شد.

 

 

شبکه سه در دفاع مقدس

برنامه «سلام صبح بخیر» با دعوت از مهمانان و خوانندگان و همچنین نماهنگ های شاد برای این روزها در جدول پخش قرار دارد.

برنامه معارفی «سمت خدا» نیز با دعوت از کارشناسان مذهبی به احادیث و سیره زندگی پیامبر اکرم (ص) می پردازد.

در ادامه فیلم های سینمایی خاص این ایام برای بینندگان در نظر گرفته شده است که آخر هفته پخش می شود.

 

 

«رزم آهنگ» شبکه چهار در هفته دفاع مقدس

مجموعه مستند «رزم آهنگ» به مناسبت هفته دفاع مقدس در جدول پخش شبکه چهار قرار دارد.

در هفته پیش رو برنامه «چرخ» که روزهای یکشنبه تا سه شنبه ساعت 19 پخش می شود به دستاوردهای نظامی خواهد پرداخت و برنامه «چاووش» هم که در این فصل چهره‌ها را موضوع برنامه قرار داده، به چهره‌های مطرح دفاع مقدس می پردازد. این برنامه شنبه تا چهارشنبه ساعت 22:30 پخش می شود.

 

دفاع مقدس در شبکه نسیم

شبکه نسیم همزمان با هفته دفاع مقدس با برنامه «نمای نزدیک» به پشت صحنه فیلم های مرتبط با این رویداد غرورآفرین می پردازد. «یدو»، «23 نفر»، «تک تیرانداز»، «آبادان»، «دوئل»، «ماجرای نیمروز»، «ایستاده در غبار» و ... فیلم هایی هستند که از شبکه نسیم در هفته دفاع مقدس از این شبکه پخش خواهد شد. 

همچنین برنامه «سیم آوا» به تهیه کنندگی و اجرای محمدرضا محبی با پخش نماهنگ های دفاع مقدس و آیتم های منعطف با این هفته از شبکه نسیم پخش خواهد شد.

 

 

اعلام ویژه‌برنامه‌های هفته دفاع مقدس شبکه آموزش

«فرزندان روح الله»، «مستند دفاع مقدس»، «جنایات فراموش شده»، و فیلم های سینمایی از برنامه های شبکه آموزش در هفته دفاع مقدس است که از شنبه 31 شهریور ماه تا 6 مهر ماه روی آنتن می رود. 

مستند «فرزندان روح الله» به کارگردانی و تهیه کنندگی امیر اسکندری، زندگی چند تن از پاسداران حضرت امام خمینی (ره) و خاطرات رزمندگان لشکر 27 محمد رسول الله می پردازد. 

این مستند که هر روز ساعت 7:30 از شبکه آموزش پخش می شود، از زبان دختری به نام ریحانه روایت می‌شود. او از رشادت‌های شهدای راه خدا می‌گوید. این مستند به ارزش والای شهدا و فرزندان روح الله می‌پردازد.

مستند «دفاع مقدس» تولید لشکر سیدالشهدا هر شب ساعت 23:30 و تکرار آن ساعت 8 صبح از این شبکه روی آنتن می رود.

مجموعه مستند «جنایت فراموش شده» که به موضوع حملات شیمیایی رژیم بعث به شهر‌های غربی کشورمان می پردازد هر روز ساعت 14 از شبکه آموزش پخش می شود. 

این مجموعه مستند 7 قسمتی دارای تصاویر و روایت‌های دیده نشده از حملات شیمیایی دوران دفاع مقدس است که بخشی از روایت ها به همراه علی فریدونی، سعید صادقی و احمد ناطقی به عنوان عکاسان شناخته شده سال‌های دفاع مقدس انجام می‌شود و رضا ایرانمنش گویندگی آن را به عهده دارد.

همچنین شبکه آموزش از سه شنبه 3 مهر ماه هر شب ساعت 22 با فیلم های سینمایی «شیار 143»، «تنگه ابوغریب»، «جنگ نفت کش ها» و «بیقرار» مهمان خانه های ایرانی است.

 

 

تدارک شبکه قرآن و معارف سیما برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس

مجموعه مستند «روایت فتح» یادآور حماسه ها و رشادت های رزمندگان در طول دوران هشت سال دفاع مقدس از روز شنبه 31 شهریور ساعت 21 بر روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می رود.

مجموعه تلویزیونی «لبخند اشک» روایت خاطرات ۴۰ تن از شهدای شاخص اسلام از زبان خواهرانشان نیز هر روز ساعت 9 صبح از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می شود.

این برنامه کاری از گروه علوم قرآنی شبکه قرآن و معارف سیما به معرفی و بیان خاطرات شهدای معاصر از طریق مصاحبه با خواهران آنان می‌پردازد. کتابی نیز با همین نام، این مصاحبه‌ها را به چاپ رسانده است.

مسابقه مستند «فرمانده» هم هر روز ساعت 17 برای علاقمندان به رقابت های نظامی از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می شود.

 در این مسابقه مستند، یک فرمانده نظامی با کمک دستیارانش مراحل مختلفی را برای رقابت دو گروه دانشجویان ورزشکار تعریف می‌کنند و پس از آموزش‌های اولیه مسابقه آغاز می‌شود و فرمانده و دستیارانش بر عملکرد شرکت‌کنندگان نظارت می‌کنند. 

همچنین مجموعه انیمیشن «مرحمت» درباره شهید «مرحمت بالازاده» هر روز صبح ساعت 10:45 در قاب شبکه قرآن و معارف سیما قرار می گیرد.

شهید شاخص دانش‌آموز، مرحمت بالازاده در هفدهم خردادماه 1349، در روستای «چای گرمی» در استان اردبیل متولد شد و در ۲۱ اسفند ۱۳۶۳ در عملیات بدر در جزایر جنوب به درجه رفیع شهادت نایل می‌آید.

 

 

ویژه های دفاع مقدس شبکه پایتخت

برنامه صبحگاهی «سلام تهران» با شروع هفته دفاع مقدس از شنبه 31 شهریورماه ویژه این مناسبت روی آنتن می رود. این برنامه با تغییری در دکور و فضای استودیو موضوع دفاع مقدس را در برنامه جاری و ساری می کند. 

این برنامه قرار است تا از حضور فرماندهان و مسئولین هشت سال دفاع مقدس بهره مند شوند و خاطرات و شنیدنی های جذاب از این دوران برای مخاطبان بازگو شود. 

گروه کودک و خانواده شبکه تهران برنامه «به خانه بر می گردیم» را با حال و هوای دفاع مقدس پخش می کند. این برنامه در هفته دفاع مقدس مهمانانی از حوزه دفاع مقدس و جنگ تحمیلی و خانواده های ایشان خواهد بود تا گپ و گفتی شنیدنی پیرامون این مناسبت تقدیم نگاه گرم مخاطبان نماید. پلاتو مجریان، میان برنامه های دفاع مقدس، نمایش عکس و ... از دیگر تغییرات این برنامه در هفته دفاع مقدس خواهد بود.

برنامه «تا نیایش» گروه معارف شبکه برای گرامی داشت آغاز هفته دفاع مقدس و با هدف ارج نهادن به حماسه آفرینان هشت سال دفاع مقدس معطوف به این مناسبت روی آنتن می رود.

تامین برنامه شبکه تهران سیما، با پخش مستندهای دفاع مقدس و سینمایی ویژه در این ایام با مخاطبان همراه می شود. 

گروه تهران و شهروندی شبکه تهران سیما با برنامه های «در شهر» و «در استان» به پوشش تصویری برگزاری مراسم های ویژه این ایام می پردازد. همچنین برنامه «تهران ۲۰» معطوف به موضوع هفته روی آنتن خواهد رفت.

 

 

فیلم های دفاع مقدسی در قاب نمایش

شبکه نمایش با آغاز هفته دفاع مقدس فیلم های «لیلی با من است»، «هیوا» و «شماره 10» را روزهای شنبه 31 شهریور، دوشنبه 2 مهر و سه شنبه 3 مهر ساعت 21 پخش می کند. همچنین فیلم سینمایی «مقاومت» را در روز 5 مهر ساعت 15 پخش می شود.

 

 

«جهان آرا» ویژه دفاع مقدس در شبکه افق

مجموعه مستند «آرزم» شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۹ در هفته دفاع مقدس روی آنتن می رود.

ویژه برنامه زنده «جهان آرا» با حضور اهالی جبهه و جنگ نیز هر شب ساعت ۲۲ پخش می شود. 

سریال «سیمرغ» شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۳، مجموعه مستند «تجربه ماندگار» پنجشنبه‌ها ساعت ۱۶ و مجموعه مستند «رخ مادر» شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۹:۳0 از دیگر برنامه هایی است که شبکه افق در این هفته پخش می کند.

 

 

برنامه های دفاع مقدسی شبکه سلامت

برنامه «خط نجات» که گفتگو با کادر سلامت دفاع مقدس است و «پنجره باز» مستند گزارشی گفتگو با کادر سلامت دفاع مقدس ساعات 18:00 و 10:00 در جدول پخش شبکه مستند جانمایی شده است.

همچنین مستند «استودیو سلامت» روایت اقدامات اورژانس در دفاع مقدس ساعت 14:00، «خاطرات ناتمام» گفتگو با رزمندگان بهداری رزمی زمان دفاع مقدس ساعت 19:45، مستند «بهداری رزمی» روایت اقدامات بهداری رزمی در دوران دفاع مقدس ساعت 10:30 و «دیدار آشنا» ویژه دفاع مقدس ساعت 13:15 نیز از دیگر برنامه های شبکه سلامت است که پخش می شود.

 

 

انیمیشن های دفاع مقدسی در قاب کودک

مجموعه انیمیشن های «شجاعان» و «خاکریزهای نمکی» به مناسبت هفته دفاع مقدس از شبکه کودک پخش می شود.

نگاهی متنوع به هشت سال دلاوری در جنگ تحمیلی در شبکه مستند

مستند «گردان قاطریزه» به کارگردانی سیدمجتبی خیام الحسینی جمعه 30 شهریور ماه ساعت 20:00 از قاب شبکه مستند پخش می‌شود.

این مستند روایتی جذاب با چاشنی طنز دربارۀ رزمندگان لشگر ۱۴ امام حسین (ع) است و مشکلات آن‌ها در عبور از مسیرهای باریک و صعب‌العبور جبهه‌های غرب را روایت می‌کند.

نیروهای این گردان، به‌خاطر شرایط کوهستانی منطقه، از قاطر برای حمل زخمی‌ها، غذا و ادوات نظامی بهره می‌برند. اکنون بازماندگان این لشگر، خاطرات آن‌‌روزها را برای مخاطبان بازگو می‌کنند. در این مستند، از تصاویر آرشیوی آن ‌دوران استفاده‌ شده است.

مستند «فریاد دیوارها ـ رزم تا نقش» از تولیدات جدید شبکه مستند سیما به کارگردانی محمود زنگنه در یک قسمت ۴۰ دقیقه‌ای شنبه 31 شهریور ماه ساعت 20:00 روانه آنتن شبکه مستند می‌شود. این مستند پرتره‌ای از زندگی جانباز و فرزند شهید حصاری‌ها می باشد که در مساجد و مدارس شاهد و حسینیه ها به طراحی و نقاشی مضامین مذهبی می پردازد.

مستند «رزم آهنگ» از تولیدات جدید شبکه مستند سیما به تهیه کنندگی سبط رسول در یک قسمت 30 دقیقه ای یکشنبه 1 مهرماه ساعت 20:00 پخش می شود.

در این مستند به بررسی روند تهیه و ساخت رزم آهنگ های دوران دفاع مقدس پرداخته می شود.

مستند «مثبت نگاتیو» یکشنبه 1 مهر ماه ساعت ۲۲:۰۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد.

در این مستند گفتگو محور به مسائل جنگ و موضوعاتی که کمتر به آن پرداخته یا بعد از جنگ مطرح شده است می‌پردازد. در این برنامه تصاویری پخش می‌شود که ممکن است بینندگان آن را مشاهده کرده باشند که کارشناس برنامه درباره آن و شبهاتی درباره دفاع مقدس پاسخ می‌دهد.

مستند «علاج واقعه» به تهیه کنندگی و کارگردانی امین قدمی در یک قسمت 40 دقیقه ای دوشنبه 2 مهر ماه ساعت 20:00 از شبکه مستند پخش خواهد شد. این مستند نقش داروسازان و امدادرسانی دارویی به جبهه ها در دوران دفاع مقدس می پردازد.

مستند «جهاد» به کارگردانی مصطفی فتاحی سه‌شنبه 3 مهر ماه ساعت 20:00 از شبکه مستند پخش خواهد شد.

این مستند به نقش و تاثیر جهاد سازندگی در جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس پرداخته و همچنین به صورت شفاهی با رجوع به فعالیت ها و سیاست‌گذاران جهاد سازندگی نحوه و علل تشکیل این جهاد را بررسی می کند.

مستند «بازمانده» به تهیه کنندگی و کارگردانی عباس عمرانی بیدی در یک قسمت 40 دقیقه ای چهارشنبه 4 مهر ماه ساعت 20:00 از شبکه مستند پخش خواهد شد. این مستند روایتی از زندگی جانباز سرافراز، محمد کریم کیانی که عکس مجروحیت پای او در میدان مین در سراسر کشور مشهور و دیده شده است.

مجموعه مستند «گنجینه» چهارشنبه ها ساعت ۲۱:۰۰ از شبکه مستند پخش می‌شود. در هفته دفاع مقدس مستند «زندگی در ارتفاعات» ساخته عزیز الله حمید نژاد با موضوع حضور رزمندگان در ارتفاعات غرب کشور در دوران دفاع مقدس پخش خواهد شد.

مستند «احمد» از تولیدات شبکه مستند در یک قسمت ۴۵ دقیقه‌ای پنجشنبه 7 مهر ماه ساعت 20:00 از شبکه مستند پخش خواهد شد.

 این مستند پرتره‌ای از رزمنده خوشنویسی که سربند رزمندگان جبهه و جنگ را خطاطی می‌کرده است. 

مجموعه مستند «نردبان» برنامه‌ای ۹۰ دقیقه‌ای است که جمعه ها ساعت ۱۸:۳۰ از آنتن شبکه مستند پخش می‌شود.

برنامه «نردبان» در یک قسمت ویژه با دفاع مقدس تولید شده است. در این مستند‌ گفتگو با مستند سازان‌، پخش بخش هایی از مستندهای خاص دفاع مقدس، بخش عکس مستند، پیگیری نسبت به جنگ و مدرسه و... از بخش‌های این برنامه می‌باشد.

مستند «بمب‌ها می‌آیند» به کارگردانی مهدی ملکی و تهیه کنندگی محمد نجفی شنبه 7 مهر ماه ساعت 20:00 از قاب شبکه مستند پخش خواهد شد.

تیر 1364، صدام تهدید می کند در فرصتی بیست روزه تهران را با پیشرفته ترین سلاح روز دنیا بمباران خواهد کرد. منظورش استفاده از میگ 25 است که با ابتکار نیروی هوایی خنثی می شود. آنها با تاسیس یک سایت پدافندی آسمان تهران را نجات می دهند.

مستند «سیمرغ» در یک قسمت 3۰ دقیقه‌ای آماده و از شبکه مستند پخش خواهد شد. در این مجموعه تصاویر آرشیوی کمتر پخش شده از دوران هشت سال دفاع مقدس استفاده و به نمایش خواهد گذاشت.

 

 

برنامه های شبکه امید در هفته دفاع مقدس

به مناسبت هفته دفاع مقدس مینی سریال «منطقه پرواز ممنوع» در 5 قسمت از ۲۹ شهریور تا 2 مهر ساعت 21:00 روی آنتن شبکه امید می رود.

برنامه «فیلمستون» با پخش فیلم های سینمایی ایرانی با مخاطبان خود همراه است. «تابستان طولانی»، «نفربر» و «کودک و فرشته» در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه 4، 5 و 6 مهر ماه ساعت 18:00 پخش می شود.

انیمیشن «نام ها» که راجع به زندگی یکی از شهدای دفاع مقدس است در 4 قسمت یکشنبه تا چهارشنبه 1 تا 4 مهر ماه ساعت 17:30 روی آنتن می رود. شهیدان چمران، باقری، دوران و باکری شهدایی هستند که زندگی نامه آنها در این انیمیشن مطرح می شود.

انیمیشن «چهل شاهد» که راجع به زندگی شهیدان جهان آرا و منتظر قائم از شهدای دفاع مقدس است. این انیمیشن پنج شنبه و جمعه 5 و 6 مهر ماه ساعت 17:30 پخش می شود.

تامین برنامه شبکه امید چند مستند دفاع مقدسی از جمله «بی قرار»، «پیشرو» و «مدرسه بی نام» را نیز در جدول پخش خود جانمایی کرده است.

همچنین فیلم های کوتاه «قاب رفاقت»، «شیر، پرگار و زاویه»، «برای پروانه» نیز با حال و هوای دفاع مقدس ساعت 21:00 از این شبکه پخش می شود.

مستند جدید «فرزندان روح الله» در 4 قمست ساعت 14:00 پخش می شود.

در هر قسمت این مستند به یکی از شهدای مطرح دفاع مقدس همچون شهید ابراهیم هادی در قالب ارائه پژوهش و تحقیق یک نوجوان برای دوستانش در بهشت زهرا (س) پرداخته می شود.

 

 

شبکه جام جم در هفته دفاع مقدس

برنامه تلویزیونی «قرن 14» به تهیه کنندگی داوود مرادیان، با موضوع بازخوانی تاریخ هشت سال دفاع مقدس، تهیه و تولید شده است. این برنامه از تاریخ 1 مهرماه، ساعت 2:30 بامداد، در 10 قسمت 55 دقیقه ای پخش خواهد شد.

مستند «48»، نیز در 7 قسمت 50 دقیقه ای، ساعت 21:45 در هفته دفاع مقدس به روی آنتن جام جم می رود.

مستند «خاطرات موتور سیکلت»؛ داستان موتورسواران جوانی را روایت می‌کند که زندگی متمولانه‌ای داشتند و به تفریح مشغول بودند. یکی از تفریحات اصلی آنان این بود که در تپه‌های ساکت و خلوت اطراف شهر موتورسواری می‌کردند اما با شروع جنگ، بزرگ مردی به نام مصطفی چمران دل آنها را برد و این گروه همراه شهید چمران به جبهه رفتند. این مستند 5 مهر ماه، ساعت 16:30 پخش می شود.

فیلم های سینمای ویژه هفته دفاع مقدس، «آبادان یازده ۶۰ »، «سرو زیر آب» و «نیزارهای بلند» پنجشنبه، 5 مهر، شنبه 7 مهر و دوشنبه 9 مهر ساعت 6:30 به روی آنتن می رود. 

 

 

دفاع مقدس در قاب انیمیشن

مرکز پویانمایی صبا به عنوان بزرگ ترین مرکز تولید انیمیشن کشور بیشترین آثار پویانمایی با موضوع جنگ و دفاع مقدس را خود اختصاص داده است که 32 عنوان انیمیشن کوتاه و بلند با زمان تقریبا 5000 دقیقه و با موضوع دفاع مقدس و رشادت های رزمندگان اسلام و فرهنگ جبهه در این مرکز تولید شده است. که این تولیدات برای نمایش به شبکه های مختلف تلویزیونی ارسال شده است.

انیمیشن «بی پلاک» به روایت جانفشانی و شهادت ابراهیم هادی و یاران وفادارش در دوران جنگ تحمیلی می پردازد

مجموعه «سلام بر ابراهیم» این سریال روایتی از زندگی شهید ابراهیم هادی است که با کیفیت 4k در 13 قسمت تولید شده است.

مجموعه «چهل شاهد» در 10 قسمت تولید شده و با تکنیک موشن کمیک است که در مورد زندگی نامه شهیدان است.

انیمیشن های «شجاعان 1 و 2» در 52 قسمت به معرفی سبک زندگی و جنگاوری رزمندگان پدافند هوایی می پردازد. «فرزندان آفتاب 1 و 2» در 52 قسمت با موضوع دانش آموزان و به نقش تربیتی خانواده، مدرسه و دفاع مقدس می پردازد. «همسنگران 1 و 2» در 38 قسمت به بیان سبک زندگی، ولایت پذیری رزمندگان و فرماندهان سپاه اسلام اشاره دارد. «ایران ما» در 19 قسمت به معرفی زندگی علمی، سیاسی و فرهنگی مشاهیر، بزرگان و هنرمندان و برخی فرماندهان دفاع مقدس می پردازد. انیمیشن «بهاران» در 14 قسمت به معرفی شهدای ترور هسته ای می پردازد. «پلاک 1 و 2» در 14 قسمت مربوط به سبک زندگی خانواده های شهداست. «همت» با موضوع زندگی تا شهادت شهید همت است. «رقص قاصدک» به نقش فرماندهان هوانیروز و «شجاع مرد کوچک» به نقش دانش آموزان در جنگ و به نحوه شهادت دانش آموز شهید حسین فهمیده می پردازد. انیمیشن «تپه عقاب ها» و همچنین کلیپ های «جهادگر»، «خلبان»، « عکاس» و «گنجشگ ناز و زیبا» از دیگر این موارد است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز