خبرگزاری کار ایران

مدیرکل نوسازی آذربایجان شرقی:

حذف مدارس نفت سوز نیازمند تامین زیرساخت های گازی روستاها است

حذف مدارس نفت سوز نیازمند تامین زیرساخت های گازی روستاها است
کد خبر : ۱۵۲۹۴۸۸

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس آذربایجان شرقی عنوان کرد: درصورت تجهیز تمام روستاهای استان به زیرساخت گازی، مدرسه نفت‌سوز نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آذربایجان شرقی، فرهاد فرهودی در نشستی با اصحاب رسانه گفت: آمادگی کامل داریم تا در صورت وجود زیرساخت‌های لازم در روستا، مدارس نفت‌سوز را تبدیل به سوخت گازی ‌کنیم. 

فرهودی یادآور شد: سال گذشته برای 17 روستای چاراویماق گازکشی انجام شد که بلافاصله ما نیز سیستم گرمایشی مدارس آنها را تغییر دادیم.

۵.۶۱ مترمربع سرانه فضای آموزشی هر دانش آموزش در آذربایجان شرقی 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس آذربایجان شرقی ، با بیان اینکه در سال 1402 برای اولین بار سرانه دانش آموزی استان از میانگین سرانه دانش‌آموزی کشور فراتر رفت، گفت: این رقم همیشه کمتر بود ولی در حال حاضر 5.61 مترمربع برای هر دانش‌آموز تخمین زده می شود، که طبق برنامه ریزی های این اداره کل باید این رقم تا پنج سال آینده به ۶.۱ درصد افزایش پیدا کند. 

فرهاد فرهودی بیان کرد: در سال 1402 در حدود 924 میلیارد تومان تعهد خیریه اخذ کردیم و در 6 ماهه اخیر این عدد به 960 میلیارد تومان رسیده است.

وی گفت: در عرض یکسال 115 میلیارد تومان تجهیزات مدارس خریداری شده که همگی با رویکرد توجه ویژه به مناطق محروم و هنرستان‌ها بوده است. 

مدیرکل نوسازی مدارس استان  ادامه داد: برای هنرستان‌ها 11 دستگاه سی ان سی خریداری شده که 9 مورد از آنها بین هنرستان‌ها توزیع شده است. 

وی با اشاره به اجرای طرح شهید عجمیان گفت: این یک طرح مشارکتی است و البته  اجرای صفر تا صد این طرح بر عهده نوسازی مدارس نیست بلکه گروه‌های جهادی و خیرین و انجمن‌های اولیا و مربیان نیز مشارکت دارند.

فرهودی افزود: حدود 38 میلیارد تومان برای بهسازی و شاداب‌سازی مدارس در طرح عجمیان در نظر گرفته شده است و در حال حاضر یک هزار و 100 مدرسه تحت پوشش این طرح در استان هستند. 

وی بیان داشت: رویکرد طرح عجمیان، یافتن نقاط ضعف مدارس بوده  از این‌رو 30 درصد از هزینه برای سرویس‌های بهداشتی در مناطق محروم و کم برخوردار هزینه شد و همچنین تعمیر مدارس، احداث سرویس بهداشتی تعمیر سرویس بهداشتی، آسفالت مدرسه، شاداب‌سازی و رنگ‌آمیزی دیوارهای داخلی ساختمان جز اولویت‌های ما بود. 

مدیرکل نوسازی مدارس استان گفت: دولت برای طرح عجمیان 162 میلیارد تومان بودجه اختصاص داده است.

هر سه روز یک مدرسه تحویل آموزش پرورش داده می شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌شرقی گفت: امسال یک مهر باشکوهی در استان خواهیم داشت به طوری‌که به همت دولت در 6 ماهه اول سال جاری هر سه روز یک مدرسه و یا هر روز کاری دو کلاس درس را تحویل سیستم آموزشی خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: 61 پروژه آموزشی در قالب 316 کلاس درس با اعتبار 650 میلیارد تومان احداث شده و تقدیم دانش‌آموزان شده است. 

مدیرکل نوسازی مدارس استان توضیح داد: از این اعتبار 150 میلیارد تومان توسط خیرین و 500 میلیارد تومان نیز توسط دولت تامین شده است. 

وی بیان داشت: ما 512 پروژه نیمه تمام در استان داشتیم که طبق گزارشات اخیر امروز مفتخر هستیم تا مهرماه سال 1403 در حدود 333 کلاس درس افتتاح و مابقی طرف 18 ماهه آینده تحویل داده می‌شود. 

فرهودی گفت: جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در 26 مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد به طوری که امسال 5 جشنواره نیز قبل از جشنواره اصلی، در شهرستان‌های میانه، مرند، بناب، مراغه برگزار می شود. 

وی ابراز کرد: 26 مهرماه مدرسه کریم آذربایجان نیز به‌صورت کامل مورد افتتاح قرار خواهد گرفت؛ این مدرسه تماماً دولتی است و هدیه دولت به خیر بزرگ منطقه آقای کریم مردانی آذر است. 

مدیرکل نوسازی مدارس استان با قدردانی از تمام خیرین حقیقی و حقوقی، گفت: این عزیزان با دلی پاک و روحی بلند و تفکری عمیق پا به عرصه مدرسه‌سازی گذاشته و همیشه در کنار دولت بودند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز