خبرگزاری کار ایران

پیام وزیر ارشاد به هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان

پیام وزیر ارشاد به هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان
کد خبر : ۱۵۳۱۷۱۴

موسیقی، سفیر بی‌ترجمان زیبایی و نیکخواهی

وزیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت برگزاری هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان پیامی منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، سیدعباس صالحی وزیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت برگزاری هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان پیامی منتشر کرد. 

در این پیام می‌خوانیم: 

بسم الله الرحمن الرحیم

فرهنگ و هنر ایران اسلامی، دیرپاترین و روشن‌ترین سند هویتی مردم سربلندی است که در زیست اجتماعی خود، همواره به ارزش‌گرایی و حفظ و تثبیت هنجارها و فضیلت‌های مشترک انسانی در فراز و فرود فراوان تاریخی همت گماشته‌اند. 

این فضیلت‌خواهی و ارزش‌مداری، دست در دست سایر مؤلفه‌های معنوی و مرام تمایزبخش این مردم، همان جوهره و بطنی است که می‌توان نشانه‌های نزدیک آن را در تمامی گونه‌های هنر این سرزمین، به‌ویژه در ساحت رسای موسیقی – این سفیر بی‌ترجمان زیبایی و نیکخواهی – به‌روشنی سراغ گرفت. 

از این منظر، شایسته است که در کنار فراهم آوردن شرایطی برای بروز حداکثری خلاقیت‌ها و توانمندی‌های اجرایی هنرمندان این عرصه، بتوان آن عمق زوال‌ناپذیر هویت‌بخش را در نگرش جوانان و متن تصانیف و ساخته‌های هنری حاضران در صحن جشنواره‌های جاری موسیقی، به نظاره ایستاد. 

«هفدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان» می‌تواند و باید که به کمال شایستۀ خود از این دقایق بایسته، سرشار و برخوردار باشد. 

امید مضاعف است که سیاست‌گذاری و چیدمان اجرایی این نوبت از جشنوارۀ مزبور، چنان بنا گذاشته شده باشد تا بتوان در جای جای آن، فرصت بزرگ توزیع استعدادهای پیدا و پنهان جوان سراسر کشور را به چشم و گوش، دید و شنید تا همگان، امکان جلوۀ جوانان ما را، که به‌حق اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین سرمایۀ فردای این کشورند، به فراخور ملی‌بودن گسترۀ آن بیابند و ادامۀ این اهتمام را نیز در تعیین راهبری و تمشیت تجربه‌مند برگزاری‌اش گواهی دهند. 

اینجانب فرصت برگزاری این رویداد فراگیر را در مسیر رشد و اعتلای منشِ هنری جوانان ایران گرامی، مغتنم دانسته و توفیق تمامی دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان راه‌آشنای جشنواره و همچنین صاحب‌نظران و هنرمندان حاضر در صحن این رخداد را از درگاه لایزال الهی خواستارم. 

سیدعباس صالحی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز