خبرگزاری کار ایران

8 راهکار برای افزایش امنیت درب ضد سرقت

8 راهکار برای افزایش امنیت درب ضد سرقت
کد خبر : ۱۵۳۹۱۸۹

درب های ضد سرقت یکی از پرکاربرد ترین انواع درب ها هستند که با وجود ویژگی های منحصر به فرد می توانند تا حد زیادی امنیت خانه را تامین کنند اما ممکن است کافی نباشد. در ادامه با ما همراه شوید تا شما را با بهترین روش های افزایش امنیت درب ضد سرقت آشنا کنیم.

اگرچه درب های ضد سرقت از بهترین و ایمن ترین مدل های درب ورودی ساختمان هستند اما با استفاده از روش های مختلف زیر می توانید امنیت درب را افزایش دهید.

نصب قفل هوشمند درب ضد سرقت

امنیت درب های ضد سرقت با توجه به نوع قفل آنها با هم متفاوت است. مسلما قفل هایی با بدنه محکم و مکانیزم پیچیده، امنیت بیشتری دارند و باعث می شوند تا سارقان قید باز کردن آنها را بزنند.

قفل های هوشمند یا دیجیتال از این دسته از قفل ها هستند که به کلید نیاز ندارند و از طریق وارد کردن رمز، کارت، اثر انگشت، تشخیص چهره و گوشی همراه باز می شوند. این قفل ها امنیت بسیار بالایی دارند و امکانات زیادی به شما می دهند. با باتری کار می کنند و دسترسی به آنها بسیار آسان است.

8 راهکار برای افزایش امنیت درب ضد سرقت

مهمترین مزایای استفاده از قفل هوشمند درب ضد سرقت عبارت است از:

  • مجهز به سیستم قفل چند منظوره ضد سرقت 
  • دارای سنسور حرکت و ارسال اعلان هشدار در موارد مشکوک
  • قابلیت باز و بسته کردن درب از راه دور
  • مجهز به سیستم ضد شوک
  • دارای سیستم اعلام حریق
  • ظاهر زیبا و جذاب

نصب چشمی هوشمند روی درب ضد سرقت

یکی دیگر از راه های افزایش امنیت درب ضد سرقت این است که بر روی درب چشمی هوشمند نصب کنیم. این محصولات با توجه به قیمت،‌ کارکردهای متفاوتی را ارائه می‌دهند. مهمترین امکانات چشمی هوشمند شامل موارد زیر می باشد.

  • توانایی عکسبرداری از افراد پشت درب و ذخیره در فضای ابری
  • برقراری ارتباط دو طرفه با فرد پشت درب
  • هشدار جداسازی چشمی از درب
  • توانایی دید در تاریکی مطلق
  • قابلیت اتصال به تلفن همراه
  • زاویه دید بالا

تقویت لولای درب ضد سرقت

آمارها حاکی از آن است که بیشتر سرقت های منزل به دلیل ضربه زدن به در است. برای محافظت در برابر ضربه می توانید لولای درب را تقویت کنید. خوشبختانه اکثر تولیدکنندگان درب های ضد سرقت از پین های بلند برای نصب لولا استفاده می کنند. اما اگر درب شما دارای پیچ 3 سانتی متری است، بهتر است آن را با پیچ های 8.5 سانتی متری تعویض کرده و درب ضد سرقت را تقویت کنید. با این کار لولا به درب محکم می شود و شکستن درب به سختی انجام می شود.

لازم به ذکر است درب‌های با عرض 110 سانتی‌متر، باید حداقل 4 لولا داشته باشند. البته به طور کلی با افزایش عرض و ارتفاع درب، تعداد لولاها باید بیشتر شود. البته این کار باید حتما توسط متخصصین انجام شود.

استفاده از میله های امنیتی

استفاده از میله امنیتی یک راه حل ارزان قیمت و بسیار کاربردی است که می تواند امنیت درب ضد سرقت را افزایش دهد. اگر سارقان و متجاوزان با ضربه زدن قصد شکستن درب را داشته باشند، این میله های فولادی ضد زنگ به عنوان مانع عمل می کنند و باید زمان زیادی را برای شکستن درب صرف کنند که در بیشتر موارد از این کار صرفه نظر می کنند. این میله ها نیازی به نصب ندارند و تنها باید یوغ را زیر دسته و انتهای دیگر میله امنیتی را سمت دیگر درب قرار دهید. بیشتر میله های امنیتی از فولاد ساخته شده اند و به همین دلیل دوام بالایی دارند. همچنین اکثر آنها قابل تنظیم و برای درب های استاندارد آپارتمان مناسب هستند.

تعویض رزوت معمولی با رزوت فولادی ضد برش

یکی از اجزای مهم درب ضد سرقت، رزوت است که بر روی توپی قفل نصب می شود. معمولا تولید کنندگان درب های ضد سرقت برای کاهش هزینه از رزوت معمولی استفاده می کنند که بیشتر جنبه تزیینی دارند. درصورتیکه رزوت های فولادی ضد برش ساختار بسیار محکمی دارند و بریدن آن‌ها توسط سارقان و دستیابی به توپی قفل تقریبا غیرممکن است. پس برای بالا بردن امنیت درب ضد سرقت رزوت فولادی ضد برش را جایگزین رزوت معمولی کنید.

استفاده از سیستم های هشدار دهنده

این سیستم ها با ورود غیرمجاز و باز شدن درب ضد سرقت زنگ خطر را به صدا در می آورند یا سیستم نوری آنها فعال می شوند. به این ترتیب ساکنین ساختمان مطلع شده و سارقان فراری می شوند.

استفاده از آرام بند

یکی دیگر از روش های موثر در تقویت درب های ضد سرقت، استفاده و نصب آرام بند است. با آرام بند درب هرگز باز نمی ماند حتی اگر فراموش کنید آن را ببندید، درب خود به خود بسته می شود.

استفاده از زنجیر پشت درب

اگرچه زنجیرهای فلزی کوچک پشت در به نظر خیلی از افراد بی اهمیت به نظر می رسند ولی آنها می توانند نقش بسزایی در افزایش امنیت درب داشته باشند. با انداختن این زنجیر پشت در، سارقان بعد از باز کردن قفل با این مانع روبرو می شوند که می تواند تا حدودی از ورد انها به خانه جلوگیری کند.

نتیجه گیری

در اینجا شما را با بهترین و مهم‌ترین روش‌های افزایش امنیت درب ضد سرقت آشنا کردیم. نصب قفل دیجیتال، چشمی هوشمند الکترونیکی و سیستم های هشداردهنده می تواند تا حد زیادی امنیت درب را افزایش دهد که در نتیجه احتمال سرقت منزل کاهش می یابد.

حتی روش های ارزانتری مانند نصب میله های امنیتی، زنجیر پشت درب و آرام بند نیز می تواند تا مانع ورود سارقان به داخل خانه شود. اینکه شما کدامیک از روش ها را ترجیح می دهید کاملا به شرایط و انتظارات شما بستگی خواهد داشت. ولی بهترین و مطمئن ترین راه، استفاده از قفل های هوشمند است. این قفل ها انواع مختلفی دارند. برای آشنایی بیشتر با قفل هوشمند میتوانید به وب سایت آی کی به نشانی www.intelligentkeeper.com مراجعه کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز