خبرگزاری کار ایران

استاندار اردبیل:

مشکلات مرمت بازار تاریخی اردبیل برطرف می‌شود

مشکلات مرمت بازار تاریخی اردبیل برطرف می‌شود
کد خبر : ۱۲۸۹۱۹۲

استاندار اردبیل با تأکید بر ارتقای جایگاه مجموعه بازار تاریخی اردبیل و نقش آن در حوزه گردشگری، از اتخاذ تصمیماتی برای رفع مشکلات مربوط به مرمت این بازار خبر داد.

به گزارش ایلنا، سیدحامد‌ عاملی در بازدید از تعدادی از پروژه‌های در حال اجرای شهرستان اردبیل اظهار کرد: مجموعه بازار تاریخی اردبیل نگین آثار تاریخی اردبیل است و باید با توجه به ظرفیت اردبیل در حوزه گردشگری، جایگاه آن ارتقا یابد که تصمیماتی برای رفع مشکلات مربوط به مرمت آن اتخاذ شد.

وی افزود: در خصوص تعیین تکلیف بافت بازار اردبیل نیز مقرر شد در طرح تفصیلی شهر مطرح شود تا تمامی خرابی‌هایی که در اطراف بازار اردبیل وجود دارد تعیین تکلیف شده و طرح مناسبی در این مجموعه اجرا شود.

سازه‌های پروژه بیمارستان نجف‌زاده در حال نصب است

استاندار اردبیل ادامه داد: یکی از پروژه‌های مهم دیگر که در حوزه حفظ میراث عظیم فرهنگی استان اردبیل مورد توجه است، مرمت خانه‌ها و بناهای تاریخی اردبیل بوده که در این راستا از حسینیه مجتهد اردبیل بازدید و تصمیم گرفته شد مرمت و بازسازی این مجموعه تا رویداد اردبیل ۲۰۲۳ تکمیل شود.

عاملی بیان کرد: با توجه به کمبود تخت بیمارستانی در استان اردبیل نسبت به استانداردها، اجرای پروژه بیمارستان نجف‌زاده دارای اهمیت است که در این راستا حدود ۶۰۰ تن از سازه‌های این پروژه در حال نصب بوده و مقرر شد که نصب ۶۰۰ تن دیگر هم تا پایان آذر آغاز شده و با تأمین منابع از محل‌های مختلف، تکمیل این بیمارستان تسریع شود.

پروژه کنارگذر اردبیل پس از سال‌ها بلاتکلیفی آغاز می‌شود

وی اظهار کرد: در بازدید از پروژه کنارگذر اردبیل هم که سال‌ها است بلاتکلیف مانده، تصمیماتی برای آغاز هر چه سریع‌تر این پروژه اتخاذ شد.

استاندار اردبیل گفت: پروژه تقاطع غیرهمسطح نیایش شهر اردبیل هم با همت شهرداری و شورای شهر در حال اجرا است و امیدواریم در آذر امسال شاهد آغاز بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز