خبرگزاری کار ایران

آموزش باز کردن قفل درب ضد سرقت

آموزش باز کردن قفل درب ضد سرقت
کد خبر : ۱۵۳۹۶۸۷

نحوه باز کردن قفل درب ضد سرقت چگونه است؟ ممکن است شما هم با این مشکل مواجه شده باشید که در زمان خروج از منزل متوجه فراموش کردن کلید قفل درب ضد سرقت خود شده اید. در مواجه با این مشکل مسلما اولین سوالی که در ذهن شما ایجاد می شود این است باز کردن قفل درب ضد سرقت چگونه است؟

در این خصوص باید بدانید با استفاده از روش های مختلفی می توان قفل درب ضد سرقت را باز کرد. البته باید بدانید این آموزش برای قفل هایی است که حاوی کلید هستند. در غیر این صورت برای قفل های هوشمند فاقد کلید شما با روش های دیگری می توانید اقدام به باز کردن قفل درب نمایید. با توجه به شایع بودن این مشکل ما تصمیم داریم در این محتوای آموزشی نحوه باز کردن قفل درب ضد سرقت را به شما آموزش دهیم.

نحوه باز کردن قفل درب ضد سرقت

درب ضد سرقت بر اساس استانداردهای مشخصی تولید می شود. این استانداردها می توانند امنیت لازم را برای درب مورد نظر ایجاد کنند. یکی از مهم ترین عناصری که می تواند نقش زیادی در افزایش امنیت دربهای ضد سرقت داشته باشد، قفل ضد سرقت آن است. در صورتی که بهترین برندهای قفل ضد سرقت بر روی درب ضد سرقت نصب شده باشد، قطعا باز کردن دشوار و حتی می توان گفت غیر ممکن خواهد بود.

با این وجود چند روش برای باز کردن قفل دربهای ضد سرقت وجود دارد. با توجه به حالت قفل شدن درب می توان یکی از این روش ها را برای باز کردن به کار برد. در صورتی که قصد باز کردن این قفل ها را دارید، با یکی از حالت های زیر مواجه هستند.

  • حالت اول: درب مورد نظر قفل نشده و فقط بسته شده است.

  • حالت دوم: درب کاملا قفل شده و شما کلید درب را در دسترس ندارید.

  • حالت سوم: درب قفل نشده و کلید پشت درب ضد سرقت به جا مانده است.

در بخش بعد باز کردن قفل در هر یک از این حالت ها را بررسی خواهیم کرد.

حالت 1: درب مورد نظر قفل نشده و فقط بسته شده است.

در حالت اول همان طور که واضح است درب ضد سرقت قفل نشده و فقط بسته شده است. این بدان معناست که تنها زبانه درب در جای خود قرار گرفته و می توان آن را باز نمود. در چنین شرایطی شما می توانید با استفاده از کارت تلفن، عکس رادیولوژی و یا کارت عابر بانک درب را باز کنید. البته باید گفت که در این شرایط کارت ها می توانند موثر باشند و در باز کردن درب به شما کمک کنند.

نکته مهم دیگری که باید در باز کردن قفل درب ضد سرقت با کمک کارت ها به آن توجه داشته باشید این است که با توجه به امنیت بیشتر درب های ضد سرقت ، آن ها را با درز بسیار کمتری نسبت به درب های ممعمولی تولید می کنند. این یعنی شما باید برای باز کردن درب زمان زیادی صرف کنید. مراحل باز نمودن قفل درب ضد سرقت با کمک کارت تلفن و عابر بانک به شرح زیر است.

آموزش باز کردن قفل درب ضد سرقت

  • در قدم اول شما به یک کارت انعطاف پذیر نیاز دارید تا بتوانید آن را در درز درب ضد سرقت قرار دهید.

  • کارت مورد نظر باید بین شکاف عمودی چهارچوب و لنگه درب قرار بگیرد. کارت را دقیقا در قسمت قفل درب قرار دهید.

  • زمانی که کارت را در قسمت شکاف درب قرار دادید، کارت را به سمت پایین شده و به صورت همزمان درب را به سمت داخل فشار دهید.

  • چندین بار این حرکت را تکرار کنید تا کارت بتواند به عقب رفتن زبانه کمک کند.

حالت 2: درب قفل شده و کلید ندارید

در این حالت که درب ضد سرقت شما قفل شده و کلید در دسترس نیست، باز کردن نسبت به روش قبل دشوارتر است. اگر در این شرایط قرار گرفتید، بهتر است قبل از انجام هر کاری از یک کلید ساز حرفه ای کمک بگیرید تا بتوانید درب ضد سرقت را بدون آسیب دیدن قفل آن باز کنید. در چنین شرایطی باز کردن درب امری بسیار دشوار و زمانبر است. البته می توان گفت که این موضوع نقطه مثبت درب ضد سرقت است.

چراکه باز شدن راحت درب در این روش به معنی بی کیفیت و غیر استاندارد بودن درب ضد سرقت است. در این حالت کلیدساز برای باز کردن قفل درب ضد سرقت، ساچمه های موجود در قفل ها را خارج می کند و این به معنی خراب شدن قفل مذکور است. با انجام این روش درب شما باز شده، اما شما باید نسبت به تعویض قفل درب ضد سرقت اقدام کنید.

حالت 3: کلید پشت در مانده و درب قفل نیست

با توجه به این که دربهای ضد سرقت امنیت بالایی دارند و قفل های تعبیه شده برای آن ها نیز ساختار پیچیده ای دارند، بنابراین در صورتی که کلید را پشت درب جا گذاشته اید، غیر از باز کردن قفل توسط کلید ساز راه حلی برای باز کردن درب و تعویض قفل آن ندارید. همان طور که در بخش قبل نیز بیان کردیم این کار زمانبر خواهد بود و در نهایت مجبورید کل قفل را باز کنید.

حال ممکن است این سوال برایتان ایجاد شود که در صورت وقوع این مشکل آیا می توانیم کلید جدیدی برای قفل درب ضد سرقت خود بسازیم؟ در این خصوص باید بگوییم که شما با رخ دادن هر یک از سه حالت فوق می توانید کلید جدیدی برای درب ضد سرقت خود بسازید، اما این کار قطعا زمانبر خواهد بود و سریع ترین روش برای باز کردن درب مراحل ذکر شده در مطالب فوق است.

آموزش باز کردن قفل درب ضد سرقت

جمع بندی

چگونه می توان قفل های درب های ضد سرقت را بدون کلید باز کرد؟ قفل شدن درب یکی از شایع ترین موضوعاتی است که ممکن است همه ما با آن مواجه شویم. برای باز کردن قفل درب ضد سرقت روش های متعددی وجود دارد که ما در این مطلب به بررسی آن ها پرداختیم. در برخی حالت ها باز کردن درب می تواند منجر به آسیب قفل درب شود، بنابراین لازم است از قبل این موضوع را در نظر داشته باشید.

منبع: آلفا درب 

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز