خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین خبر داد:

تشکیل اتاق فکر خلق ثروت در دانشگاه های قزوین

تشکیل اتاق فکر خلق ثروت در دانشگاه های قزوین
کد خبر : ۹۰۶۵۵۴

استاندار قزوین گفت: اتاق فکر خلق ثروت باید با استفاده از ظرفیت فکری و پژوهشی دانشجویان نخبه و اساتید در مراکز دانشگاهی استان از جمله دانشگاه پیام نور راه‌اندازی و تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، هدایت الله جمالی پور بعدازظهر چهارشنبه در بازدید از دانشگاه پیام نور واحد قزوین و در دیدار با رئیس و معاونان این مرکز آموزشی افزود: دانشگاه ها با استفاده از ظرفیت علمی خود به شرطی که در مسیر درست قدم برداشته و به شکل برنامه ریزی شده و هدفمند حرکت کنند می توانند از اتکای خود به دولت کاسته و حتی بی نیاز شوند و خود به خلق ثروت بپردازند.

استاندار قزوین با اشاره به راه اندازی خط تولید محلول های ضدعفونی کننده بدون پایه الکل در آزمایشگاه دانشگاه پیام نور قزوین اظهار داشت: این دانشگاه با این قبیل کارها نشان داده که می تواند در راستای خلق ثروت و کمک به رفع نیازهای جامعه که یکی از خواسته های مردم از دانشگاه هاست، حرکت کند.

وی، دانشگاه پیام نور را دارای جایگاه ویژه ای در نظام آموزش عالی کشور دانست و گفت: این دانشگاه در ابتدای فعالیت خود توانست رویای حضور در دانشگاه را برای بسیاری از افراد که به دلایل مختلف از جمله مسایل مالی و رقابت تنگاتنگ برای حضور در دانشگاه های مادر دولتی نمی توانستند دانشجو شوند را برآورده سازد.

جمالی پور افزود: مدل آموزشی که دانشگاه پیام نور آنرا برگزیده موجب شده تا کیفیت آموزش در آن نسبت به سایر مراکز دانشگاهی قابل توجه باشد چرا که در این مدل دانشجو ناگزیر می شود که دقت بیشتری به دروس داشته باشد و آنها را با دقت مطالعه کرده و یاد بگیرد.

استاندار قزوین در ادامه با اشاره به توسعه کمی دانشگاه ها از جمله پیام نور در دهه ۸۰ به دلیل شرایط موجود در آن مقطع زمانی و تقاضا برای تحصیل جوانان،افزود: امروز با توجه به تغییر شرایط و کاهش جمعیت و دانشجو باید رویکردهای خود را تغییر داده و فضاهای دانشگاهی خود را ساماندهی کنیم و به سمت تجمیع مراکز برویم که البته این کار باید با رعایت همه ملاحظات، اقناع مردم و با سعه صدر انجام شود.

جمالی پور با اشاره به توضیحات رئیس دانشگاه پیام نور قزوین در خصوص ضرورت تجمیع بعضی از واحدهای دانشگاهی دارای دانشجوی بسیار کم که ادامه فعالیت آنها توجیه علمی و اقتصادی ندارند و الزام های قانونی در این خصوص،گفت: وقتی انجام یک هزینه ثمره و خروجی لازم را ندارد باید آنرا متوقف کرده و در بخش دیگری پیگیری کرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه مدل آموزشی موجود در کشور مطلوب نیست و در این مدل بیشتر تمرکزها بر روی مسایل جاری و پذیرش دانشجو است،افزود: با وجود همه تلاش ها برای کاربردی کردن آموزش دانشجویان و پیوند ارتباط بین دانشگاه و صنعت و اقتصاد، هنوز به این مهم دست نیافته ایم.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز